Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Englannin taitajat, auttakaapa taas, kiitti, korjatkaa jos menee pieleen.

Vierailija
17.05.2012 |

Let me help you to understand why this is so hard for me to take in. I come from a country where kids start to take their first foreign language classes in the 3th gr. Everybody does or must do that, not just the best ones. At the end of the high school all the students has learned three foreign languages!

I understand that this is England and my choice is to live here, but sometimes it is difficult to understand this kind of way to do things.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Let me help you to understand why this is so hard for me to take in. I come from a country where kids start to take their first foreign language classes in the 3RD gr. Everybody ____must do that, not just the best ones. At the end of ____ high school all the students HAVE learned three foreign languages!

I understand that this is England and my choice is to live here, but sometimes it is difficult to understand this kind of way to do things.

Vierailija
2/27 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että osaa (tai siis on opiskellut) vain kahta vierasta kieltä, joten se kannattaa vaihtaa, jotta et valehtele.

On vaikea tietää asiayhtyettä, mutta on vaikeaa ymmärtää mistä olet ottanut herneen nenään, mikä liittyy siihen, että Suomessa opiskellaan kieliä ja siihen, että olet valinnut asua Englannissa. Siis pointtinani on, että on vaikea kuvitella tilannetta, jossa sanomasi saisi aikaan mitään hyvää vaan antaa susta aika kummallisen mielikuvan --- voisin hyvin kuvitella jonkun loukkaantuvan tästä, olet niin ollakseen jne. Jos taas kyse on esim. siitä, että olet toivonut lapsesi koulussa, että lapsi voisi opetella kieliä, ja se ei onnistu, niin silti et anna kauheen sivistynyttä kuvaa itsestäsi...

Sitä paitsi kouluissa on eroja, jotkut aloittaa kielet ekalla, joissain tokalla, mutta kolmannella on siis viimeistään pakko aloittaa yksi vieras kieli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

'way of doing things' enkä 'way to do things', mutta on varmaan toi jälkimmäinenkin ok. :)

Vierailija
4/27 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koulussa jaettiin rajalliset kieltenopiskelupaikat opettajien suositusten mukaan. Ymmärrän toki, että jos paikkoja ei kaikille ole, on oltava joku jakoperusta, mutta en silti ymmärrä sitä, ettei kaikilla olisi samat mahdollisuudet silti oppia kieliä. Ei Suomessakaan jätetä osaa porukasta pois sen takia, että ei ole tarpeeksi hyvä äidinkielen numero. Mulle nyt vaan tuli mitta täyteen, kun reksi selittää tätä asiaa sähköpostissa. Moniko Suomessa jäisi ulkopuolelle jos vaadittaisiin kymppi äikässä? ap.

Vierailija
5/27 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa opetella eka äikkä kunnolla niin sitten ehkä paikka löytyy. Englannissa ei ole sellaista tasapäistämistä että kaikille kaikkee

Vierailija
6/27 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Let me help you understand why this is so hard for me to take in. I come from a country where kids take their first foreign language classes in the 3th grade. It's mandatoryfor everyone, not just the best ones. At the end of high school all the students have learned two or three foreign languages!

I understand that this is England and it ismy choice to live here but sometimes it's difficult to understand the way you do things here.

Vierailija
7/27 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Let me help you understand why this is so hard for me to take in. I come from a country where kids take their first foreign language classes in the 3th grade. It's mandatoryfor everyone, not just the best ones. At the end of high school all the students have learned two or three foreign languages! I understand that this is England and it ismy choice to live here but sometimes it's difficult to understand the way you do things here.

että tietty 3rd grade eikä 3th. En huomannut sitä heti.

Vierailija
8/27 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tosiaan niin, ettai enää lueta esim. ruotsi , englanti, saksa? Lasketaanko tuo ruotsi kotimaiseksi?

Itse olin aikoinani lukiossa ja en varmasti millään kielilinjalla ja silti oli nuo 3. Miten voi selvitä kahdella?

Vierailija
9/27 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyllä se on 3rd

Vierailija
10/27 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Let me help you understand why this is so hard for me to take in. I come from a country where kids take their first foreign language classes in the 3th grade. It's mandatoryfor everyone, not just the best ones. At the end of high school all the students have learned two or three foreign languages! I understand that this is England and it ismy choice to live here but sometimes it's difficult to understand the way you do things here.

että tietty 3rd grade eikä 3th. En huomannut sitä heti.

Vierailija
11/27 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tosiaan niin, ettai enää lueta esim. ruotsi , englanti, saksa? Lasketaanko tuo ruotsi kotimaiseksi?

Itse olin aikoinani lukiossa ja en varmasti millään kielilinjalla ja silti oli nuo 3. Miten voi selvitä kahdella?

aivan hyvin ainakin kun itse kävin koulut selvisi ruotsilla ja englannilla. Ei lukiossa ole mitään pakkoa lukea kuin toista kotimaista ja yhtä pitkää kieltä.

Vierailija
12/27 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja näin on yhä ja ollut aina Suomen lukioissa. Kaikkien ei täälläkään tarvi olla kielineroja.

Briteitssä sun kannattaa tarttua mahdollisuuteen hankkia lapsellesi yksityistunteja.

Vierailija
13/27 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo vuonna 1982 lukion aloittaneilla tuli voimaan sellainen uudistus, että kolmatta vierasta kieltä ei tarvinnut ottaa, jos oli pitkä matematiikka. Pakollisina olivat siis vain ruotsi ja toinen kieli, esim. englanti. Jossain vaiheessa systeemi muuttui sitten niin, että kenenkään ei ollut pakko ottaa kolmatta vierasta kieltä.

Minusta sinä voisit reksille yrittää perustella sitä, että omille lapsillesi englantikin on vieras kieli (tai ainakin heillä on myös toinen äidinkieli sen lisäksi). Sen vuoksi on kohtuutonta vaatia, että heidän pitäisi olla englannissa kympin tasolla saadakseen opiskella muuta vierasta kieltä.

Kahden lukiolaisen äiti

Vierailija
14/27 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli kaksi kieltä äidinkielen lisäksi. C-kieli (ja d-kieli) (esim. saksa, ranska) on vapaaehtoinen. Lukiostakin pääsee ulos ilman c-kieltä (vaikka esim. jos on pitkä fysiikka+matikka).

Vierailija
15/27 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saati fysiikkaan!

Vierailija
16/27 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on 3rd. First eli 1st,second eli 2nd,third eli 3rd,fourth eli 4th..

Helposti kahdella kielellä mennään kun pakollisia ovat vain a1 ja a2 jotka yleensä alotetaan kolmannella ja seiskalla.

Vierailija
17/27 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyllä se on 3rd

Vierailija
18/27 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on pitkä matikka ja fysiikka, ei tarvi olla kolmatta kieltä. Ja näin on yhä ja ollut aina Suomen lukioissa. Kaikkien ei täälläkään tarvi olla kielineroja.

Vielä 1981, kun minä aloitin lukion, jokaisella piti olla kolme vierasta kieltä (jos siis ruotsikin lasketaan vieraaksi kieleksi). Myös meillä pitkän matematiikan ja fysiikan lukijoilla. Tilanne muuttui seuraavana vuonna aloittaneilla, kun tuli kurssimuotoinen lukio.

Vierailija
19/27 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on 3th gr....

Ai että ihan thirth grade????? Saat päivän kieliurpopalkinnon, ole hyvä!

Vierailija
20/27 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tul etoinen for tuonne " It's mandatoryfor everyone, not just the best ones. "??

Ei tule. Tai voi sen sinne laittaa mutta ei tarvitse, on sujuvampi noin.