Mirena ja kovat vatsakivut
Mulla on ollut mirena kierukka nyt 4kk. tähän asti kaikki mennyt todella hyvin.
Eilen illalla alkoi kovat menkkakivut. Yöllä ei ollut mitään, mutta nyt aamusta alkoi todella kovat pistävät kivut alavatsassa. ja vain oikealla puolella. seisoessa ja kävellessä pikkaisen helpottaa.
Onko tällainen yleistäkin vai voiko olla esim.pois paikalta?
Kommentit (6)
Mulla oli kiuruka hirveä vatsakivut kovempi kuin kuukautiskipuhin aika kovia vatsakipuja jjoudun ottaa särkylääkettä Burana 400 mg 5 x päivässä Aijapaljo ssärkylääkettä menee kuukautiset alkoi ennen kiuruka laitoin kuukautiset kestivät 9-10 päivää yleensä vaan 5-7 päivää vatsakipuja on ollut tähän päivään asti
Kierukka saattaa aiheuttaa vatsa- erityisesti kuukautiskipuja.
Mulla tuli 1.kierrukan kanssa munasarjakystiä (näkyivät ultratessa)ja ne kuulemma normaaleja, mutta poksahtaessaan rikki aiheuttamat menkkamaiset vihlovat kivut. No ne poistuivat itsestään muutamassa kuukaudessa. Nyt menossa toinen kierukka, joka ollut kohta 5v ja aion vaihtaa tämänkin samnlaiseen. Niin helppo ja luotettava ehkäisymuoto on meille ollut nämä 10v kun lapsiluku täynnä. Olen myös kuullut monelta posiviivista vaihdevuosien kanssa, eli hillitsevät kovasti vaihdevuosien hormonaalisia ongelmia, joten tällä jatketaan eteenpäin hamaan tulevaisuuteen.
N45
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 16:14"]Mulla oli kiuruka hirveä vatsakivut kovempi kuin kuukautiskipuhin aika kovia vatsakipuja jjoudun ottaa särkylääkettä Burana 400 mg 5 x päivässä Aijapaljo ssärkylääkettä menee kuukautiset alkoi ennen kiuruka laitoin kuukautiset kestivät 9-10 päivää yleensä vaan 5-7 päivää vatsakipuja on ollut tähän päivään asti
[/quote] Joku on lintsannut äikän tunnit..
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 16:33"][quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 16:14"]Mulla oli kiuruka hirveä vatsakivut kovempi kuin kuukautiskipuhin aika kovia vatsakipuja jjoudun ottaa särkylääkettä Burana 400 mg 5 x päivässä Aijapaljo ssärkylääkettä menee kuukautiset alkoi ennen kiuruka laitoin kuukautiset kestivät 9-10 päivää yleensä vaan 5-7 päivää vatsakipuja on ollut tähän päivään asti
[/quote] Joku on lintsannut äikän tunnit..
[/quote]
Aivot on jääny sulla kehittymättä. Jokainen tavallaan ja asia tuli kyllä selväksi.
mutta kannattaa hakeutua lääkäriin. Minulla oli kovat kivut ja kierukka olikin laitettu kohdunseinämän läpi vatsaonteloon. Leikkauksella siitäkin selvittiin, mutta vähän niinkuin tarpeeton kokemus-eikä ikinä enää kierukkaa :D