Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ramppaatte joka vaivan vuoksi lääkärissä??

Vierailija
16.07.2026 |

Siinähän se jo tulikin. 

Apteekki on täynnä ilman reseptiä saatavia lääkkeitä ja muita tarvikkeita, miksi ette käytä niitä? Miksi joka vaivaan tarvitset antibiootit? Oletko kuullut antibioottiresistenssistä? Suurin osa näistäkin vaivoista on täysin itse aiheutettuja. Sairauslomallakin lojotaan harva se päivä pienenkin köhän vuoksi...Kyllä on nykymaailman ihmiset menneet huonoon kuntoon. Sitten vielä kehtaatte ihmetellä kun hoitajat palavat loppuun ja rahat on joka hyvinvointialueella vähissä... Ei siinä, jatkakaa ihmeessä samaan malliin ja katsotaan mihin se johtaa.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kuvittelet että ramppaamme joka vaivan vuoksi lääkärissä?

Vierailija
2/12 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska ihmiset menee joka turhan päiväisestä pikku flunssasta ja pienestä venähdyksestä lääkäriin vaikka ei tarvitsisi edes.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska niillä on sairauskuluvakuutus ja se on ilmaista.

Vierailija
4/12 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Koska ei MULLA ole ikinä ollut muuta ku joskus flunssa"

Vierailija
5/12 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nohyritän välttää turhaa lääkärissä käymistä. Siksi viimeksi flunssassa en mennyt riittävän ajoissa. Lopulta kun menin, kyseessä olikin antibioottikuuria vaativa keuhkokuume. Olisinpa mennyt aiemmin 

Vierailija
6/12 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska pieni vaiva voi osoittautua syöväksi. Kaverille kävi näin. Hänestä vain tuntui, ettei kaikki ole hyvin ja vaati päästä testeihin. Ilman testejä tämä olisi jäänyt huomaamatta. Syöpäkasvain lekattiin viime joulukuussa ja nyt kaikki on hyvin. Säännöllisiin seurantakäynteihin on ehdottomasti mentävä. Onneksi hän kuunteli omaa kehoaan ja "juoksi" lääkäriin.

Vierailija
7/12 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska pieni vaiva voi osoittautua syöväksi. Kaverille kävi näin. Hänestä vain tuntui, ettei kaikki ole hyvin ja vaati päästä testeihin. Ilman testejä tämä olisi jäänyt huomaamatta. Syöpäkasvain lekattiin viime joulukuussa ja nyt kaikki on hyvin. Säännöllisiin seurantakäynteihin on ehdottomasti mentävä. Onneksi hän kuunteli omaa kehoaan ja "juoksi" lääkäriin.

Voi ollakin mutta yleensä ei ole mitään varsinkaan vakavaa. Joka kolmas suomalainen sairastuu syöpään mutta siihen kuoleminen on melko epätavallista.

Vierailija
8/12 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en ymmärrä en. Itse voi hyvin poistaa kita-ja nielurisat, leikata tyrän ja hoitaa murtumat ym. Lääkkeeksi vaivaan kuin vaivaan riittää pelkät luonnon antimet. 

Vierailija
9/12 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla on yksityinen sairausvakuutus, joten kaikki tutkimukset, lääkkeet ja toimenpiteet 0€.

Vierailija
10/12 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sosialisti. Terveyden ylläpito on yhteiskunnan ongelma. Minulla ei ole mitään vastuuta ajatella itse, vaan ainoastaan lääkäri voi päätellä sen olenko terve vai en. Samalla lääkärin pitää kirjoittaa resepti haluamalleni lääkkeille.

Vierailija
11/12 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aapeen iloksi en onneksi ramppaa lääkärissä. En edes työterveydessä.

Viimeksi flunssassa liki 10v sitten, antibioottikuurikin taisi viimeinen olla noilla main.

Työterveystarkastuksessa kävin vuosi sitten, koska työnantaja halusi, että menen, kun en ollut yli viiteen vuoteen käynyt. Muuten kaikki ok, mutta hemoglobiini oli 108 ja ferritiini 5.

Nivelvaivoja löytyy, polvi kipeä ja välillä turvoksissa, mutta ei hätää aapee, en ole menossa lääkäriä asialla vaivaamaan.

Joten voit nukkua yösi rauhassa.

Vierailija
12/12 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi ollakin mutta yleensä ei ole mitään varsinkaan vakavaa. Joka kolmas suomalainen sairastuu syöpään mutta siihen kuoleminen on melko epätavallista.

Sinähän et ole mikään portinvartija. Isoisäni kuoli ihosyöpään, isäni eturauhassyöpään, kaverini on kuolemaisillaan munasarjasyöpään. Minä sairastan parantumatonta leukemiaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yhdeksän