Omia huomioita laihtumisesta
Olen sairaalloisen lihava, paino on tullut ahmimisen ja (jo väistyneen) masennuksen myötä. Olen koittanut useampaa eri dieettiä, mikään ei tuntunut oikeanlaiselta. Sitten huomasin, että jokaista raaka-ainetta pitääkin tarkistella erikseen ja nyt luulen päässeeni alkuun laihduttamisessa juuri sen ansiosta. Näin syön:
* Aterioita päivässä 3. Brunssi, päivällinen ja iltapala. Valvon myöhään, joten toimii hyvin.
* Olennaiset jutut: yksi karppiateria (miel.kaksi) päivässä, EI HEDELMIÄ JOKA PÄIVÄ. Kuulostaa ehkä hullulta, mutta hedelmät, nautittuna vaikkapa jälkiruoaksi kohtuudella, laukaisevat minulla nopeasti näläntunteen ja jos syön niitä yhtään enempää, paino nousee. Siedän sokeria esim. jäätelössä paremmin kuin tuota hedelmäsokeria! Marjat ovat ok.
* Viljoja yksi annos päivässä, ei yhtään enempää tai tulee vatsaoireita ja iholle kutisevia läiskiä. Leipä on pahin kaikista, toisena pasta. Puuro on silloin tällöin ok, ei joka päivä (syön kaurapuuroa). Yllättävää kyllä, pitsa(!) ei näytä vaikuttavan mihinkään mitenkään. Syön tätä joskus jopa kahdesti viikossa peräkkäisinä päivinä ja silti on paino laskenut tasaisesti.