Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ostaisin omalle pojalle 12 v lahjaksi?

17.05.2012 |

Yritin kysyä toiveitakin, mutta nekin oli ihan yhtä tyhjän kanssa.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luitko yhtään viestejäni? En ole ostanut koko tänä vuonna pojalle muuta kuin 2 kirjaa (nekin molemmat käytettyinä divarista eli ei kovin epäekologista) ja yhden lankakerän ja sitten olen tilannut sen lehden, josta tosin ei ole vielä tullut yhtään lehteä. Meillä ei todellakaan osteta joka päivä mitään leluja ja pelejä yms. Kehittäviä ostan kyllä silloin kuin poika haluaa. Käytännössä poika saa siis meiltä jotain "ei-tarpeellista" lahjaa vain 3 x vuodessa eli synttärinä, nimpparina ja jouluna, ei todellakaan joka viikko tai edes joka kuukausi. 2 viikon tauko on siis meidän mittakaavassa tosi lyhyt yleensä, yleensä tauot tuommoisissa on kuukausia.

Kävin kyllä nyt ostamassa sen pojan hartaan toiveen eli dg:n. Se ei ole ekologista kyllä, mutta ehkäpä kaikkien muidenkaan 12-vuotiaiden toiveet eivät ole ihan hirveän ekologisia. Yritän nyt kestää sen. Ostin siihen muuten kaakaoa ja jääteetä nyt alkuunsa. Sinne näytti saavan myös kofeiinitonta kahvia, joten sitä voi huoletta lapsetkin sitten juoda. Itseä miellytti näin kesän kynnyksellä jääcappucinoa... mut sitä en nyt sentään synttärilahjaan napannut vielä.

Vierailija
2/33 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja töissä olen kuullut, että moni poika haluaa just tuon Dolce Guston?! Osta ihmeessä, meidän tyttö haluaa SodaStreamin ja sen sitten kesällä saakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pauligin kapselikone olis tietty ollut tosiaan toinen vaihtoehto. Katsoin sitäkin. En kyllä yhtään ymmärtänyt, että mitä eroa noissa on (varmaan ainakin roskaavat yhtä paljon). Olisi pitänyt päästä maistelemaan noita tuotteita, että olisi osannut valita paremman. Voi kyllä olla, että Pauligin tuotteet olis olleet parempia. Mistäpä tuon tietää kokeilematta. DG:n jotain makua olen maistanut, oli ihan ok, mut en oikein maistanut sitä, kun onnistuin polttamaan suuni siinä...

Vierailija
4/33 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä katselin tuota SodaStreamia kanssa ja olisin sen itse halunnut ennemmin, mut ostin nyt kuitenkin tuon DG:n, kun tiesin, että se on pojan toive.

Minusta OPH Nordican

http://cdon.fi/kotielektroniikka/obh_nordica_sodamaster_gazelle_-_piano…

näytti tosi kivalta, mutta en onnistunut löytämään siihen sitä hiilihappopatruunaa. Onkohan soda stream siis pakko ostaa ihan sen vuoksi vain, että tuohon OPH:n tuotteeseen ei löydy niitä patruunoita niin helposti?

Vierailija
5/33 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Mitä antaa lahjaksi, kun koko pojan elämä on yhtä seikkailua ja tavarapaljoutta. Miksi ihmeessä se kirjakin pitää heti tänään jo antaa käyttöön?

Mutta pääsetpä pätemään täällä palstalla, kuinka helkatin hyvin teidän perheessä asiat on. Tontilla telttaillaan harva se yö, ja tukholman matkoja piisaa.

ja vie mennessäsi kitkerä katkeruutesi muualle!

Vierailija
6/33 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä toiveissa uus potkulauta tai puhelin.

Tietokonepeli, lehtitilaus, kirja?

Entä jotain lempibändiin tai harrastukseen liittyvää? Konserttiliput, paita?

Vierailija
7/33 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minecraft T-paita on hyvä idea, suorastaan loistava!

Vierailija
8/33 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoi rahaa/lahjakorttia, tietokonepeliä ja karkkia ja Dolce Gustoa. Nuo kaikki olisin tiennyt kyllä kysymättäkin.

Potkulauta on meillä viimevuotinen ja hyvä, muuten ideana tosi kiva. Pojalla on toimiva N8, joten parempaa puhelinta ei ainakaan tarvitse. Tietokonepeli kelpaisi kyllä, mutta musta noita pelejä on hällä jo ihan vietävästi ja loppujenlopuksi roikkuu craftissa vain eli muut pelit jää käyttämättä kuitenkin. Tilasin just nimipäivälahjaksi Tieteen Kuvalehden, joten se hyvä idea, mutta meni jo. Kirjoja lukee tosi paljon ja ostin juuri 2, joten nekin vähän kuin meni.

Ei oikein kuuntele musiikkia, harrastukset sellaisia, että niihin vaikea ostaa mitään (pianonsoitto ja kuntosali).

Dolce Gustoa on toivonut jo yli vuoden. Sen voisin ostaa, jollen olisi niin ekologisesti ajatteleva. Pitäisikö vain unohtaa se ekologisuus ja ostaa sitä mitä poika toivoo (ei juo edes itse kahvia - tekisi meille sitä)?

Miten voi olla näin vaikeaa, vaikka on oma poika!

Ideoita saisi siis ehdotella vieläkin.

Vierailija
9/33 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

osta kotiin pojalle vaikka jotkut käsipainot tai ihan kahvakuula. uusi juomapullo, uudet kuntosalivaatteet, hikipannat yms.

Vierailija
10/33 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunnon kamera, kirja aiheesta ja kuvankäsittelyohjelma?

Teltta?

Lahjakortti kuulostaa tylsältä mutta voisi olla kiva, etenkin jos poika ei vielä ole itse ostanut vaatteita tms itselleen. Pieni askel aikuisuuteen, "tässä on lahjakortti, valitse itse mistä tykkäät ja mene itse kaupoille."

Sitten vaan pitää niellä se lopputulos. :D

Vierailija
11/33 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minecraft t-paita :) Meidän poika olisi aivan innoissaan.

Vierailija
12/33 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi miten hellyyttävää.

Osta pojalle DG jos hän on siitä jo yli vuoden unelmoinut, eikö sillä voi tehdä kaakaotakin?

Vierailija
13/33 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon kamera on.

Minecraft t-paita vois olla kiva - takki on jo sitä tyyliä (löydettiin laadukas vettä pitävä takki, jossa neliöitä ja on vielä ympäristöystävällinen ja värjätty soijaväreillä!), maksoi kyllä omaisuuden, mutta kun oli noin ekologinen ja hyvälaatuinen, niin mielelläni ostin.

SodaStreamia ei ole, siitäkin varmaan tykkäis, DG on ihan hirmuisen harras toive häneltä, mua vaan niin sieppaa se muoviroskan määrä mitä niistä tulee verrattuna tavalliseen kahviin... kestäisinköhän sen?

Ai niin ja kuntosali on ehkä vähän pakkoharrastus. Oikeasti tykkää kovasti virkkaamisesta ja erityisesti amigurumeista. Niihin voisi ostaa lisää tarvikkeita toki.

Vierailija
14/33 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai 12-vuotias muuten toivo kahvinkeitintä ja virkkaustarvikkeita.

Anna vaikka jonkun muoti- ja sisustuslehden vuosikerta lahjaksi.

Vierailija
15/33 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan elämys.

Vie poika seikkailuelämykseen jota ei ole koskaan kokeillut ja harrastanut. Mene itse mukaan, jotta kokemuksen voi jakaa (ja poika voi brassailla miten paljon parempi äitiä on ..) On kaikenlaisia elämys- ja seikkailufirmoja jotka järjestävät tuon ikäisillekin sopivaa metsissä tms. ja niissä on eri lajeja, joten jos yksi ei kiinnosta niin on vaihtoehtoja.Ainakin Nuuksiossa toimii tällaisia jos asut pääkaupunkiseudulla mutta varmaan muaallakin.

Tai sitten itse järjestetty, eikä sen tarvi olla mikään Linnanmäen reissu

vaikka kahdestaan johonkin kaupunkiin junalla+hotelliyö, käytte leffassa illalla.

12-vuotias vielä nippa nappa on kuitenkin lapsi. Kohta ei äidin kanssa tehdä mitään, teiniä kiinnostaa vain kaveriseura. Tavaraa saa varmaan muiltakin. Tällainen jäisi mieleen.

Kommentoi!

Vierailija
16/33 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoista, sanoisin. Onko kuntosaliharjoittelussa otettu pojan ikä ja kehitysvaihe huomioon? Kahvittelu lapsen kanssa on toki kivaa ja voi olla hyväksi suhteellenne, mutta eihän se hirveän terveellistä ole. Onko tämä provo?

Vierailija
17/33 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tämä mikään provo ollut vaan poikani kai sitten on vain erikoinen, on ollut kyllä koko ikänsä ja minä rohkaisen vielä siihen sillä jos jostain tykkää, niin sitä pitää tehdä. En osaa sanoa, että onko homo - mistäpä tuon vielä tän ikäisestä tietää ja minulle se on aivan se ja sama, että onko vai ei. Itse rakastan talousasioita, matematiikka ja autoja ja pienenä tykkäsi legoista, erityisesti avaruus-sellaisista ja ylipäätään avaruudesta, mutta en silti ole lesbo, erikoinen varmaan kylläkin muuten ja en nyt näe siinäkään mitään pahaa, jos olisin lesbo.

Virkkaamisesta on tykännyt kovasti jo jonkin aikaa ja kahvia ei itse juo (juurikaan, joskus voi maistaa kyllä), mutta tykkää myös ruuanlaitosta ja luultavasti tekisi tuolla kahvinkeittimellä siis meille aikuisille sitä kahvia, varmaan tekisi itselleen myös kaakaoa. Laitteet viehättää myös kovasti. Sähkölaitteita rakentelee myös mielellään ja sellaisia rakentelusettejä hänellä on myös.

Niin ja poika tykkää tosiaan kovasti ruuanlaitosta. Hän toivoi isovanhemmiltaan veitsitukkia joululahjaksi 1,5 v sitten ja sellaisen myös sai.

Kuntosalillahan ei saa käydä alle 15 v, mutta mainitsin tuossa nyt kuntosalin nimellä tuon harjoittelun, jossa käy. Oikeasti on viralliselta nimeltään lääkinnällinen harjoitteluterapia (ja ei, pojassani ei ole mitään vikaa, siellä saa käydä terveetkin, jos nyt tälläkään oli mitään merkitystä) ja se tapahtuu vain kuntosalilla ja siellä on koko ajan ollut 3 lasta kohti fysioterapeutti vahtimassa lasten harjoittelua, joten ikä ja kehitysvaihe on todellakin huomioitu.

Elämysjutut ovat varmasti tosi in. Toisaalta ne ovat meillä osa arkea, koska minä olen koko kesän kotona ja ollaan ja retkeillään kaiken kesää muutenkin. Tykkään kulkea siis kaikkialla pitkin pusikoita yms. ja poika kulkee mukana patikoimassa tai vaihtoehtoisesti liikutaan kaupunki / kulttuurikohteissa. Valokuvatakin hän tykkää ja sitä tehdään noilla reissuilla myös.

Ihana erikoinen poika minulla, toivottavasti löytää paikkansa maailmasta eikä joudu ihmisten hampaisiin, kun tykkää selvästi ihan aikuistenkin mielestä "vääristä" asioista ja nuoret osaa myös olla julmia.

Vierailija
18/33 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoista, sanoisin. Onko kuntosaliharjoittelussa otettu pojan ikä ja kehitysvaihe huomioon? Kahvittelu lapsen kanssa on toki kivaa ja voi olla hyväksi suhteellenne, mutta eihän se hirveän terveellistä ole. Onko tämä provo?

Poika ei itse juo kahvia vaan haluaa tehdä sitä äidilleen. Juo ehkä kaakaota?

Ja kuntosalikaan ei ollut sellainen himoharrastus vaan vähän niin kuin pakollinen liikuntajuttu.

Mielenkiinnolla luen ketjua, koska mulla on puolta nuorempi poika, ja kovasti mietityttää, miten nuo mielenkiinnon kohteet muuttuvat, kun kasvaa. MInäkin kannatan jotain elämystä, jota ei saa esim.kesälomalla. Ehkä ei sovi ekologisuuteen mutta esim. vesijettisafari, kaupunkisota, miekkailutunti, jousiammuntatunti jne. Voisi ottaa yhden tai kaksi kaveria mukaan tai sitten vaan äidin kanssa.

Vierailija
19/33 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opaskirja animen piirtämiseen, jos tykkää piirtää,

akryylimaalit/ öljyvärit tms. jos tykkää maalata,

digipiano tai kitara, jos tahtoo oppia soittamaan,

omaan huoneeseen musiikkisoitin tai TV, jos sellaista ei ole,

kameraa joku jo ehdottikin

vedenkestävä musiikkisoitin uimahalliin

Kokkauskirja itämaisista ruuista

Vierailija
20/33 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämysjutut ovat varmasti tosi in. Toisaalta ne ovat meillä osa arkea, koska minä olen koko kesän kotona ja ollaan ja retkeillään kaiken kesää muutenkin. Tykkään kulkea siis kaikkialla pitkin pusikoita yms. ja poika kulkee mukana patikoimassa tai vaihtoehtoisesti liikutaan kaupunki / kulttuurikohteissa. Valokuvatakin hän tykkää ja sitä tehdään noilla reissuilla myös.

Ihana erikoinen poika minulla, toivottavasti löytää paikkansa maailmasta eikä joudu ihmisten hampaisiin, kun tykkää selvästi ihan aikuistenkin mielestä "vääristä" asioista ja nuoret osaa myös olla julmia.

elämysjutun pointti minulla oli se, että se olisi kahdenkeskistä vain hänelle varattua ekstra-aikaa, eikä koko perheen (ymmärsin, ettet ole yh) normaalia vapaa-ajan viettoa, vaan juuri lahja!

Elämys voi olla vaikka nukkua teltassa pihalla tai järjestää itse rastirata metsään, sen toteuttaminen ei ole niin merkittävä asia kuinse, että se on hänelle tehty. Mutta kun teillä rahasta ei näytä olevan kiinnin, niin helpommalla pääsee valmiiksi järjestettyyn.

Muumimaailman vieressä oleva Väskikin taitaa olla juuri tuon ikäisille, mutten tiedä onko se auki

Myös Heurekassa olisi jotain tiedejuttuja, jos hän ei ole rymyämistyyppiä.

Jätä nuo homokommentit ihan omaan arvoonsa. Ensinnäkään 12-v seksuaalisuus ei todellakaan ole "valmis", vasta nupullaan ja toisekseen kai nyt homollekin saa synttärilahjan antaa :( Järkyttävän ahdasmielisiä vastauksia