olen yh.käteen jää 2100e kaikkinensa. ja olen aina persauki.
tuo 2100 siis sisältää nettopalkan,elatusavun,lapsislisän sekä asumistuen.
siitä sitten kaikki maksut, vuokrat ym. pois, niin käteen jää 200e.
onko vika liian pienessä palkassa, vai liian suurissa menoissa?
Kommentit (12)
velat/kallis elämäntapa. Ei muuta. Elämä pitää AINA soveltaa palkkaan nähden sopivaksi. Jos on pieni palkka, silloin vain ei ole rahaa mihinkään isosti. Näin se perkele vain on.
pienempi asunto
auto pois
lehdet peruuta
vakuutukset - vain kotivakuutus
tee ruoka itse
Matkusta fillarilla tai julkisilla
Osta kirpparilla
myy turhat roinat nurkista, pyydä kunnolla hintaa
Pärjäät jos niin haluat
Joko asut aivan liian kalliisti, tai sitten sinulla on jotain velkoja joita sinun tulotasollasi ei pitäisi olla.
Minä olen 3 lapsen yh, kaikkineen käteen jää n. 2000 € ja pärjätään kyllä hyvin. Pääasiassa siksi, että asumme kohtuuhintaisesti (vuokra 800€).
sähkö 70e
autolaina 200e
pankkilaina 96e
visavelka 75e
tarhamaksu 85e
kännykkä 22e
loput menevät laskuihin, vakuutukset, bensat ym.
ap
Asuntolainan, vastikkeen ja autolainan jne muiden maksujen jälkeen käteen jäi noin 800 e kuussa.
Matkustelimme 1-2 krt vuodessa poikani kanssa (kaupunkiloma + Kreikka tms.).
Poikani oli hyvin puettu - samoin minä.
Eli sinulla on isot menot
Miten sähköön voi mennä 70 euroa kuussa? onko sähkölämmitys?
Mistä tuo pankkilaina ja visalasku ovat tulleet?
Mitä muita laskuja tulee, kun kerran et ole niihin laskenut edes vakuutuksia ym?
Pääsisitkö julkisilla töihin?
sähkö 70e
autolaina 200e
pankkilaina 96e
visavelka 75e
tarhamaksu 85e
kännykkä 22eloput menevät laskuihin, vakuutukset, bensat ym.
ap
sähkö 70e autolaina 200e pankkilaina 96e visavelka 75e tarhamaksu 85e kännykkä 22e loput menevät laskuihin, vakuutukset, bensat ym. ap
mikä ei todellakaan ole vähän. montako lasta? ihmettelen vuokran ja auton yhteyttä: joko asut keskustassa/pk-seudulla kalliilla (jolloin et tarvitse autoa) tai syrjempänä auton kanssa mutta turhan kalliissa asunnossa. tuolla seitsemällä sadalla maksaa hyvin vakuutukset ja ruuat. mitä nuo "laskut" oikein ovat, kun vuokrat, vakuutukset, velat, lainat, kännykkä ja sähkö on jo eritelty?
käteen jää 1200e, josta maksan vuokran (500e), sähkön, veden, junaliput ja matkakortin, ruuat, vaatteet, kännykän, juhlimisen, matkustamisen jne. ja silti jää vähintään 200e säästöön joka kuussa. toki on eri asia, kun mukana on lapsia, mutta sulla onkin melkein tonni enemmän käytettävissä..
ap:lla on pankkivelkaa ja visalaskua yhteensä 171 euroa. Jos nämä olisi käytössä, niin silloinhan hänellä olisi yhteensä 865 euroa juokseviin kuluihin. Kyllä tuosta pitäisi riittää auton kuluihin, bensaan, ravintoon, huvituksiin jne. Koko ajan ei tietenkään voi ostella uusia tavaroita, eikä elokuvissa käydä, mutta muuten pitäisi elää hyvää elämää.
käteen jää 1200e, josta maksan vuokran (500e), sähkön, veden, junaliput ja matkakortin, ruuat, vaatteet, kännykän, juhlimisen, matkustamisen jne. ja silti jää vähintään 200e säästöön joka kuussa. toki on eri asia, kun mukana on lapsia, mutta sulla onkin melkein tonni enemmän käytettävissä..
Miten iso sun vuokra ja muut menot sitte on?
Eihän tuo sun nettopalkka mikään pieni ole. Mulla itellä köteen tulee tota vähemmän.
Paas menot listaten, niin katotaan yhessä, missä se vika piilee.