Voinko hakea elokuulle toimeentulotukea, jos edellisinä kuukausina tilillä ollut käyttörahaa 1000-1500e?
Noi on olleet jääneitä töistä jotka loppui 4 kk sitten. Nyt tilillä ainostaan työmarkkinatuki joka tuli tänään
Kommentit (11)
Ilmeisesti on joko työmarkkinatuki tai tt-tuki. Vai kumpikin. Yleensä ihmiset saavat vain toista.
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti on joko työmarkkinatuki tai tt-tuki. Vai kumpikin. Yleensä ihmiset saavat vain toista.
Jotkut saa molempia, itse ainakin aiemmin saanut.
Vierailija kirjoitti:
Mutta eihän tuo työmarkkinatuki riitä mihinkään kun siitä tulee maksaa itse vuokran osuus. Eli jos vuokra on 500e ja saan asumistukea 300 niin pitää maksaa 595 työmarkkinatuesta 200e, silloin haen tt-tukea!
Vierailija kirjoitti:
Yleensä saadaan varmaankin molempia.
Yli tonnin tilivarat voidaan nykyisen oikeuskäytännön mukaan laskea uudelleen käytettävissä oleviksi varoiksi, lähteestä riippumatta.
Asia, ja tuo parin vuoden takainen KHO:n päätös on ollut niin monesti täälläkin esillä, etten viitsi enää laitella lähteitä.
Ne vyöryttää ne tulot. Voit hakea mutta et saa. T:kokemus
Vierailija kirjoitti:
No mikä se sääntö on, milloi saa hakea, jos on vaikka ollut töissä???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hakea saa ja kannattaa hakea etukäteen. Esim. Minulla tuli eilen veronpalautuksia. Hain elo- ja syyskuulle. Elokuulle en saanut mitään ja syyskuulle pikkuisen leikattuna. Nyt kuitenkin tiedän etukäteen summan ja voin suunnitella rahankäyttöäni paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hakea saa ja kannattaa hakea etukäteen. Esim. Minulla tuli eilen veronpalautuksia. Hain elo- ja syyskuulle. Elokuulle en saanut mitään ja syyskuulle pikkuisen leikattuna. Nyt kuitenkin tiedän etukäteen summan ja voin suunnitella rahankäyttöäni paremmin.
Ok.
Vierailija kirjoitti:
Yli tonnin tilivarat voidaan nykyisen oikeuskäytännön mukaan laskea uudelleen käytettävissä oleviksi varoiksi, lähteestä riippumatta.
Asia, ja tuo parin vuoden takainen KHO:n päätös on ollut niin monesti täälläkin esillä, etten viitsi enää laitella lähteitä.
Paitsi, että "Toimeentulotukea myönnettäessä on kuitenkin otettava huomioon hakijan käytössä olevat tosiasialliset tulot ja varat. "
Aina voi hakea.
Eri asia saako.