Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kenellä muulla leirikoulu särähtää pahasti

Vierailija
19.05.2012 |

korvaan?

Siis sellainen toiminta, että koulun varjolla ja ajalla lähdetään matkalle jonnekin, joko viikonlopuksi tai pidemmäksi ajaksi, kotimaahan tai jopa ulkomaille.

Velvoitetaan opettaja osallistumaan ja kaikki muutkin vanhemmat osallistumaan varainhankintaan jne.

Ehkä olen vanhanaikainen pieru, mutta mun mielestä nää tällaiset voitaisiin hoitaa aivan hyvin kesälomalla ja vaikka sitten näiden aktiivisten äitimammulien vetämänä, eikä sotkettaisi koulua siihen mitenkään.

Väitän, että näiden opetuksellinen anti on yhtä tyhjän kanssa, kyseessä on lomamatka. Leireille voi osallistua muutenkin.

Tero

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja niillä oli tosi hauskaa ja kyllä ne oppivat asioita. Ennenkaikkea tutustuivat toisiinsa paremmin ja ainakin mun lapsi sai uusia ystäviä. leirikoulussa oli molemmat koulun rinnakkaisluokat. Ja koska pian he siityvät yläasteelle, jossa opiskellaan kurssimuotoisetsi, ei luokkina, niin tosi hienoa että tuntevat toisensa paremmin. Uskon sen vahvasti lisäävän viihtyvyyttä ja estävän konflikteja. Koulu on yhtenäiskoulu joten alakoulu ja yläkoulu samassa.

Vierailija
22/23 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja oli ihan mahtava kokemus! Luokan yhteishenki parani paljon ja sellaisia luokkakavereita, jotka olivat jääneet vieraammiksi, oppi tuntemaan paremmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä todellakaan mikä tarkoitus on sillä, että "lapsen pitää oppia olemaan poissa kotoa yötä" systeemilä yleensäkään. Tänä päivänä varsinkin tuntuu todella ahdistavalta leirikoulut ja nyt jo vähän luokkaretkihommatkin. Tapahtuu aivan liian paljon pahoja asioita.Erilaista oppimisympäristöä voi järjestää muutenkin. Kyllä, minä pidän lapseni kotona, reissaamme lapsen ikätason mukaan ja kauemmas lähdemme,kun ovat tarpeeksi vanhoja että siitä jotain myös nauttivat. Mielestäni lapsen paikka on kotiympäristössä ja perheen kanssa reissataan enempi tai vähempi. Ei lapsi tarvitse niitä ulkomaanmatkoja oppiakseen jotain, sen reissaammisen ehtii oppia kyllä myöhemminkin. Harvemmin kai ne oppilaat luokissakaan ovat niin yhteen hiileen puhaltavia, että tulevat niin hyvin toimeen keskenään, että kaikilla on turvallinen tai edes mukava olo siinä seurassa. Omat lapseni eivät ole pullossa kasvaneita, vaikka emme toistaiseksi kiertele lomilla pitkin ulkomaita, eikä heillä ole leirikoulujakaan ulkomailla, eikä toivottavasti tulekaan.

Luokkaretkistä ymmärrän kun käydään päivän reissuina, linnoissa, huvipuistossa ja eläintarhassa, mutta esim. opettajien mökeille tehtävien luokkaretkien tarkoitus on ainakin minulle jäänyt jokseenkin paljon hämärän rajamaille.

Aloittajalle kompsis.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yksi