Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perheen yhteiset bruttotulot 9000€,keskituloisia?

Vierailija
17.05.2012 |

Vai ehkämhyvätuloisia, mitä mieltä? Kaksi lasta, akateemiset vanhemmat.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minun luvuissani (10500€/kk) ei ole "nettilisää", eikä kyse mistään brassailusta. Aphan kysyi onko 9000€/kk tuloilla keskituloinen, vastasin siihen että meidän tuloillamme en koe että olemme mitenkään rikkaita - enemmänkin keskituloisia. Tähän vaikuttaa toki kova lainanmaksutahti ja asunnon sijainti - molemmat toki meidän omia valintojamme.

Ei kulutuskäyttäytyminen tai valinnat vaikuta TULOTASOSI määrittelyyn. Olet HYVÄTULOINEN miten tahansa ne tulosi käytät. Rikas voit olla vaikka pienituloisenakin, rikkaus on varallisuutta, ei tuloihin sidonnainen juttu!

Kiitos kun valaisit minua :) Joo, olemme todennäköisesti hyvätuloisia keskiverto suomalaisiin verrattuna, mutta jos vertaan meitä esim. asuinalueemme muihin perheisiin ovat tulomme todellakin keskiluokkaa, jopa alempaa sellaista.

Vierailija
22/24 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minun luvuissani (10500€/kk) ei ole "nettilisää", eikä kyse mistään brassailusta. Aphan kysyi onko 9000€/kk tuloilla keskituloinen, vastasin siihen että meidän tuloillamme en koe että olemme mitenkään rikkaita - enemmänkin keskituloisia. Tähän vaikuttaa toki kova lainanmaksutahti ja asunnon sijainti - molemmat toki meidän omia valintojamme.

Ei kulutuskäyttäytyminen tai valinnat vaikuta TULOTASOSI määrittelyyn. Olet HYVÄTULOINEN miten tahansa ne tulosi käytät. Rikas voit olla vaikka pienituloisenakin, rikkaus on varallisuutta, ei tuloihin sidonnainen juttu!

Kiitos kun valaisit minua :) Joo, olemme todennäköisesti hyvätuloisia keskiverto suomalaisiin verrattuna, mutta jos vertaan meitä esim. asuinalueemme muihin perheisiin ovat tulomme todellakin keskiluokkaa, jopa alempaa sellaista.

Olette hyvätuloisia, mutta ostovoimanne on keskituloisen tasolla, koska asumiseen menee niin suuri summa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin Ap:lle äsken pitkän tekstin, mutta lähettäminen ei onnistunut. Tiivistän sen nyt tähän. Olen tuo vastaaja nro? , jonka viestiä ei tajuttu. Noh, mulla on maisterin tutkinto, olen duunissa. Mulla on 7 lasta, ei varallisuutta. Maksan elarit, enkä ole koskaan hakenut toimeentulotukea. Tietty, vuokran hinnalla maksaisi asuntolainaa hyvinkin, mut miten sitä lainaa saa? Mulla on vain palkka, ei varallisuutta eikä alkupääomaa. Kaikki se, mitä palkasta jää vuokran ja elareiden jaa välttättömien laskujen jälkeen kuluu lapsiini. Ehkä hyvä niin.

Vierailija
24/24 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette hyvätuloisia, mutta ostovoimanne on keskituloisen tasolla, koska asumiseen menee niin suuri summa.

Juuri näin, kiitos kun puit sanoiksi sen mitä yritin pitkästi selittää :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kolme