Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkäikäisenä lapsi hoitaa aamupuuhat yksin ja lähtee kouluun ajoissa?

Vierailija
17.05.2012 |

Meillä on ollut onnekas tilanne pojan ekan kouluvuoden aikana, eli olen ollut kotona aina aamuisin, samoin ip kun poika tulee ip kerhosta.Nyt mahdollisesti uuden työpaikan johdosta tilanne tulee muuttumaan, pojan pitää hoitaa itse lähdöt ja olla hetki yksin koulusta tullessaan. Minkäikäisenä teillä ovat lapset hoitaneet aamupalat sun muut itse?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se rakkaudettomuudesta kerro että pitää joskus oppia tekemään asioita itsekin.

Että jos et 7-vuotiasta jätä yksin selviytymään sekä aamuista että iltapäivistä, niin hän ei osaa 20-vuotiaana lähteä ajoissa töihin. Voi vitsi teitä. Normaali lapsi ja nuori oppii kyllä, vaikka hänestä eka- ja tokaluokkalaisena huolehdittaisiinkin niin kuin kuuluu.

Vierailija
22/26 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin että lapsi voi oppia tekemään asioita itsekin. En MISSÄÄN vaiheessa kirjoittanut että YKSIN. Lapsi voi oppia heräämään ilman että äiti tai isä herättää vaikka olisikin kotona. Lapsi voi opetella itse laittamaan ruuan vaikka vanhemmat olisi kotona. Ei se lapsi siihen kuole.

Ei se rakkaudettomuudesta kerro että pitää joskus oppia tekemään asioita itsekin.

Että jos et 7-vuotiasta jätä yksin selviytymään sekä aamuista että iltapäivistä, niin hän ei osaa 20-vuotiaana lähteä ajoissa töihin. Voi vitsi teitä. Normaali lapsi ja nuori oppii kyllä, vaikka hänestä eka- ja tokaluokkalaisena huolehdittaisiinkin niin kuin kuuluu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikkusiskolleenkin aamupalaa (1,5v). Ihanat lapset mulla =)

Vierailija
24/26 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ihan tavalliset, terveet tosin fiksut mutta loppuvuodesta syntyneet lapset ovat osanneet hyvin alusta asti. molempien kanssa oltiin viikko-kaks koulun alusta aamulla saattamassa mutta sen jälkeen ovat pärjänneet hyvin. toki kuopusta neljä vuotta vanhempi sisko olisi ollut aamuisin välillä apuna. isä myös tekee vuorotyötä ja on joka toinen vk aamuisin kotona mutta nukkuu kyllä kouluunlähtöaikana. saa hänet toki herättää, jos tarvitsee apua, mutta eipä taida tuota kovin usein tapahtua.

reppu on pakattu illalla ja vaatteet katsottu valmiiksi niin aamulla ei tarvitse kuin kiskoa ne päälle ja katsoa aamupalaa. aamupalan laitto on sujunut molemmilta hyvin itse, mutta syömisongelmainen kuopus jättää sen usein syömättä (tekee sen, vahti joku tai ei). joskus jäi jommalla kummalla reppu tai sukset, mutta unohduksesta oppii, jos äiti tai isä aina tarkistaa, että onko se ja se, lapsi ei opi huolehtimaan itse asioistaan.

Vierailija
25/26 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikkusiskolleenkin aamupalaa (1,5v). Ihanat lapset mulla =)

Ja kotona oottaa lämmin ruoka kun tullaan töistä, mahtavaa!

Vierailija
26/26 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Illalla katsottiin vaatteet, reppu ja muut tavarat. Avain ja bussilippu yms laitetaan reppuun valmiiksi. Minä laitoin aamiaisen päydälle ja herätin lähtiessäni. Joskus unohtui pipo tai hanskat, mutta niin ne unohtui naapurin 12-vuotiaaltakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kahdeksan