Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi tsiisus näitä terveysnatsiäitejä...

Vierailija
18.05.2012 |

Kutsuin pari opiskeluaikaista kaveria lapsineen käymään, kaikilla meillä on n. 3-4-vuotiaita lapsia. Terveystietoisena ihmisenä yritin koota lapsille mieluista ja melko terveellistä syötävää: kasvis- ja hedelmäpaloja, itse tehtyjä lihapullia, itse leivottuja täysjyväsämpylöitä, tuorepuristettua omenamehua, maitoa ja täysjyväkeksejä.

Muut äidit kiittelivät tarjoomuksia, mutta yksi kiersi pöytää vaivaantuneen näköisenä, ja sanoi lopulta lapselleen, että "noita sä voit ottaa" ja osoitti porkkanoita ja lihapullia. Edes ketsuppia ei saanut tyttö ottaa. Hämilläni sanoin, että en tiennyt, että "Viivi" on allerginen, johon äiti vastasi, että ei ole, mutta heillä ei syödä tämmöisiä herkkuja. Kuulemma liikaa sokeria, ja heillä saa syödä vain ruisleipää.

Minusta on ihan ymmärrettävää, että halutaan antaa lapselle terveelliset ruokatavat, mutta eikö tuo mene vähän pitkälle, että edes juhlissa ei saa syödä mitään vähänkään herkumpaa kuin näkkäriä ja porkkanaa? Ootteko näin tiukkoja, olenko itse ihan lepsuäiti?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun niihin karkkeihin joskus sitten pääsee käsiksi niin on aika suuri vaara vetää kunnon sokerimässäysöverit. Aika hirvittävää katsottavaa.

Vierailija
2/29 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskeekohan myös marjoja? Aika hullua jos ei esim saa metsässä myödä mustikoita tai puolukoita sokerin takia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun on pakko käyttäytyä kaikkialla kuin terveysnatsi, koska pojallani on maito- ja vilja-allergia. Milloin missäkin tarjotaan keksejä ym. ja minun pitää aina napata viime hetkellä ruoat pois lapsen kädestä. Poika on vasta 2-vuotias, eikä itse ymmärrä oikein ruokarajoituksiaan. Lisäksi en joka paikassa halua ruveta selittämään lapsen terveydentilaa puolituntemattomille. Pahimpia ovat "ystävälliset tädit", jotka inttävät että kyllä voi nyt vähän maistaa, kuten viimeksi kun pistäydyin lapsen kanssa kampaamossani varaamassa aikaa. Kaikki hyvä täytyy kieltää lapsiparalta...

Vierailija
4/29 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun toki hedelmissä hedelmäsokeria on, mikä on voih niin pahaa hiilaria tms...

Vierailija
5/29 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta itse olen saanut päinvastaista harmia. Tytöllä 7v on rajuja migreenikohtauksia(joutunut pari kertaa sairaalaankin) ja verensokerin heittely on usein laukaiseva tekijä.eli ennen synttärikutsuja syödään ruokaa eikä juhlissa mässäillä vaan otetaan esim yksi annos jäätelöä ja 1 pulla yms. Arvatkaa vaan saanko "natsimutsi"tuijotuksia kun en viitsi jokaiselle tuntemattomalle koko sairauden tilaa kertoa. Eikä sekään auttaisi koska suurin osa ei ymmärrä millaisesta sairaudesta on kyse vaan luulee että se on vaan päänsärkyä.

Samasta syystä olen taas tiukkis kun enanna lapseni valvoa 22 jälkeen. Rutiinit niin syönnissä ja nukkumisessa on meille elintärkeitä koska pyrin välttämään ei tarvitse jatkuvaa estolääkitystä. Arvatkaa vaan kuinka hauskaa ob kun on kesävieraita joiden mielestä " älä pingota, lapsilla on niiiiin kivaa riekkua pihalla ja kellokin on vasta 23". Joo, seuraavana päivä maataakin pimeässä huoneessa oksentamassa koko päivä. Ei mielestäni on sen extra tunnin tai parin väärtiä. Mutta jotenkin monen mielestä mä vaan rajoitan ja kontrolloin esikoistani.

Vierailija
6/29 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä saa lykopeenia jota on siis säilötyissä tomaateissa, ei tuoreissa, ja joka vaikuttaa suotuisasti esim näkökykyyn. Typerää kieltää lapsilta tuo kokonaan.

Useimmilla näistä natsivanhemmista ei olekaan mielessä lapsen terveys vaan se oma vallanhalu toisen yli.

Vierailija
7/29 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

samoin täysjyvästä tehty sämpylä mutta sitä en tajua että millainen tuo ruoka kokonaisuudessaan on.

Siinä on keksiäkin? Ja lihapullaa. Eli onko toi välipala vai ruoka?

Me oltaisiin syöty noita kaikkia mutta erikoinen pläjäys.

Olis ollu ruokana ne lihapullat ja siihen perunaa ja porkkanaa, jälkkäri päälle. Vaikka jätskiin niitä hedelmiä.

Vierailija
8/29 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttären luokkatoveri ei saa syödä mitään herkkuja tai edes hedelmiä sillä äitinsä kieltänyt ehdottomasti. Kaverisynttäreillä katselee sitten vierestä surullisena kun muut herkuttelee. Luokalla pari pahasti allergista mutta heidät helppo huomioida koska vanhemmat ohjeistaneet.

Tämän yhden lapsen puolesta tulee aina paha mieli ja luulen hänen vanhempana ottavan vahingon takaisin.

Vierailija
9/29 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hedelmiä, tuoremehua? Miksi? ( ja allergiset, diabeetikot jne ymmärrän)

Vierailija
10/29 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet kuullut ja ymmärtänyt väärin tai provoot.

Vielä olet terveystietoinen, hyvä se.

Vierailija
11/29 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useampi BED-potilas on natsiäitykän lapsi.

Vierailija
12/29 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tuttavapiirissä yksi äiti, joka ylpeänä kertoo, että hänen lapsensa eivät lastenkutsuilla syö mitään, mutta pyytävät ksylitolipastillia.

Vierailija
13/29 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useampi BED-potilas on natsiäitykän lapsi.

hieman faktoja peliin tällaisilla kommenteilla..

Vierailija
14/29 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tuttavapiirissä yksi äiti, joka ylpeänä kertoo, että hänen lapsensa eivät lastenkutsuilla syö mitään, mutta pyytävät ksylitolipastillia.

Vierailija
15/29 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsuin pari opiskeluaikaista kaveria lapsineen käymään, kaikilla meillä on n. 3-4-vuotiaita lapsia. Terveystietoisena ihmisenä yritin koota lapsille mieluista ja melko terveellistä syötävää: kasvis- ja hedelmäpaloja, itse tehtyjä lihapullia, itse leivottuja täysjyväsämpylöitä, tuorepuristettua omenamehua, maitoa ja täysjyväkeksejä.

Muut äidit kiittelivät tarjoomuksia, mutta yksi kiersi pöytää vaivaantuneen näköisenä, ja sanoi lopulta lapselleen, että "noita sä voit ottaa" ja osoitti porkkanoita ja lihapullia. Edes ketsuppia ei saanut tyttö ottaa. Hämilläni sanoin, että en tiennyt, että "Viivi" on allerginen, johon äiti vastasi, että ei ole, mutta heillä ei syödä tämmöisiä herkkuja. Kuulemma liikaa sokeria, ja heillä saa syödä vain ruisleipää.

Minusta on ihan ymmärrettävää, että halutaan antaa lapselle terveelliset ruokatavat, mutta eikö tuo mene vähän pitkälle, että edes juhlissa ei saa syödä mitään vähänkään herkumpaa kuin näkkäriä ja porkkanaa? Ootteko näin tiukkoja, olenko itse ihan lepsuäiti?

Mun sisko on juuri tälläinen äiti

Vierailija
16/29 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi lähipiirin äiti piti hirveän saarnan siitä kun laitoin lasten ranskalaisiin vähän (oikeasti vähän) suolaa. Ranskalaisten kanssa syötävässä ketsupissa kun on jo niiiiiin paljon sitä suolaa. Lapset 8-10 vuotiaita. Tiedän kuitenkin, että perheessä syödään melkein päivittäin einespitsoja välipalaksi...ei suolaa??

Osalla ihmisistä on mennyt täysin sekaisin suhteellisuuden taju. Ei ymmärretä kokonaisuutta vaan jossain asioissa pihtaillaan sairaalloisesti ja sitten toissaalla ollaan taas ihan vastakkaisessa ääripäässä. Onko tähän sitten syynä huono rivien välistä -lukutaito? Kun maailmalta tulee joku uusi tutkimustulos esim. D-vitamiinin hyvödyistä, sitä ruvetaan vetämään purkkikaupalla tai päinvastoin jätetään kokonaan pois ruokavaliosta.

Aika usein keskitien linja on paras valinta.

Vierailija
17/29 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos haluat terveysnatsiystäviäsi lapsineen tavata

Vierailija
18/29 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mukava se äiti on muuten, en mä nyt ton takia kaveripiiriä vaihda.

Enkä kyllä usko, että käsitin väärin, koska tämä äippä piti minulle pitkän selostuksen siitä, miten paljon sokeria mehuissa ja hedelmissä on (joo, tiedän, että niissä on sokeria, mutta on niissä sentään vähän muutakin) ja miten kauheaa on, että jotkut antavat lasten syödä jätskiä ja muita herkkuja.

Jätin jätskin tarjoamatta, sellaista oli varattu pakkaseen...

ap

Vierailija
19/29 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ite oon kasvanu sillee, että kaikkea on saanu syödä kohtuudella. Kenelläkään sisaruksistani ei ole allergiota, ei ylipaino-ongelmaa.. ei mitään komplekseja ruuan suhteen. Eikä kukaan kyttää hysteerisenä lasten syömisiä...

Naurettavaa pelleilyä tuollainen..

Yleensäkin syömisestä on tehty niin hirveän monimutkaista ja hankalaa, ettei oo ihmekään, että maailma on täynnä mitä kummallisimpia syömishäiriöitä.

Vierailija
20/29 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylässä syödään sitä mitä tarjotaan ja kaikkea maistetaan. Ottakoot omat terveys-itu-eväät mukaan tai menkööt kotiinsa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kolme