Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pika-apua! Paljonko talonvahdiksi tulevalle teinille ruokarahaa?

Vierailija
17.05.2012 |

Sukulaispoika tulee meidän matkan ajaksi meille asumaan. Lähinnä siksi, että tarvittiin kissoille ruokkija. ASuu vielä kotona, joten tulee tosi mielellään.

Mitään palkkaa ei makseta, mutta ruokarahaa ajateltiin jättää. Onko 5€/päivä liian vähän? Ensin ajateltiin 100€ koko ajasta (12pv), mutta laskin että silloin tuo oleskelu täällä tulisi yhtä kalliiksi, kuin jos maksaisimme toiselle sukulaislapselle, kun vain käy meillä ruokkimassa kissat kahdesti päivässä (tällöin maksamme 5€/kerta = 10€/päivä.

Kuitenkin nyt nuori "hyötyy" itsekin tästä järjestelystä eli saa vähän harjoitella yksin asumista. Kämppä tuskin kuitenkaan on ihan samassa kunnossa, kuin lähtiessämme, sillä ei ole siisteimmästä päästä eli minulle lisävaivaa. Ei ole töissä, joten jotain ruokarahaa pitää kuitenkin antaa.

Miltä tuo vitonen kuulostaa, saako sillä mitään ruokaa tuollainen nuori? Mielipiteitä?

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on muutama kissa jotka tarttee hoitajaa. Jos veisit ne jonnekin hoitoon, se maksas todella paljon enemmän päivässä.

Joskus on tällä käynyt toinen teini sillä vitosella kerta. Useimmiten mun lähisukulaiset ja naapuri ilman korvausta (tai siis ollaan tuoto jotain tuliaista matkalta). Kissat ovat myöskin olleet hoidossa kaverilla, mutta koin että stressaantuivat ymäristön vaihdoksesta ja hoidatan mieluummin kotona.

Ap.

Vierailija
22/40 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

laskee vaan paljonko työntekijä hyötyy ja saa iloa.

Eihän se töihin tule? Luultavasti sillä on täällä vähemmän velvollisuuksia kuin kotona (ollaan sovittu, että ei iheemmin tarvitse siivota, kuin omat jälkensä eli ei esim. imuroida). Ap.

Tai päästää ne pihalle ja jättää sinne? Eikö se kissojen takia siellä ole eli joutuu näkemään vaivaa niiden hoitamiseksi.

Jos viet ne hoitoon, on taksa 15 e/vrk/kissa. Samaa et nähtävästi viitsi maksaa nuorelle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on muutama kissa jotka tarttee hoitajaa. Jos veisit ne jonnekin hoitoon, se maksas todella paljon enemmän päivässä.

Joskus on tällä käynyt toinen teini sillä vitosella kerta. Useimmiten mun lähisukulaiset ja naapuri ilman korvausta (tai siis ollaan tuoto jotain tuliaista matkalta). Kissat ovat myöskin olleet hoidossa kaverilla, mutta koin että stressaantuivat ymäristön vaihdoksesta ja hoidatan mieluummin kotona. Ap.

Päästä ne pihalle. Kissat syövät pikkulintuja jne., eli ei ne nälkään kuole. Eikä maksa mitään!

Vierailija
24/40 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos teini menisi ap:n kämpille loman ajaksi omasta halustaan, eikä siellä olisi mitään kissoja? Paljonko pitäisi antaa rahaa?

Mun tyttö on ollut ilman korvausta lähisukulaisella kissavahtina. Kaapissa oleva ruoka riitti koko ajaksi. Toisella sukulaisella oli, vaikkei siellä edes ollut elukoita vahdittavana. Nautti olostaan ja itsenäisyydestään.

t. ohis

Vierailija
25/40 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh teitä mammoja taas,poika saa olla kuin elopellossa ja siitä pitäisi vielä palkkaa maksaa? Just joo,100e on todellakin sopiva summa.

Vierailija
26/40 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan teinistä ihan ok homma, mutta jotenkin tulee hyväksikäytyn olo, jos oikeesti ajatellaan....

Vierailija
27/40 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sain 100 €. En ymmärrä miksi pojalle pitäisi nyt hirmuisia summia maksaa kun työtä ei juuri edes ole. Työaskareisiin menee muutama minuutti päivässä. Muutenhan poika voi vaan olla ja loikoilla, ei ole vanhempia vahtimassa joten varmaan ihan mieluisaa on.

Vierailija
28/40 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

..eukko olet! Ihan puistattaa!

Vähintään 200 euroa!!!

Joo. Pitäisi varmaan maksaa, että saa asua 'lukaalissanne'.

Vierailija
29/40 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

..eukko olet! Ihan puistattaa!

Vähintään 200 euroa!!!

Joo. Pitäisi varmaan maksaa, että saa asua 'lukaalissanne'.

Vierailija
30/40 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh teitä mammoja taas,poika saa olla kuin elopellossa ja siitä pitäisi vielä palkkaa maksaa? Just joo,100e on todellakin sopiva summa.

Ei ole kauaa siitä, kun täällä kuorossa huudettiin että teinille pitää maksaa 400 euroa viikossa siitä, että istuu tuttavan takapihalla ottamassa aurinkoa maanantaista perjantaihin klo 10-14 ja katsoo sivusilmällä kahta koululaista, valmiiksi tehdyt ateriat heittää mikroon.

Vierailija
31/40 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

teini on teillä vastuullisessa työssä, vahtii kokonaista omaisuutta ja sen lisäksi huolehtii elävistä luontokappaleista. Sehän vain bonusta, työ saattaa olla jopa mukavaa, kun saa olla omissa oloissaan.

Vierailija
32/40 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ollaan maksettu 400 euroa kuussa, täysi ylläpito. Töihin kuului lapsen vieminen ja haku koulusta ja leikkiminen hänen kanssaan ulkona ja sisällä.

Vierailija
33/40 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minne teini vie kissat lääkäiin ja millä kyydillä ja kuka maksaa?

Onko tosiaan lupa kutsua kaverita teille kylään!!?

Tuohon en itse suostuisi. Teiin voisin luottaa jos tuntisin, mutta kaverita meille ei saisi tuoda.

Jos jotain katoaa tai menee rikki ja kaverit ovat olleet kylässä? Mites selvität asian?

Vierailija
34/40 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ollaan maksettu 400 euroa kuussa, täysi ylläpito. Töihin kuului lapsen vieminen ja haku koulusta ja leikkiminen hänen kanssaan ulkona ja sisällä.

kunhan vähän annoin vertailukohtaa. Siis tuon 400 euron lisäksi tuli täysi ylläpito eli ruuat ja juomat ja suihkut ja netin käyttö ja sellainen päälle.

Mutta toki kissan hoito on eri asia kuin lasten hoito :)

Vierailija
35/40 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olet varmaan jo huomannut, että täältä saa vastauksia laidasta laitaan. Minulla ei ole kissaa, enkä tiedä kissojen hoidosta juuri mitään, mutta en ajattelisi sitä tosiaankaan minään työnä toisin kuin lastenhoitoa. Oma teinini olisi ihan innoissaan tuollaisesta ja olisi todellakin tyytyväinen tuohon sataseen. Mutta ei varmasti sellainen nuori, jonka ei ole tarvinnut kotona koskaan osallistua kotitöihin, vaan jolle jokainen roskapussin vieminen on rahan arvoinen suoritus.

kunhan vähän annoin vertailukohtaa. Siis tuon 400 euron lisäksi tuli täysi ylläpito eli ruuat ja juomat ja suihkut ja netin käyttö ja sellainen päälle.

Mutta toki kissan hoito on eri asia kuin lasten hoito :)

Vierailija
36/40 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka kolkkaavat pojan ja vievät arvoesineet? Kai olet miettinyt, että sinulla on vastuu sekä eläimistä että pojasta. Nyt on liikkeellä näitä liigoja, jotka tunkeutuvat asuttuihin taloihin eli millaisen vakuutuksen otat talonvahdille?

Vierailija
37/40 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini saa satasen. Oli siihen enemmän kuin tyytyväinen, oli itse ajatellut sitä vitosta per päivä (kun olin pyytänyt miettimään etukäteen)! Tämä ei ole hänelle mikään työ, vaan enemmän ilo.

Onkin muuten töissä satunnaisesti, sitä en tiennyt.

Homma ei ole sen vastuullisempi, kuin että jos tuo on yksin kotonaan kun äitinsä on reissussa. Voidaan hänet sinnekin kolkata. Kyseessä on kuitenkin täysi-ikäinen henkilö, joka voisi asua vaikka yksinkin. Asutaan kerrostalossa, jonka alaovi on lukossa, joten kovasti ei meillä satunnaisia ovikellonsoittajia muutenkaan ole. Jos arvoesineet vietäisiin, voitaisiin ne vielä minultakin minut kolkkaamalla.

Mikäli kissojen kanssa on jotain ongelmaa, ei hänen tarvitse niistä huolehtia. Mahdollisiin lääkärikäynteihin ym. on ihan muut vastuuhenkilöt.

Täytyy sanoa, että olen kyllä yllättynyt tästä av:n yleisestä linjasta, kuten joku tuossa aiemminkin totesi. En taida edes kysyä minkä arvoinen lahja mun pitäisi ostaa kummitytön päästessä kesällä ripille tai menen konkurssiin... ;)

Ap.

Vierailija
38/40 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini saa satasen. Oli siihen enemmän kuin tyytyväinen, oli itse ajatellut sitä vitosta per päivä (kun olin pyytänyt miettimään etukäteen)! Tämä ei ole hänelle mikään työ, vaan enemmän ilo.

Onkin muuten töissä satunnaisesti, sitä en tiennyt.

Homma ei ole sen vastuullisempi, kuin että jos tuo on yksin kotonaan kun äitinsä on reissussa. Voidaan hänet sinnekin kolkata. Kyseessä on kuitenkin täysi-ikäinen henkilö, joka voisi asua vaikka yksinkin. Asutaan kerrostalossa, jonka alaovi on lukossa, joten kovasti ei meillä satunnaisia ovikellonsoittajia muutenkaan ole. Jos arvoesineet vietäisiin, voitaisiin ne vielä minultakin minut kolkkaamalla.

Mikäli kissojen kanssa on jotain ongelmaa, ei hänen tarvitse niistä huolehtia. Mahdollisiin lääkärikäynteihin ym. on ihan muut vastuuhenkilöt.

Täytyy sanoa, että olen kyllä yllättynyt tästä av:n yleisestä linjasta, kuten joku tuossa aiemminkin totesi. En taida edes kysyä minkä arvoinen lahja mun pitäisi ostaa kummitytön päästessä kesällä ripille tai menen konkurssiin... ;)

Ap.

niin siihen se 5€/pvä on liian vähän. En edes ajatellut että nuori tarvii varsinaista palkkaa, mutta kyllä sen ruokarahan pitää oikeasti olla sellainen että sillä saa tarvittavat sapuskat. Ei minusta tuo 100€ ole kohtuuton summa liki kahdesta viikosta.

Vierailija
39/40 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin siihen se 5€/pvä on liian vähän. En edes ajatellut että nuori tarvii varsinaista palkkaa, mutta kyllä sen ruokarahan pitää oikeasti olla sellainen että sillä saa tarvittavat sapuskat. Ei minusta tuo 100€ ole kohtuuton summa liki kahdesta viikosta.

Ihmettelen vaan, että nuoren hengailua meillä ja kissoille sapustan heittämistä kahdessa päivässä verrataan au pairin hommaan.

Tuo olisi varmaan tullut ilmaiseksikin, sen verran kirkkaasti silmät kiilsi kun kuolasi miehen pelikokoelman perään ja kun kuuli, että meillä on Canal+ kanavat, jne. Ei taida ihan työnä tätä pestiä pitää, kuten en minäkään. :)

Niin, ja äitinsä ei jätä mitään ruokarahaa, kun lapsi jää kotiin. Pakastimen antimet ja omat tienestit riittävät.

Ap.

Vierailija
40/40 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka kolkkaavat pojan ja vievät arvoesineet? Kai olet miettinyt, että sinulla on vastuu sekä eläimistä että pojasta. Nyt on liikkeellä näitä liigoja, jotka tunkeutuvat asuttuihin taloihin eli millaisen vakuutuksen otat talonvahdille?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kahdeksan