Tosiuskovainen, uskallatko harrastaa joogaa?
Työkaverini yrittää houkutella minua mukaansa alkeisjoogaan ja on vakuuttanut että siihen ei liity muuta kuin venytyksiä, eli idän uskontoja ei tyrkytetä samalla. Pelkään että saatana houkuttelee minua nyt hänen kauttaan. Jooga on salatieteitä ja salatieteillä on omat keinonsa löytää ihmisen sieluun.
Myös työkaverini on uskovaisia, mutta ei samasta uskonyhteisöstä, eikä tosiuskovainen.
Kommentit (214)
Ei, teissä uskovaisissa ei ole yhtäkään fiksua, omilla aivoillaan ajattelevaa. Kukaan, joka uskoo moiseen soopaan, ei vain yksinkertaisesti voi olla fiksu. Toisaalta olette huvittavia, toisaalta säälittäviä. Aikuisia ihmisiä uskomassa älyttömään satuun, jossa ei ole mitään järkeä ja josta ei ole pienenpientä todisteenmuruakaan. Aivan sama kuin uskoisi, että paskakokkare kykenee korkeampaan matematiikkaan, jos joku on niin sanonut.
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 22:46"][quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 22:12"]
....
Varokaa nyt ettette vahingossa venyttele vaikka
aamulla, sehän on vallan tuhoisaa!
[/quote]
MInkätakia muuten pitäisi tulla sinne sun salilles ja maksaa siitä rauhallisesta venyttelystä, jonka voi tehdä ihan ilmaiseksi kotonakin?
75
[/quote]
En mä käy missään salilla.
Nämä uskikset ovat kuin toiselta planeetalta.
Täysin aivopestyjä.
Kun Joku sanoo että jooga on pahasta, he uskovat.
Se on rauhallista venyttelyä eikä siinä ole uskontoa mukana.
Kukaan ei hoe mitään.
Te olette harhojen vallassa.
[/quote]
REEEEEPS *kierii*
Muistaakseni pohjois-Amerikan luonnonkansoilla on kävelemiseen liittyviäkin rituaaleja, joten uskovaisen olisi ehkä parempi pidättäytyä kävelystäkin. Luulisin, että ainoa varmasti turvallinen urheilumuoto jossa ei tule vahingossakaan palvoneeksi mitään epäjumalia, olisi ralliautoilu.
Sitä ei ole harjoitettu missään pakanauskonnossa ja se on taatusti länsimäista ja turvallista.
[/quote]
:D Ralliautoilu! Onneks mä just kävin vessassa, muuten ois ollut ehkä kuset housussa.. Ja tota kävelyä olen harrastanut meditaationa jo pienestä asti, tajusin sen kyllä vasta myöhemmällä iällä (kirjasta luin, että sitä voi sellaiseenkin käyttää). Niin ja olen saanut käsityksen, että ihan arkipäiväisistä asioistakin voi tulla meditaatiota, kun vain pystyy olemaan läsnä. Eli jos meditaatio on paha, niin varokaa myös sitä paskalla käyntiä, tai vaikka hengittämistä (siihenhän ne keskittyy myös siinä joogassa), nukkumista, syömistä, auringon laskun katselua..
Ja eikö tietoisuuden avautuminen ole avautumista Jumalan valolle ja rakkaudelle? Ymmärtää enemmän..
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 22:49"]
Jeesus ei Raamatun mukaan käynyt joogassa, se tieto riittää minulle.
[/quote]
Mitäs ku sieltä Raamatusta on poistettu osia ja paljon (vai oletko lukenut poistetut osat, oletko hyväkin kaveri paavin kanssa)? Entä osaatko arameaa, jolla se on alkuperäisesti kirjoitettu? Että tiedät mitä siellä Raamatussa oikeasti sanotaan, eikä siellä ole asiayhteydet muuttuneet kielikäännösten takia? Esim. suomeksi sanotaan ihmisten välisestä parisuhteesta, "minkä Jumala on liittänyt/yhdistänyt, sitä ei ihminen saa rikkoa". Kun englanniksi, sanotaan, "minkä Jumala on liittänyt, sitä ihminen ei pysty/voi rikkoa eli thou shall not human brake". Mut asiayhteys hieman muuttunut ku käännös ei suoraan englannista vaan ruotsinkielen takia. "man kan inte.." vrt. shall & can. Englannista ruotsinnos ja ruotsinnoksesta suomenkielinen raamattu. Ja onko englannin kieli käännetty suoraan arameasta? Epäilen..
Tiedän että fiksujakin uskovaisiakin on olemassa. Välillä kyllä ihmetyttää nämä "tosiuskovaiset", jotka tuntuvat kaikista eniten aivopessyiltä tapauksilta ("no kun raamatussa sanotaan", eivätkä itsekään ehkä näe ristiriitoja osissa asioita). Samassa opuksessa sanotaan, että Jumala on rakkaus ja armo ja sit kuitenkin nämä "tosiuskovaiset" uhkailee "syntisiä" helvetillä ja ikuisella kadotuksella. Lopussa kuitenkin sanotaan jotain, että "viimeisenä päivänä kuolleetkin herätetään ja kaikki pääsee taivaaseen", eli happy end kaikesta huolimatta..
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 02:07"]
Meidän pappimmekin joogaa...
[/quote]
Valitettavasti esim. luterilaiseksi papiksi päästäkseen ei ole pakko olla henkilökohtaisessa uskossa Jeesukseen Kristukseen. Se, mitä joku pappi tekee ei siis ole tae siitä, että se on ok.
"sanotaan jotain, että "viimeisenä päivänä kuolleetkin herätetään ja kaikki pääsee taivaaseen", eli happy end kaikesta huolimatta.."
[/quote]
Jotkut "papitkin", kuten esim. Kylliäinen, voivat väittää, että kaikki pääsevät taivaaseen. Se on ihmisten eksyttämistä ja vastoin Raamatun sanaa.
Joh. 3:16-17: Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä. Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.
Kaikki Jeesukseen Kristukseen uskovat pelastuvat.
Room. 10:9-10: Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut; sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 22:00"]
39 jatkaa,
Ymmärrän että ateistista joka ei usko minkäänlaisten henkivaltojen olemassaoloon, kristityn varovaisuus joogan suhteenkin vaikuttaa hulluudelta.
Mielestäni taas on fiksua miettiä asioita jotka ovat itselle tärkeitä, mikä on hyväksi ja mikä taas voi olla haitallista.
Toki meissä uskovissakin on pimahtaneita, mutta kuten muutkin ryhmät, emme mekään ole harmaata massaa, kyllä joukossa on valtaosa ihan fiksuja ja omilla aivoilla ajattelevia ihmisiä.
Minulle usko on positiivinen asia, en pelkää mitään(vaikka suhtaudunkin joogaan varauksella), en pelottele lapsiani, muiden lapsia tai muitakaan ihmisiä helvetillä. Olen aina ollut kiinnostunut muistakin uskonnoista, haluan tietää niistä, mutten halua harjoittaa niitä. Matkoilla on tullut käytyä moskeijoissa, budhalaistemppeleissä, sintotemppelissä jne.. Silti, vain kirkoissa tunnen aina olevani kotona, muissa paikoissa vain vierailijana.
[/quote]
Koska uskovainen ymmärtää itseään tällaisten asioiden kanssa niin silloin hän ymmärtää muita myös. Ateisti voi samalla tavalla pelätä ettei vahingossa hän itse tai lapsensa menetä hallintansa voimille jotka pelottavat.
Ei sillä ole niin väliä, mitä ihmiset uskovaisista ajattelevat. Uskovalle on tärkeintä seurata Jeesusta ja uskovainen välittää vain siitä mitä Jeesus on käskenyt tehdä ja miten elää.
Olen kristitty ja harrastan joogaa. Minua surettaa joogan demonisointi. Itse koen, että joogaan sen Jumalan läsnäolossa, johon uskon ja jota rukoilen, joogatessanikin.
Jos jooga jotenkin avartaa tietoisuutta, sehän on hyvä. Jumalalle voin avata tietoisuuteni, hän sitä hoitaa ja ohjaa, niin pyydän.
Itse asiassa pyydän myös sitä, että kristityiksi itseään kutsuvat eivät olisi niin armottomia toisella tavalla ajattelevia kohtaa. Jumala on suurempi kuin sydämemme ja tietää kaikki. Senkin, jota me emme tiedä.
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 22:13"]
Kuopion lapsimurhaaja harrasti itämaista noituutta.
Hän kiinnostui vaativan uraelämän ja loppuunpalamisen jälkeen v. 2011 seuraavista asioista: tarot-korttien maailma, reikihoito, kundaliinijooga, henkilökohtainen kasvu New Age –opettajan johdolla, itsetutkinta- ja hoitotekniikat. Hän kertoi näistä asioista omilla nettisivuillaan nimensä ja kuvansa kanssa.
Kaikki tuntui hyvältä, tuli iloinen toinen raskaus ja lapsen syntymä, muutto Kuopioon ja kiireestä luopuminen (downshiftaus).
Kunnes nainen tappoi kaksi lastaan.
Miksi?
Kun kaikki oli hyvin ja onnellista.
En tiedä syytä, mutta sen tiedän, että naisen harrastuskohteet olivat demonisia ja altistivat hänet pahojen henkien masentavalle vaikutukselle. New Age on väärää henkisyyttä, johon ei tule sotkeutua, ja tarot-kortit johtavat suoraan noituuteen, jonka Jumala on kieltänyt.
Nainen olikin ilmaissut ennen tekoaan, että hänellä on paha olla. Ei mikään ihme. Näiden mainittujen okkultististen asioiden kanssa ei pidä leikkiä. Ne eivät ole viattomia harrastuksia. Ne voivat sekoittaa pään. Ne voivat tappaa. Tai saavat sinut tappamaan.
Opetus: älä pelaa tarot-korteilla, älä ota reikihoitoa, älä harrasta kundaliinijoogaa äläkä ota mitään oppia New Age –opettajilta. Pahat henkivallat ovat todellisuutta.
[/quote]
Pöh. Pahat henget ovat yhtä todellisia kuin joulupukki tai Helinä-keiju.
Voin vakuuttaa että liikuntamuotona joogaan ei kuulu mitkään henget tai uskonnot. Se on venyttelyä, joka perustuu oikeanlaiseen hengitystapaan. Se rentouttaa kehoa. On sitten ihan toinen juttu ne joissa on henget yms mukana mutta normi jooga kuntosaleissa yms. ei liity muuhun kuin omaan hyvinvointiin.
Kuvittele että olet sotilaana sodassa vihollisalueella olet laiska sotilas ja ammut vaan ohi tai vaan muutaman vihollisen. Sitten jäät kiinni toverisi kanssa, joka ampui paljon vihollisia ja joudut sotaoikeuteen. Luuletko saavasi pienemmän tuomion siksi että olit laiska sotilas? Tuskimpa. Sama homma on henkivaltojen kanssa, ei ole eroa vaikka itse kuvittelisit "vaan" venyttelevän.
Vierailija kirjoitti:
Itämaisten uskontojen opetuksessa on seitsemän chakraa, joiden kautta kundaliinienergia vaikuttaa ihmisessä. Kundaliinienergiassa on feminiininen Ida-kanava ja maskuliinen pingala-kanava sekä sushumna-kanava. Kundaliinienergiassa herätetään kerällä oleva käärmevoima, joka nousee keskellä olevan sushumna kanavan kautta läpäisten kaikki seitsemän chakraa, jolloin se yhtyy unversaaliin ja jumalalliseen voimaan, eli henkeen. Kundaliini on käärme-energiaa sekä käärmevoimaa, jonka kautta ihmisessä herätetään henkisyyden kasvu.
Raamattu opettaa, että saatana eksytti paratiisissa Aatamin ja Eevan käärmeen hahmossa, jossa käärme valehteli että Aatamin ja Eevan silmät avautuvat ja he tulevat kuin jumalaksi tietäen hyvän ja pahan. Paha saatana on kautta ihmiskunnan historian eksyttänyt ihmisiä käärmevoiman sekä käärmehahmon kautta. Kundaliini käärmevoima on saatanan eksyttävää valhevoimaa, jonka kautta saatana eksyttää ihmisiä pois pelastuksesta iankaikkiseen kadotukseen.
Paratiisissa saatana eksytti ihmiset käärmeen kautta, siksi hän on myös kautta historian jättänyt oman tunnistettavan puumerkkinsä ja jalanjälkensä historianlehdille, jonka kautta hän myös nykyään eksyttää ihmisiä kundalini-käärme hengen ja voiman kautta. Paratiisissa saatana eksytti käärmeen hahmossa Eevan (feminiinisyys) sekä Aatamin (maskuliinisuus), siksi kundaliinissa on feminiininen Ida-kanava sekä maskuliinen pingala-kanava.
Joogan henkinen sanoma on vastoin Raamatun Jumalan sanaa, eli joogan henkinen sanoma vääristää totuuden. Joogan henkinen sanoma avautuu valheen kautta ottamalla vastaan tietoisuuden taso, jossa demonihenget eksyttävät ihmisiä. Joogan henkinen sanoma opettaa kundaliinienergiasta, eli käärmevoimasta, joka on todellisuudessa itse saatanan pahuuden henki. Joogassa kundaliinivoiman kautta ihminen yhtyy universaaliin henkeen ja tulee itse osaksi tätä henkeä; todellisuudessa ihminen on saanut yhteyden saatanallisiin demonihenkiin. Joogan henkisen sanoman kautta ihmiset pyrkivät olemaan yhtä ja elämään tässä yhteydessä joogan henkisen sanoman kautta; eli kyseessä on saatanallinen opetus, jonka kautta paha saatana haluaa yhdistää ihmiset palvelemaan pahaa saatanaa.
Vittu sä oot kujalla :'D
Vierailija kirjoitti:
Kaikkien itämaisten voimisteluliikkeiden kerrotaan avaavan tietoisuutta ja minä en ainakaan halua että mun tietoisuudelle tapahtuu mitään. Ei ne ole pelkkiä venytyksiä, siinä takana on paljon muutakin. Elämme lopun aikoja ja juuri näinä aikoina uudet houkuttelevat, vieraat uskonnot rantautuvat meille.
av-palstaa lukemallakin saattaa päähän joskus putkahtaa jotain tietoisuutta.
57 kirjoitti:
Kuvittele että olet sotilaana sodassa vihollisalueella olet laiska sotilas ja ammut vaan ohi tai vaan muutaman vihollisen. Sitten jäät kiinni toverisi kanssa, joka ampui paljon vihollisia ja joudut sotaoikeuteen. Luuletko saavasi pienemmän tuomion siksi että olit laiska sotilas? Tuskimpa. Sama homma on henkivaltojen kanssa, ei ole eroa vaikka itse kuvittelisit "vaan" venyttelevän.
Miksi uskovaiset puhuu aina tällaisilla vertauskuvilla? Tämäkin on tosi huono. Kai se teidän kaiken näkevä Jumala nyt on nähnyt jos toinen harrastaa vaan liikuntaa, eikä palvo jotain epäjumalaa? Sehän näkee pään sisällekkin. Vai onko se yhtä huono tuomari kuin joku ihmis-tuomari, joka joutuu luottamaan pelkästään aihetodisteisiin?
Uskovaiset pelkää omaa ajattelua kuin ruttoa. Mitään ei saisi pysähtyä miettimään. Kuitenkin Jumala on luonut ihmiselle aivot. Henkilökohtaista uskonkokemusta ei voi tulla sitä kautta, että joku vaan kertoo miten uskot. Ihmisen on pakko miettiä itsekkin ollakseen oikeasti uskossa.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 02:23"]
Kyllä se jooga ihan turvallista on, kun ottaa sen "vaan venyttelynä". Pitää mielen ulkopuolella siitä henkisestä höpinästä ja keskittyy vaan niihin liikkeisiin - vähän kuin kuntosalilla tai ryhmäjumpassa olisi.
Ei se joogan 'vaarallisuus' niissä venytyksissä piile :-)
Oletko kuullut että fysikaalinen liikehdintä antaa aivoille käskyjä ja päinvastoin? Ap, älä usko joogaan johdattelevia vastauksia, näissä voi olla takana asioita, joista emme tiedä. Lue Petri Paavolan kirjoituksia Jeesuksen ja joogan yhteyksistä toisiinsa ja rukoile, että mielesi puhdistuisi itämaisten harhaoppien houkutuksesta.
Tilaapa aika lääkärille. Olet sairas!
Ja varo samalla koko ajan ettet liikuta jäseniäsi YHTÄÄN.
Saatana liikahtaa!
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi, mutta mitä enemmän tätä uskovaisten joogapelkoa päässäni pyörittelen, sitä enemmän vakuutun siitä, että he jollakin tasolla pelkäävät tajuavansa oman uskontonsa, öh miten sen nyt korrektisti ilmaisisi, noh, aseman pelkkänä uskomuksena muiden uskomusten joukossa.
Jotenkin sitä kuvittelisi, että harras kristitty (tai jonkun muun uskonnon jäsen) voisi turvallisin mielin tutustua muihin uskontoihin, niiden tapoihin, edustajiin, kulttuuriin, varmana omasta uskostaan vailla pelkoa toisen uskonnon luikertelemisesta osaksi omaa aatetta.
Kyllä minäkin pystyin kuulumaan luterilaiseen kirkkoon 35 vuotta syntymästäni asti, osallistumaan uskonnonopetukseen koko kouluaikani, käymään rippikoulun oikein pyrkimyksenä tulla uskoon niin kuin ihailemani isoset, menemään naimisiin niillä rituaaleilla, rukousten aikana pitämään käsiä ristissä ja mumisemaan ulkomuistista mukana perusrukouksissa, eikä se silti päässyt luikertelemaan minuun ;)
Hirveän vaikea oikeasti kuvitella, että mikään uskonto minuun pääsisi salakavalasti hiipimään, koska olen niin kertakaikkisen varma omasta näkemyksestäni. Mutta ehkä kaikilla ei ole tämä tilanne.. Minä voin turvallisin mielin vailla pelkoa johonkin hurahtamisesta joogata, hiljentyä ihastelemaan moskeijassa, lukea druidien puuhoroskooppikirjaa, osallistua luterilaisiin juhliin, piipahtaa suviseuroilla katsomassa sitä meininkiä, hankkia buddha-patsaan sen kauniin ulkonäön vuoksi, laulaa virsiä, kiittää ahtia meren antimista, perehtyä muinaisten egyptiläisten uskontoihin.. Kamala ajatella, että joillekin osa näistä olisi uhka omaa totuutena pitämäänsä vastaan.
Saahan sitä kukin uskoa vapaasti vaikka joulupukkiin. Siinä on se ongelma vain, että kahta eri herraa ei voi kumartaa.
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 22:49"]
Huomaan, että tämä ketju on täynnä harhaoppisia houkuttelijoita. Osa viesteistä on ehkä todellisten ihmisten kirjoittamia, osa viesteistä tulee ehkä jostain josta en halua tietää. Kuitenkin tärkeintä on että ei lähde näiden viestien johdattelemana harhapoluille ja suistu pimeyden syövereihin. Jeesus ei Raamatun mukaan käynyt joogassa, se tieto riittää minulle.
[/quote]
Käyttikö Jeesus sitten Raamatun mukaan tietokonetta? Miksi sinä siis käytät ja mistä tiedät, ettei ne demonit asu siellä tietokoneessasi?