Eikö olekin joskus ihan ok pitää kunnon laiskottelupäivä? Riita pojan isän kanssa
Me ollaan pidetty tänään kunnon laiskottelupäivää lapsen kanssa. Ollaan nukuttu pitkään, syöty herkkuaamupala, pelattu yhdessä, sitten poika alkoi pelaamaan tietokoneella ja itse otin päiväunet. Keitettiin kahvia ja tein pojan toiveesta makkaraperunoita. Pojan isä soitti pojalle ja kuuntelin kauempaa sitä puhelua. Mies sanoi että ei urheilija saa syödä tuollaista roskaa ja miten sun äiti (eli minä) ei sitä ymmärrä. Valitti, että miksi poika ei ole tänään käynyt lenkillä ja ihmetteli koko ajan meidän tapaa viettää viikonloppua. Yleensä pojalla on aina harjoituksia ja kisoja. Tosi monet viikonloput menee joko leireillä tsi kisareissuissa. Syödään arkena varmaan keskimääräistä terveellisemmin, joten en aio potea huonoa omaatuntoa satunnaisesta herkuttelusta. Veetuttaa vain miehen tarve puuttua asioihin jotka eivät hänelle edes kuulu. Jotenkin lässähti koko tunnelma kun mies tenttasi pojalta, onko hän lukenut kokeisiin ja onko paljon läksyjä. Mun mielestä on välillä ihan tervettä ottaa rennosti ja olla tekemättä mitään, mutta nyt huomasin kun pojalle tuli taas tunne että hän ei tekisi tarpeeksi. Lapsi asuu joka toisen viikon mun kanssa ja joka toisen isällään ja huomaan, että isällä vietetyn viikon jälkeen poika on tosi väsynyt.
Kommentit (40)
Sun BMI:stä päätellen noita laiskottelupäiviä sulla aika paljon, siis aina.
En ole koskaan ymmärtänyt tuota toisen vanhemman mustamaalaamista. Se on asia jota lapsen ei koskaan pitäisi joutua kuulemaan.
Ei lapsen tarvitse opiskella vapaapäivänä. Aikuisetkaan ei tee töitä vapaapäivinä.
Laiskottelu on enemmän kuin ok. Älä anna tuon ukon pilata teidän hyvää fiilistä. Kyllä sitä ehtii urheilemaan, opiskelemaan ja syömään terveellisesti taas viikollakin.
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos sopisitte, että lapsi saa soittaa vanhemmilleen milloin vain mutta isä ei soita äitiviikolla eikä äiti isäviikolla? Luulen että se voisi toimia.
Hyvä idea. Ap
Vierailija kirjoitti:
Ei lapsen tarvitse opiskella vapaapäivänä. Aikuisetkaan ei tee töitä vapaapäivinä.
Samaa mieltä. Ja olen myös ihan tietoisesti yrittänyt välillä pitää pojan kanssa tällaisia päiviä, koska huomaan, miten helposti hän alkaa suorittamaan asioita. Ap
Taas yksi vanhempi, joka yrittää paikata omaa vajavaisuuttaan lapsensa kautta. Lapsen ei tarvitse elää vanhempansa unelmaa.
Säälittää lapset jotka ovat vanhempiensa egon jatkeita.
Tällä kertaa isälle voi haistattaa pitkät.
Ap sun lapsi on onnekas kun hänellä on äiti joka välittää. Teidän päivä kuulostaa todella kivalta ja toivottavasti iltakin on mukava. Sano lapselle, että tänään ei mietitä läksyjä tai urheilua ellei lapsi itse sitä halua.
Onko poikasi todellakin urheilija?
Minkä ikäinen lapsi? Haluaako ja jaksaako hän asua vuoroviikoin isällään?
Kuule mitä jos pitäisit sen parisuhteen oven kiinni? Eli ihan kaikki seksit, draamat ja onnet sielä asuntonne sisäpuolella. Jos sieltä valuu ulospäin vain paskaa niin suhde ei ole hyvä sinulle eikä ympäristöllesi.
Ei tuollainen haittaa. Jos söisi itsensä ähkyyn herkuista, olisi sillä vähäistä vaikutusta liikuntaan ja kestäisi muutaman päivän saada keho normaali kuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Tällä kertaa isälle voi haistattaa pitkät.
Säälittää lapset jotka joutuvat vaihtamaan kotia joka toinen viikko, äärimmäisen harva aikuinen suostuisi itsekään siirtymään paikasta toiseen noin usein, mieluummin ei ollenkaan lomia lukuunottamatta.
Vierailija kirjoitti:
Sun BMI:stä päätellen noita laiskottelupäiviä sulla aika paljon, siis aina.
Alappa tienata selvännäkijänä!
Vierailija kirjoitti:
Onko poikasi todellakin urheilija?
En välttämättä sanoisi vielä häntä urheilijaksi. Urheilullinen hän kyllä on, käy treeneissä 4-8 kertaa viikossa ja lisäksi usein leireillä ja kisoissa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Kuule mitä jos pitäisit sen parisuhteen oven kiinni? Eli ihan kaikki seksit, draamat ja onnet sielä asuntonne sisäpuolella. Jos sieltä valuu ulospäin vain paskaa niin suhde ei ole hyvä sinulle eikä ympäristöllesi.
mitä horiset...mikä parisuhde?
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen lapsi? Haluaako ja jaksaako hän asua vuoroviikoin isällään?
Täyttää 13. Haluaa asua molempien kanssa. Kyllä hän isästään tykkää. Ap
Mitä jos sopisitte, että lapsi saa soittaa vanhemmilleen milloin vain mutta isä ei soita äitiviikolla eikä äiti isäviikolla? Luulen että se voisi toimia.