Olenko ainoa nainen, jota ei kiinnosta pihatyöt?
Ahdistaa taas tää aika, kun kaikki naapuruston muijat on perseet pystyssä kuokkimassa pihojaan ja vaihtelemassa perennoita (vai mitä ne nyt onkaan?) Kaikki tuolla pihoilla fiilistelee niiden taimiensa kanssa jo kukonlaulun aikaan.
Mua ei kiinnosta kukat, pensaat eikä mikään mikä liittyy puutarhanhoitoon. En osaa, en haluu opetellakaan. Nurmikon leikkaan, mutta mitään muuta en suostu tekemään. Musta tuntuu, että olen taloyhtiömme häpeäpilkku hoitamattomine puutarhoineni :-(
Kommentit (28)
Sammalnurmikko, patiota kivetystä. Itse antaisin kasvaa. No ehkä pieni patio ja grilli. Ja hyötykasveja.
Kaikista parasta puutarhanhoitoa on kun vetää moottorilla käyvän talonyhtiön yhteisen ruohonleikkurin laulamaan siellä pihassa. Voi sitä ihanaa pakokaasua ja melua. (muistoja lapsuudesta)
Luulin tykkääväni kun asuin kerrostalossa. Sitten sain oman pihan ja kyllästyin viikossa. Puutarhajkaupoissa on kiva käydä ja kukkia on kiva ostaa... ja siinä se kivuus onkin. Mylläämiseen ei aika riitä, multasäkit painaa en jaksa kiinnostua mihin mikäkin kasvi sopii mihinkin, mikä lannoite. Rahasta ja vaivasta huolimatta osa kuolee, kiva.
Pihassa kasvaa nyt ne mitkä kasvaa ja yhden ruukun laitoin. Evvk.
Haluaisin myös että nurmikko kasvaisi luonnontilaan, inhoan nurmikonleikkuuta ja periaatteesta koko nurmikkoa. Naapurusto kuitenkin vihjailee inhottavasti pihasta, jos sitä ei leikkaa.
Mä tykkään nurmikon leikkuusta! Se on terapeuttista ja tykkään kun nurmikko on lyhyt. Mutta yhtään mikään muu ei kiinnosta pätkän vertaa.
Omakotitaloon muutettiin kun se oli miehen haave. Ja mies oikeasti tykkääkin puuhastella ulkona. Itse voisin ihan hyvin asua kerrostalossakin, niin vastenmielisenä koen kaikki pihahommat.
Rakastan kukkia! Mitä väliä onko piha viimeisen päälle, kunhan siellä kasvaa kukkia!!!
Mua ei kans kiinnosta pätkääkään pihatyöt, mutta talo jäi mulle eron yhteydessä ja piha ei siitä irronnut. Piti asentaa pimuhelimeenkin plantsnap, että edes tietäisin, mitä noi ruohot on.
Vierailija kirjoitti:
Mua ei kans kiinnosta pätkääkään pihatyöt, mutta talo jäi mulle eron yhteydessä ja piha ei siitä irronnut. Piti asentaa pimuhelimeenkin plantsnap, että edes tietäisin, mitä noi ruohot on.
Ei pimuja, vain puhelin
Tuskinpa:)
Mulle taas tämä on terapiaa ja ajankulua kun en osaa olla ja löhötä. Harmittaa kun tämän kesän hommat alkaa olemaan paketissa (rakennettiin mm kasvihuone) eikä ole muuta tekemistä kuin nyppiä 1-2 rikkaruohoa per päivä. Toki tässä pihassa ihailemista riittää, poikkeaa täysin naapureiden ruohokenttä/tuija/tramppa pihoista:)
Kolmas oma piha jonka olen saanut rakentaa alusta ja nyt ehdottomasti "vaivalloisin"
Mä tykkään puutarhasta ja kukista! Mutta oon päättänyt, että en tee itselleni stressiä aiheesta. Meillä saa rikkaruohot kasvaa istutusten väleissä. Eli laitan kukkasia sinne tänne ja nautin kun ne alkaa kasvaa, mutta en stressaa mistään niiden kukkasten ulkopuolella olevasta.
Eli se on varmaan ihmisille isoin stressi puutarhan hoidossa kun kuvitellaan, että pihan tulee olla kliininen ja yksikin rikkaruoho tuhoaa kaiken. Annetaan rikkaruohojen elää omaa elämäänsä - ei ne sentään kuolemaksi ole.