Miten teidän aamut menee vapaapäivinä, rehellisesti?
Heitän äkkiä jonkinlaisen aamiaisen lapsille pöytään. Sitten laitan lastenohjelmat päälle ja toivon että lapsia kiinnostaa ne mahdollisimman pitkään. Itse kaadun välittömästi sohvalle ja torkun siinä n. klo 11 asti. Sitten keitän pannullisen kahvia ja yritän herätä.
Kommentit (34)
Mies herää yleensä liian aikaisin ja jos ei saa unta / mä en herää harrastamaan seksiä (minkä jälkeen mies nukahtaa samantien) mies nousee ylös, hakee lehden ja syö aamarin. Lukee sitä lehteä pari tuntia ja jos mä en oo aiemmin herännyt, niin mies tulee siinä vaiheessa takas petiin ja sit harrastetaan sitä seksiä, jonka jälkeen saatetaan molemmat nukahtaa vielä ja sitten mä nousen lukemaan lehteä pariksi tunniksi ja syömään aamaria ja mies tekee yleensä jotain kotihommia sen aikaa. Sitten onkin yleensä jo puolipäivä ja siirrytään päivän muihin puuhiin, usein mennään yhdessä lenkille ja saunaan, ellei sitten mennä jonnekin retkelle. Kuuden maissa viimeistään ryhdytään kokkaamaan illallista.
sitten lapsi katsoo lastenohjelmat ja vanhemmat lueskelevat Hesaria.
Laitan kahvit tippumaan, nostan aamupalatarvikkeita pöytään. Haen lehden, juon kahvia ja syön aamupalaa samalla kun lapset syö. Yleensä lapset menee katsomaan lastenohjelmia aamupalan jälkeen, riippuu vähän ulkoilmasta ja keksivätkö jotain tekemistä. Klo 10 telkkari menee joka tapauksessa kiinni, sitten pitää viimeistään pukea päivävaatteet, petata peti ja lähteä ulos (jos ei sada). Minä teen yleensä kotihommia lehden lukemisen jälkeen. Joskus makaan sohvalla.
etteivät herätä mua ennen seiskaa, mutta eihän se aina toimi :)
Lapset alkaa katsoa aamuohjelmia ja minä keitän kahvit, juon pari mukillista, jonka jälkeen alan toimimaan. Eli teen sitten lapsille aamupalaa.
Jos olen hyvällä tuulella, alan siivoamaan, jos olo nuhjuinen, yritän mennä sänkyyn lukemaan.
Nukun nin pitkään, kun väsyttää.
Kahvi on usein valmiiksi keitettynä.
Toisinaan tulee valmis mukillinen makkariin.
Päivää saan viettää aika hyvin kaikessa rauhassa.
Lapsi 13v.
saatetaan miehen kanssa makoilla ysiinkin asti, kuopus herää aina viim. kello kuusi. Isommat auttaa ottamaan aamupalaa jne, saavat touhuilla ihan rauhassa, huutelen sängystä ohjeita.
Nää ei enää jaksa katsella piirrettyjä, juniori tulee jo korvista ulos.
Heräsin 10.30 ja hipsin alakertaan keittämään kahvia,lapsi nousi vasta 11 jälkeen ja meni tietokoneelle pelaamaan.
Aamupalaa lapsi söi siinä 12 pintaan ja mä elin kolmeen asti kahvilla.
isommat saa touhuta keskenään, monesti heräävät klo 730 mutta meteli on sitten pian niin kova että itse ainakin herään. Mies jää sänkyyn köllöttelemään. Otetaan rennosti kotona, ei juon kahvia ja lueskelen samalla kun syötän vauvaa, aamupalan laitan vasta joskus yhdeksän maissa.
Lapset leikkivät keskenään, tai pelataan yhdessä jotain lautapelejä tms. telkkaria meillä ei ole.
Sitten yleensä lasten kanssa ulkoilemaan.
Ja tulleet meidän sänkyyn katsoon lastenohjemi klo 7 viimeistään. Herään äreänä ja ekakin kahvimukillinen jää kesken kun alan siivoilla pöytiä tai vääntään jotain leivontaa. Mulla in hektinen työ enkä osaa relata enää vapaallakaan.
Meillä toinen vanhemmista saa nukkua pitkään la ja toinen su. Heräävä vanhempi menee lasten kanssa alakertaan, pistää piirretyt pyörimään, makoilee ehkä itse sohvalla hetkisen, sitten päivävaatteet/aamupala. Kympin maissa ulkoilemaan. Lapset herää klo 7...
-muksu herää vaihtelevasti 7.30-9.30
- jos herää aikaisin, jompi kumpi vanhemmista käy lataamassa dvd:n ja muksu saa naposteltavaa (pähkinöitä tms) ja vanhemmat takas sänkyyn (joko nukkuun tai sitten peittoa heiluttamaan)
-kun mies jaksaa, niin nousee keittämään kahvia
-aamupala koko porukalle yhdessä jokus 10 maissa
-muksulle muumeja ja vanhemmille extrakuppi kaffetta ja sanomalehti sänkyyn
-mies kyllästyy loikoiluun ensin ja lähtee päivän puuhiin
-minulle suihku ja vaatetus (kello on tässä kohtaa jotain 11-12), tässä kohtaa mä varsinaiesti alan olla vasta hereillä :)
Mä herään välillä samaan aikaan, välillä jatkan unia. Kuopus 5v katselee telkkaria aamuisin. Mies nousee usein vasta kympin maissa. Isommat lapset heräävät 8-10 välillä. Aamupala syödään aina noin kympiltä koko perhe yhdessä. Mä laitan yleensä aamupalan ja sitä ennen aina pesukoneen pyörimään.
Meillä on viikonloppuaamut aika rentoja, lomalla vielä rennompia, ja kuopuskin nukkuu usein pitempään. Mutta sitten kun noustaa, myös toimitaan reippaasti. Ja mä en koskaan vetkuile sängyssä, nukun sen mitä nukun ja nousen ylös.
lapset heräävät vapaapäivinä klo 8.30-9.30 aikaan. Kuopus katsoo sen jälkeen TV:stä lastenohjelmia ja esikoinen yleensä lukee. Herättävät mut klo 10-10.30 aikaan, jolloin nousen tekemään aamupalaa. Aamupalan jälkeen lapset joko leikkivät sisällä yhdessä tai lähtevät ulos. Itse menen välillä ulkoilemaan heidän kanssaan tai sitten siivoan tai teen muita kotihommia.
Esikoinen (3v) heräsi 7.30, kuopus (pian 1v) 8.30. Mies heräsi esikoisen kanssa ja laittoi Pikku Kakkosen pyörimään. Kun kuopus heräsi, mies laittoi lapsille aamupalaa, vaihtoi kuopuksen vaipat jne. Minä nukuin niin pitkään kuin nukutti, heräilin 9 jälkeen. Sitten join rauhassa aamukahvit ja söin. Meilläkin vapaapäivisin vuoroaamu-systeemi, tänään oli miehen heräämisvuoro. Lapset nukkuivat melko myöhään tänään, harvoin kuitenkaan heräävät ennen klo 7 muutenkaan.
Viim klo 9.00 nousen sängystä. Laitan kahvin tippumaan ja samalla teen itselleni aamupalaa. Katselen jotain dvdtä tai istun tässä netissä tunnin verran.
Sitten yleensä mies herää. Laittaa aamupalan itselleen.
Tästä 30min-1,5t teinit heräävät kopeissaan. Vielä menee jonkun aikaa ennenkuin näyttäytyvät koppiensa ulkopuolella.
Hiivin keittiöön viimeistään klo 7. Laitan kahvin tippumaan ja haen lehden. Surffailen netissä, luen lehteä ja juon puoli pannullista kahvia.
Lapset heräilevät 7.30-8.30. Tuijottavat telkkaria tai leikkivät keskenään.
Syömme aamupalaa klo n. klo 9.
Lapset leikkivät, siivoilen, laitan pyykkejä, valmistelen lounasta.
Mies herää n. klo 10.
Ihania, rauhaliisia ovat vapaa-aamut.
vartiksi noin klo 5-6, sitten nousen lapsen kanssa (2v). Mies jää nukkumaan, nousee 8-9 välillä. Sillä aikaa syön lapsen kanssa aamupalan ja luen Hesarin, luen lapselle kirjoja jne. Kun mies nousee, hän syö aamupalan ja lukee lehden. Noin 10.30 ollaan valmiita lähtemään ulos tai kauppaan tms. Sitten onkin jo kiire koska pian pitää tulla lounaalle ja nukkuman.
että usein ulkoilen lapsen kanssa sillä aikaa kun mies syö ja lukee.
kateellinen
herätys joka aamu viideltä
mutta ei tulis mieleenkään jättää lapsia yksin
eilinen meni krapulassa. Nukuttiin miehen kanssa 10 asti, jonka jälkeen rakasteltiin ja noustiin syömään edellisillan pitsaa ja sitten mentiin sohvalle sylikkäin katsomaan leffaa. =D
Mutta lapsi ei ollutkaan kotona. Normaalit aamut menevät siis niin, että lapsi heräilee siinä 6.30 - 7, minä (me) lojun sängyssä johonkin 7.30 - 8 saakka. Sitten jompikumpi laittaa aamupalan pöytään ja toinen käyttää koiran pissalla, lapsen katsellessa lastenohjelmia. Keittiö ja olohuone ovat samassa yhteydessä joten niitä lastenohjelmia katsellaan vielä aamupalankin aikana.
Ihan leppoisaa. =)