Koska on äidin vapaapäivä?
Tänään on töistä vapaata, siis palkkatöistä.
Koskahan on oikeasti vapaata?
Siis ettei tarvitsisi täyttää ja tyhjentää pyykkikonetta ja pyykkinaruja. Tai ettei tarvitsisi täyttää ja tyhjentää tiskikonetta, ei tehdä ruokaa yms yms.
Ei koskaan.......
Kommentit (38)
Ei elämästä saa vapaapäiviä.
Suomessa on tuhansia perheitä, joissa ollaan valmiita adoptoimaan lapsesi. Jos oikeasti et kestä elämää heidän kanssaan, ole armollinen ja luovu lapsistasi.
Ihan yhtä rankkaa se elämä on adoptioäideillekin, vaikka kuinka monta vuotta sitä lasta olisi odottanut.
Voimia ap:lle!
Ei elämästä saa vapaapäiviä. Suomessa on tuhansia perheitä, joissa ollaan valmiita adoptoimaan lapsesi. Jos oikeasti et kestä elämää heidän kanssaan, ole armollinen ja luovu lapsistasi.
Taas yhden ihmisen kommentti kun ei taida tietää lapsiarjesta MITÄÄN.
ettekö te ihan tosi sinkkuna koskaan täyttäneet pyykkikonetta ja tehneet ruokaa?
lainauksessa esiintyvän viestin kirjoittaja, mutta vastaan:
Mä oon kyllä sinkkuna sujuvasti täytellyt pyykkikonetta ja laittanut ruokaa, mutta sinkkuna olen huolehtinut lähinnä omista tarpeistani, nyt perheellisenä on muitakin, joiden vaatteista ja ruuista on huolehdittava. Ero on aika suuri. Sinkkuna voi pärjätä päivän vaikka muutamalla leivällä ja pähkinöillä, mutta nyt saattaa kuulua protestiääniä, jos ruokaa ei ole. Jne. Varmaan tiedät itsekin.
Tänään on töistä vapaata, siis palkkatöistä.
Koskahan on oikeasti vapaata?
Siis ettei tarvitsisi täyttää ja tyhjentää pyykkikonetta ja pyykkinaruja. Tai ettei tarvitsisi täyttää ja tyhjentää tiskikonetta, ei tehdä ruokaa yms yms.Ei koskaan.......
Ja sanon tämän vielä ex-totaaliyksinhuoltajana, eli mies jätti eikä halunnut edes pitää yhteyttä lapsiinkaan. Silloin otin joskus omaa lomaa viikonlopun, palkkasin lapsenvahdin ja menin ystävälle yöksi ja lahjoin sen tekemään ruoat meille ;) Tämähän toimii vain jos ystävä ymmärtää tilanteesi ja olette vuorovaikutuksessa muutenkin, eli sinä teet jotain erityistä ystävällekin!
Joskus menin hotelliin, olin vain, käveleksin ulkona, kävin leffassa, söin hyvin ravintolassa jne. Joskus yksin, joskus kaverin kanssa. Lapsenvahti kotona.
Nykyään olen aviossa uuden miehen kanssa. Hänen kanssaan voidaan sopia puolin ja toisin vapaapäivistämme. Hän saa vapaita ja minä saan, kun kertoo toiselle että nyt tarttis. Joskus toki otetaan lapsenvahti käyttöön edelleen ja nautitaan kahdenkeskisestä ajasta.
Enkä ole ikinä ollut rikas tai edes keskituloinen, vaan niin vapaapäivän tarpeessa että olen säästänyt hurvitteluuni ja lapsenvahdin palkkoihin. Olen käyttänyt teinityttöjä (lukioikäisiä) lapsenvahteina, järkännyt kotiin leffaillat ja pizzatilauksiin rahat, kun olen tullut kotiin niin lapsenvahti on tyytyväinen ja lapset innoissaan että vitsi äiti et ikinä usko mitä me ollaan tehty, syöty PIZZAA OLKKARISSA!! Kaikki voittaa!
Suosittelen!
Ja vapaapäiviä kotitöistä voi pitää milloin vain. MILLOIN VAIN! Voit jättää pyykit 2pv pesemättä, ruoat laittamatta ja tilata vaikka koko perheelle jotain, käydä ulkona syömässä jne. Tee elämästäsi näköistäsi!
Pitää sen verran boheemi olla ettei ihan pingota itseään marttyyriksi.
t. nykyinen suurperheen äiti
vapaapäivä ja tänään menen iltavuoroon töihin. En ole koskaan pitänyt pyykkikoneen täyttöä tai ruoanlaittoa työnä. Sitä paitsi mies tekee näitä hommia myös sujuvasti.'
Minusta vapaapäivä ei ole sitä, että saa maata liikkumatta peiton alla koko päivän. Minä esim. eilen vapaapäivänä kävin 16km lenkin juoksemassa ja kannoin matot ulos ja luutusin lattiat ja öljysin pihakalusteet. Minulla oli ihana vapaapäivä.
Ei elämästä saa vapaapäiviä. Suomessa on tuhansia perheitä, joissa ollaan valmiita adoptoimaan lapsesi. Jos oikeasti et kestä elämää heidän kanssaan, ole armollinen ja luovu lapsistasi.
ettekö te ihan tosi sinkkuna koskaan täyttäneet pyykkikonetta ja tehneet ruokaa?
Mä oon kyllä sinkkuna sujuvasti täytellyt pyykkikonetta ja laittanut ruokaa, mutta sinkkuna olen huolehtinut lähinnä omista tarpeistani, nyt perheellisenä on muitakin, joiden vaatteista ja ruuista on huolehdittava. Ero on aika suuri. Sinkkuna voi pärjätä päivän vaikka muutamalla leivällä ja pähkinöillä, mutta nyt saattaa kuulua protestiääniä, jos ruokaa ei ole. Jne. Varmaan tiedät itsekin.
vapaapäivä ja tänään menen iltavuoroon töihin. En ole koskaan pitänyt pyykkikoneen täyttöä tai ruoanlaittoa työnä. Sitä paitsi mies tekee näitä hommia myös sujuvasti.'
Minusta vapaapäivä ei ole sitä, että saa maata liikkumatta peiton alla koko päivän. Minä esim. eilen vapaapäivänä kävin 16km lenkin juoksemassa ja kannoin matot ulos ja luutusin lattiat ja öljysin pihakalusteet. Minulla oli ihana vapaapäivä.
Sinulla ei ole ollut suuria eroja sinkkuelämäntavan ja perheellisen elämän välillä, toivottavasti kykenet kuitenkin ymmärtämään sen, että kaikki eivät ole ihan samanlaisia kuin sinä.
tekee lapsia, kannattaa sitä ennen miettiä, onko lasten isä sellainen että auttaa kodinhoidossa. Silloin vapaapäiviä saa aivan riittävästi.
Milloin on koiranomistajan vapaapäivä? Ettei tarvitsisi käyttää lenkillä..
Tai milloin on farmarin vapaapäivä? Joka päivä ne eläimet pitää ruokkia ja lehmät lypsää.
Itse me elämämme valitsemme, äitiys ei ole asia josta otetaan vapaapäiviä. Eikä lemmikitkään. Joistain huonekasveistakaan ei vapaapäiviä saa. Eikä elämästä yleensä.
Minä saan kyllä vapaata aina, kun vaan haluan. Mies on ihan tasavertanen kotihommissa. Voin esim. millon vaan ilmottaa lähteväni pariks päiväks yksin jonnekin. Koskaan ei mies ole sanonu, ettei onnistuis.
Meillä vanhin lapsi on 21 v ja nuorin on nyt 3,5 viikkonen. Eli nyt en kyllä lähe minnekään ilman vauvaa, kun täysimetän. Vauvan kanssa olin kyllä kahestaan meidän mökillä 3 vrk. Yks päivä vaan päätin, et nyt lähetään ja täräytettiin ajaa 350 km. Mökillä vaan oltiin ja tuijoteltiin takkatulta.
En oikeesti ees tarvii mitään täysvapaita päiviä. Elämä on ihan hyvää näin.
ja sinulla on mies/äiti/anoppi/isä/appiukko/lapsen kummi/joku muu, joka lapsiasi/lastasi haluaisi hoitaa, niin silloin vastaus on MILLOIN VAIN.
Ei sitä vapaata saa, jollei sitä itse ota.
T. kolmikuisen vauvan äiti, jolla on joka päivä tunti tai kaksi omaa aikaa liikunnan muodossa. Ei ahdista tippaakaan.
Töissä on meneillään rankin mahdollinen vaihe, kotona kaikki kotityöt ovat kasaantuneet, kun ollaan sairasteltu. Tiskipöytä täynnä tiskiä, kodinhoitohuoneen lattia aivan täynnä likaista pyykkiä.
Tänään siis olen pessyt kaksi koneellista astioita (meillä on sellainen pieni tiskikone), pessyt vuoan, paistinpannun ja kattiloita käsin ja vielä aion pyörittää kaksi koneellista, jotta saadaan keittiö siistiksi.
Pyykit on ripustettu ja uusi koneellinen menossa. Tänään aion pestä vielä ainakin kaksi koneellista, ehkä kolmannenkin.
Juuri tein tortillavuokaa, on uunissa, ja kohta syödään. Sen jälkeen alan tehdä töitä ja teen niitä koko illan paitsi välillä laitan lapsille välipalaa ja iltapalaa ja tyhjennän/täytän tiskikonetta ja pesukonetta. Jos vielä kaikki lakanat vaihtaisin, ovat varmaan kohta kuukauden vanhoja!
Lattioilla on kaaos, imuroitu on viimeksi viikko sitten, mutta sen jätän suosiolla viikonloppuun.
Kahden viikon päästä anoppi ja miehen sisko ottavat lapset yökylään ja saan rauhassa tehtyä työt loppuun ennen kesälomaa ja ehkä siistittyä paikkoja.
Kyllä sitä vapaa-aikaakin löytyy, jos on ihania sukulaisia... Ja toisaalta oltiin vajaa kuukausi sitten matkalla koko perhe eikä tarvinnut kokata, tiskata tai pyykätä viiteen päivään! Sen jälkeen sitten onkin niitä pyykkejä ja tiskejä kasaantunut...
Ei kotitöiden inhoaminen merkitse, etteikö haluaisi lastensa kanssa viettää aikaa. En laske vaipan vaihtoa tai lasten hampaiden pesua kotityöksi. Mutta tiski-, pyykki- ja ruokarumba on työssä käyvällä äidillä aika haasteellista. Meillä kun ei minun kotona ollessani vaihdettu vaatteita päivittäin ja ruokakin valmistui sillä tavalla ohimennen. Nyt jääkaappi on aina tyhjä, kaupassa kurvataan tukka putkella töiden jälkeen ja ruoka valmistuu aina väärään aikaan. Vaatteet loppuvat kaapeista, kun en ole ehtinyt silittämään tai viikkaamaan niitä kaappeihin jne.
Olen kohta vuoden ollut työelämässä jälleen, ja voi, miten haluaisin takaisin kotiäidiksi! Työni on kivaa ja haasteellista mutta olen aivan loppuun palanut tästä kiireestä. Aika ei riitä mihinkään ja koti on koko ajan kaaoksessa. Onneksi on kesäloma! Yritän kesällä edelleen pyykätä ja siivota mahdollisimman vähän, jotta ehdin kerätä voimia sykysä ja talvea varten, mutta sen verran kuitenkin teen, että koti olisi edes joten kuten kuosissa. Nyt se muistuttaa lähinnä kaatopaikkaa.
Tsemppiä ap:lle. Tiedän kyllä, mitä tarkoitat. Koeta saada itsellesi vapaailta tai jopa vapaapäivä sukulaisten avulla.
Ainoastaan yh-äidit voivat pitää vapaapäiviä, koska heillä on siihen varaa. Kunnon naiset, jotka kykenevät saamaan ja pitämään miehensä, eivät saa mistään mitään tukia, joilla maksaa lapsenhoitajille, käydä syömässä ravintoloissa jne.
Yh:t hävetkää!
Ainoastaan yh-äidit voivat pitää vapaapäiviä, koska heillä on siihen varaa. Kunnon naiset, jotka kykenevät saamaan ja pitämään miehensä, eivät saa mistään mitään tukia, joilla maksaa lapsenhoitajille, käydä syömässä ravintoloissa jne.
Yh:t hävetkää!
ja tätä vapautta jatkuu sunnuntaihin asti.
Tai milloin on farmarin vapaapäivä? Joka päivä ne eläimet pitää ruokkia ja lehmät lypsää.
jolloin lomittaja tekee työt.
Siis kenellä on muka ihan kaikista askareista vapaapäivä? Ehkä, jos asuu hotellissa passattavana ilman lapsia.
Itse ainakin hyödynnän vapaapäivät siivoukseen, pyykkäykseen ja ruuanlaittoon, kun työviikolla on aina niin kiireistä...
Töissä on meneillään rankin mahdollinen vaihe, kotona kaikki kotityöt ovat kasaantuneet, kun ollaan sairasteltu. Tiskipöytä täynnä tiskiä, kodinhoitohuoneen lattia aivan täynnä likaista pyykkiä.
Tänään siis olen pessyt kaksi koneellista astioita (meillä on sellainen pieni tiskikone), pessyt vuoan, paistinpannun ja kattiloita käsin ja vielä aion pyörittää kaksi koneellista, jotta saadaan keittiö siistiksi.
Pyykit on ripustettu ja uusi koneellinen menossa. Tänään aion pestä vielä ainakin kaksi koneellista, ehkä kolmannenkin.
Juuri tein tortillavuokaa, on uunissa, ja kohta syödään. Sen jälkeen alan tehdä töitä ja teen niitä koko illan paitsi välillä laitan lapsille välipalaa ja iltapalaa ja tyhjennän/täytän tiskikonetta ja pesukonetta. Jos vielä kaikki lakanat vaihtaisin, ovat varmaan kohta kuukauden vanhoja!
Lattioilla on kaaos, imuroitu on viimeksi viikko sitten, mutta sen jätän suosiolla viikonloppuun.
Kahden viikon päästä anoppi ja miehen sisko ottavat lapset yökylään ja saan rauhassa tehtyä työt loppuun ennen kesälomaa ja ehkä siistittyä paikkoja.
Kyllä sitä vapaa-aikaakin löytyy, jos on ihania sukulaisia... Ja toisaalta oltiin vajaa kuukausi sitten matkalla koko perhe eikä tarvinnut kokata, tiskata tai pyykätä viiteen päivään! Sen jälkeen sitten onkin niitä pyykkejä ja tiskejä kasaantunut...
Ei kotitöiden inhoaminen merkitse, etteikö haluaisi lastensa kanssa viettää aikaa. En laske vaipan vaihtoa tai lasten hampaiden pesua kotityöksi. Mutta tiski-, pyykki- ja ruokarumba on työssä käyvällä äidillä aika haasteellista. Meillä kun ei minun kotona ollessani vaihdettu vaatteita päivittäin ja ruokakin valmistui sillä tavalla ohimennen. Nyt jääkaappi on aina tyhjä, kaupassa kurvataan tukka putkella töiden jälkeen ja ruoka valmistuu aina väärään aikaan. Vaatteet loppuvat kaapeista, kun en ole ehtinyt silittämään tai viikkaamaan niitä kaappeihin jne.
Olen kohta vuoden ollut työelämässä jälleen, ja voi, miten haluaisin takaisin kotiäidiksi! Työni on kivaa ja haasteellista mutta olen aivan loppuun palanut tästä kiireestä. Aika ei riitä mihinkään ja koti on koko ajan kaaoksessa. Onneksi on kesäloma! Yritän kesällä edelleen pyykätä ja siivota mahdollisimman vähän, jotta ehdin kerätä voimia sykysä ja talvea varten, mutta sen verran kuitenkin teen, että koti olisi edes joten kuten kuosissa. Nyt se muistuttaa lähinnä kaatopaikkaa.
Tsemppiä ap:lle. Tiedän kyllä, mitä tarkoitat. Koeta saada itsellesi vapaailta tai jopa vapaapäivä sukulaisten avulla.
pestä juuri tänään pyykkiä tai imuroida? Jos ei kiinnosta, niin jätä huomiseen. Ei siihen kenenkään maailma kaadu.
Tilaa kotiin pitsat niin ei tarvitse tehdä edes ruokaa.
hän hoitaa kaikki nuo hommat.
Kun jättää yhden päivän ajan yksinkertaisesti tekemättä sitä ruokaa ja pyörittämättä pesukonetta. Opettelee olemaan pingottamatta ja vaatimasta kaiken täydellistä kiiltämistä. Paljon onnistuu, kun tekee kaiken valmiiksi edellispäivänä.