Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perheen yhteiset bruttotulot 9000€,keskituloisia?

Vierailija
17.05.2012 |

Vai ehkämhyvätuloisia, mitä mieltä? Kaksi lasta, akateemiset vanhemmat.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskituloisia?Olette rikkaita!Nähtävästi myös et tiedä tästä elämästä yhtään mitään...huoh..

Vierailija
2/24 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosi paljon..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskituloisia?Olette rikkaita!Nähtävästi myös et tiedä tästä elämästä yhtään mitään...huoh..

Meillä yhteiset bruttotulot n.10500€/kk, emmekä todellakaan ole rikkaita. Maksamme suurta asuntolainaa n.3000 €/kk+ vastike. Palkoista jää toki joka kuukausi säästöön ja lainanmaksun loputtua voi toki tuntuakin että olisi hieman parempituloisia, mutta tällä hetkellä ei tosiaankaan ole sellainen fiilis.

Vierailija
4/24 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä yhteiset bruttotulot n.10500€/kk, emmekä todellakaan ole rikkaita. Maksamme suurta asuntolainaa n.3000 €/kk+ vastike. Palkoista jää toki joka kuukausi säästöön ja lainanmaksun loputtua voi toki tuntuakin että olisi hieman parempituloisia, mutta tällä hetkellä ei tosiaankaan ole sellainen fiilis.

...noilla palkoilla kylpee rahassa.Mä en jaksa kuin nauraa teille.Älä jaksa selittää paskaa!Opettele käyttään rahaa, se on nykyään suurin ongelma,järjen köyhyys =)

Vierailija
5/24 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...noilla palkoilla kylpee rahassa.Mä en jaksa kuin nauraa teille.Älä jaksa selittää paskaa!Opettele käyttään rahaa, se on nykyään suurin ongelma,järjen köyhyys =)

Mitä tarkoitat??Ymmärrätkö sinä, että bruttutulo on eriasia kuin nettotulo?. Saamme käteen n. 6000€/kk, tästä vähennetään suoraan melkein 4000€ lainoihin ja vastikkeeseen. Eli vain noin 2000€/kk jää elämiseen - ei ainakaan minun mielestäni sillä hirveäasti juhlita ja eletä luksuselämää!!

Vierailija
6/24 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On silkkaa typeryyttä väittää, että lainan suuruus tekisi teistä köyhiä tai keskituloisia. On oma valinta ottaa noin paljon velkaa. Toisaalta teillä on siihen mahdollisuus mitä monella, monella muulla ei ole.

Tulot on mitkä on, eikä se miten ne käyttää, tee kenestäkään köyhää tai keskituloista.

Vierailija
7/24 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuret bruttotulot kutistuvat kummasti. Mutta kyllä se on niin, että jos on hyvät tulot niin tulee "automaattisesti" käytettyä huolettomammin rahaa. Olisihan se nyt hullua noilla tuloilla alkaa kaupassa vertailemaan mikä makarooni on halvinta.

Teillä on vaan liian kallis asunto tai sitten haluatte maksaa sen takaisin kauhean nopeasti.

Vierailija
8/24 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoitat??Ymmärrätkö sinä, että bruttutulo on eriasia kuin nettotulo?. Saamme käteen n. 6000€/kk, tästä vähennetään suoraan melkein 4000€ lainoihin ja vastikkeeseen. Eli vain noin 2000€/kk jää elämiseen - ei ainakaan minun mielestäni sillä hirveäasti juhlita ja eletä luksuselämää!!

josta maksetaan asunnnon kulut ja ihan kaikki muu. Joillekin saattaa se 2000e olla bruttotulo, josta otetaan ensin verot ja sen jälkeen maksetaan asunnot ja kaikki muu.

2000e käyttörahaa on paljon.

Vierailija
9/24 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai saatte lisäksi toimeentulotukea vai onko sekin jo tuossa mukana?

Vierailija
10/24 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrätkö sinä, että bruttutulo on eriasia kuin nettotulo?. Saamme käteen n. 6000€/kk, tästä vähennetään suoraan melkein 4000€ lainoihin ja vastikkeeseen. Eli vain noin 2000€/kk jää elämiseen - ei ainakaan minun mielestäni sillä hirveäasti juhlita ja eletä luksuselämää!!

Lyhentäkää vähemmän, helpottaa kummasti. Lapsiperhe-elämänne on nyt; se iso velaton okt siinä vaiheessa kun lapset on teinejä/opiskelemassa ei välttämättä ole auvoista.

Miksi muuten ihmiset sekoittaa tulot ja varallisuuden? Rikas on vasta kun on varallisuutta merkitsevästi ja se on Suomessa mahdotonta pelkillä palkkatuloilla.

Vierailija
11/24 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

heille pitäis olla ihan oma palsta missä vertailla koulutustaan, palkkaa ja pääomatuloja. Mutta tällaiset ihmiset nauttivat tullessaan tälle palstalle, jossa osa ihmisistä tuskailee tyyliin "tilillä 47 e ja seuraavan kerran rahaa kuun lopussa".

Täällä brassailu on rikkaiden huvia. Saavat nauraa meille muille. Buaahhahhaahh, miten on mahdollista, ettei kaikilla ei oo autoa =luuseri, miten kaikki ei käy ulkomaanreissuilla 4 kertaa/v= luuseri, miten kaikki ei asu omakotitalossa=luuseri ;) ;)

Vierailija
12/24 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuret bruttotulot kutistuvat kummasti. Mutta kyllä se on niin, että jos on hyvät tulot niin tulee "automaattisesti" käytettyä huolettomammin rahaa. Olisihan se nyt hullua noilla tuloilla alkaa kaupassa vertailemaan mikä makarooni on halvinta.

Teillä on vaan liian kallis asunto tai sitten haluatte maksaa sen takaisin kauhean nopeasti.

Se on kyllä totta että haluamme maksaa lainan nopeasti takaisin, noin 6 vuoden päästä olemme täysin velattomia, jolloin todennäköisesti suuret tulot näkyvätkin arjessa. Tällä hetkellä emme esim. matkustele kuin kerran vuodessa kaukomaille (mikä lienee ihan tavallista lähes kaikille?), en shoppaile ylenpaattisesti (en ostele mitään ns. luksusmerkkejä). Se on kyllä myös totta, että ruokakaupassa en vertaile hintoja, enkä osaa esim. sanoa kuinka paljon ruispalat tai pussi spagettia maksaa. Ehkä tämä on sitten sitä arjen luksusta

Vierailija
13/24 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

heille pitäis olla ihan oma palsta missä vertailla koulutustaan, palkkaa ja pääomatuloja. Mutta tällaiset ihmiset nauttivat tullessaan tälle palstalle, jossa osa ihmisistä tuskailee tyyliin "tilillä 47 e ja seuraavan kerran rahaa kuun lopussa".

Täällä brassailu on rikkaiden huvia. Saavat nauraa meille muille. Buaahhahhaahh, miten on mahdollista, ettei kaikilla ei oo autoa =luuseri, miten kaikki ei käy ulkomaanreissuilla 4 kertaa/v= luuseri, miten kaikki ei asu omakotitalossa=luuseri ;) ;)

Yllätys, yllätys! Meillä ei ole autoa laisinkaan, emmekä asu omakotitalossa! (Olen siis tuo ylläoleva kirjoittaja) Mutta, nämä ovat kyllä tosin meidän omia valintojamme.

Vierailija
14/24 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pääkaupunkiseudulla eläminen on sen verran kallista, että koen meidät enemmänkin alemmaksi keskiluokaksi, ja suhteellisen pienituloisiksi. Ottaen huomioon että molemmilla akateeminen loppututkinto, tienaamaan pääsimme myöhemmin.

Vierailija
15/24 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllätys, yllätys! Meillä ei ole autoa laisinkaan, emmekä asu omakotitalossa! (Olen siis tuo ylläoleva kirjoittaja) Mutta, nämä ovat kyllä tosin meidän omia valintojamme.

Olen lainaamasi kirjoittaja. Olen akateeminen, mutta asun vuokralla (hui kauhistus, se on AV:lla tekijä, joka lyö automaattisesti tietyn leiman otsaan). Ei ole muuta kuin mun palkka, ja siitä maksan vuokrani, elatusmaksut jne. En koskaan käy lomareissuilla, koska ei ole varaa enkä edes haluaisi ja jaksaisi lähteä. Mulla on 7 lasta, joista 3 on alaikäisiä. Heistä maksan elarit, koska halusin että saavat jäädä isänsä luo asumaan omakotitaloon. Muut ovat aikuisia, mutta esim. opiskelevia lapsia autan usein.

Omakotitaloa tai muuta sellaista omistusasuntoa en edes haluaisi. Työskentelen köyhien ja asunnottomien parissa, ja vaikka heillä on köyhä elämä niin helppo siirtyä paikasta toiseen, siinä se. Muutaman kassin tai laukun kantaminen on se heidän omaisuus. Samalla tavalla minä en halua mitään omistusasuntokahletta tulevine putkiremontteineen. Mulla ei ole paljoa tavaraa.Olen aika vapaa lähtemään.

Maksan aina ensimmäisenä vuokran ja elarit, vasta sitten mietin, että mitä loppurahoilla tekisi. Jos mulle maksettaisiin 9000 e/kk, menisin tuosta varmaan sekaisin, ei olis havaintoa, mihin kuluttaa. Olen akateeminen, ja oma valinta oli opiskella sitä, mistä ei palkalla rikastu.

Vierailija
16/24 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lainaamasi kirjoittaja. Olen akateeminen, mutta asun vuokralla (hui kauhistus, se on AV:lla tekijä, joka lyö automaattisesti tietyn leiman otsaan). Ei ole muuta kuin mun palkka, ja siitä maksan vuokrani, elatusmaksut jne. En koskaan käy lomareissuilla, koska ei ole varaa enkä edes haluaisi ja jaksaisi lähteä. Mulla on 7 lasta, joista 3 on alaikäisiä. Heistä maksan elarit, koska halusin että saavat jäädä isänsä luo asumaan omakotitaloon. Muut ovat aikuisia, mutta esim. opiskelevia lapsia autan usein.

Omakotitaloa tai muuta sellaista omistusasuntoa en edes haluaisi. Työskentelen köyhien ja asunnottomien parissa, ja vaikka heillä on köyhä elämä niin helppo siirtyä paikasta toiseen, siinä se. Muutaman kassin tai laukun kantaminen on se heidän omaisuus. Samalla tavalla minä en halua mitään omistusasuntokahletta tulevine putkiremontteineen. Mulla ei ole paljoa tavaraa.Olen aika vapaa lähtemään.

Maksan aina ensimmäisenä vuokran ja elarit, vasta sitten mietin, että mitä loppurahoilla tekisi. Jos mulle maksettaisiin 9000 e/kk, menisin tuosta varmaan sekaisin, ei olis havaintoa, mihin kuluttaa. Olen akateeminen, ja oma valinta oli opiskella sitä, mistä ei palkalla rikastu.

Nyt en kyllä ymmärrä tämän viestin pointtia ollenkaan?

Olet akateeminen, se tuli erittäin selväksi. Ja se että hankkii 7 lasta on kyllä ihan oma valinta, ja varmaankin vanhemmat niitä lapsia hankkiessaan tajuaa, että lapset maksavatkin jotain.

Ja vuokralla asumisesta, itsekin asuin yli 30 vuotiaaksi vuokralla - enkä todellakaan pidä vuoralla asujia jotenkin 2.luokan kansalaisina. Mielestäni on kuitenkin järkevämpää maksaa lainaa kuin tyhjään menevää vuokraa (ainakin pääkaupunkiseudulla). Esim. jos vuokraisimme asuntomme kokoisen vuokra-asunnon samalta alueelta jossa asumme nyt, olisi vuokrakulut vähintään yhtäsuuret kuin lainanmaksukulut kuukaudessa.

Vierailija
17/24 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuka akateeminen tuon verran tienaava aloittaa aiheesta keskustelun av-palstalla.

Vierailija
18/24 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

näissä luvuissa joskus täällä av-palstalla; niin tuolla chatissakin on vähän "nettisenttejä" ja joka jätkällä 25-senttinen mela......;) Suhtaudun kumpiinkin huumorilla ja asian edellyttämällä vakavuudella..;) On vaikea uskoa, että tänne nettiin on valikoitunut ainoastaan Suomen rikkaimmat ( ja chatissa isomelaisimmat) lätisemään tämän tason juttuja ja vertailemaan rahojaan / mulkkujaan.......

Niillä, kenellä ihan oikeasti asiat on niin, ei ole tarvetta puhua asiasta ollenkaan.....ja sitten toisaalta " siitä puhe mistä puute".....

Vierailija
19/24 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

näissä luvuissa joskus täällä av-palstalla; niin tuolla chatissakin on vähän "nettisenttejä" ja joka jätkällä 25-senttinen mela......;) Suhtaudun kumpiinkin huumorilla ja asian edellyttämällä vakavuudella..;) On vaikea uskoa, että tänne nettiin on valikoitunut ainoastaan Suomen rikkaimmat ( ja chatissa isomelaisimmat) lätisemään tämän tason juttuja ja vertailemaan rahojaan / mulkkujaan.......

Niillä, kenellä ihan oikeasti asiat on niin, ei ole tarvetta puhua asiasta ollenkaan.....ja sitten toisaalta " siitä puhe mistä puute".....

No minun luvuissani (10500€/kk) ei ole "nettilisää", eikä kyse mistään brassailusta. Aphan kysyi onko 9000€/kk tuloilla keskituloinen, vastasin siihen että meidän tuloillamme en koe että olemme mitenkään rikkaita - enemmänkin keskituloisia. Tähän vaikuttaa toki kova lainanmaksutahti ja asunnon sijainti - molemmat toki meidän omia valintojamme.

Vierailija
20/24 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minun luvuissani (10500€/kk) ei ole "nettilisää", eikä kyse mistään brassailusta. Aphan kysyi onko 9000€/kk tuloilla keskituloinen, vastasin siihen että meidän tuloillamme en koe että olemme mitenkään rikkaita - enemmänkin keskituloisia. Tähän vaikuttaa toki kova lainanmaksutahti ja asunnon sijainti - molemmat toki meidän omia valintojamme.

Ei kulutuskäyttäytyminen tai valinnat vaikuta TULOTASOSI määrittelyyn. Olet HYVÄTULOINEN miten tahansa ne tulosi käytät. Rikas voit olla vaikka pienituloisenakin, rikkaus on varallisuutta, ei tuloihin sidonnainen juttu!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi seitsemän