Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostin työkaverilta 2 pussia käytettyjä vauvan vaatteita ja nyt hän pyytää niistä 50 euroa....

Vierailija
21.11.2005 |

Ostin vähän aikaa sitten työkaverilta käytettyjä H&M:n vaatteita.

Ottaessani vaatteet hän sanoi että kertoo myöhemmin hinnan.

Nyt sitten lähetti viestin ja pyytää 50 euroa käytetyistä vaatteista

joissa on nukkaa (niinkuin vaatteet yleensä kuluvat).Mun mielestä

on liikaa.Suostun maksamaan max 30 euroa.Itse pyydän todella

vähän kavereilta ja tuttavilta kun olen myynyt lasten vaatteita.

Myin Reimatecin,H&M:n ulkovaatteita ja sisävaatteita 20 eurolla,pääasia

että vaatteista pääsee eroon.Työtoverini loukkaantui,sanoin että

voin palauttaa vaatteet.Maksanko 30 euroa vai palautanko

vaatteet? Mitä tekisitte? En enää koskaan osta käytettyjä vaatteita

puolitutuilta,argh!!!

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmää tässä jutussa on se, että miksei hinnasta sovittu heti? Miksi duunikaveri ei osannut hinnoitella kahta pussillistaan silloin kun ne sinulle antoi?

Onhan se vähän noloa palauttaa niitä, mutta mielestäni kiskurihintaa pyytävän duunikaverin häpeä enemmän.

Vierailija
22/54 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ellei sitten ole todella paljon eri kokoisia ja pitkäksi aikaa, ainakin vuodeksi eteenpäin.

Ei meidän lapsilla ainakaan ole ikinä ollut tuollaisia määriä vaatteita. 50 eurollahan saa jo vaikka kuinka paljon uuttakin vaatetta pitkäksi aikaa.

t.kolmen äiti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin se on sitten voivoi.Ostan sillä rahalla uusia vaatteita

säkillisen H&M:stä (alesta).Oletin hieman toisenlaista hintapyyntöä.ap

Vierailija
24/54 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

että maksat niistä 30 euroa, ja aika tyhmä myyjäkin kun ei kertonut hintaa silloin kun luovutti vaatteet (kun kaikki vaan ap:tä mollaa ettei kysynyt hintaa etukäteen)

Ihan oikeaan aikaan tinkiminen tapahtui, myyjä ilmoitti hinnan ja sinä sanoit että en maksa niin paljoa. Toki jos asiaa vielä halutaan jankata voit sanoa että ellei 30 eur riitä palautat vaatteet ja hän saa etsiä toisen joka maksaa niistä enemmän.

Vierailija
25/54 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei pitäisi jäädä silloin kummallekaan paskan maku suuhun.

työkaverisi voi myydä jollekin toiselle siihen hintaan kuin haluaa!

Vierailija
26/54 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle työkaveri toi oma-aloitteisesti äitiysvaatteita sovitettavaksi. Hinta oli minusta liian kova ja palautin vaatteet. Syyksi sanoin, etteivät sopineet tms.

Sano sinä vaikka, että joku tuttu lahjoitti sinulle ison kasan vaatteita, etkä nyt sitten tarvitsekaan enää näitä.

Itse lahjoitan mieluusti käytettyjä tavaroita kavereille/sukulaisille. Käytettyjen tavaroiden kauppa on kuitenkin sellaista, että helposti tulee riitaa, jos tavaran kunto ei olekaan ihan sitä, mitä ostaja odottaa. Siksi en tuttavilta viitsi mitään pyytää (no autosta tai asunnosta voisin jo jotain pyytääkin). Minusta pääasia on, että vanha tavara pääsee kiertoon ja joku kenties ilahtuukin esineestä/vaatteesta, jolle minulla itselläni ei ole enää käyttöä.

Vierailija
27/54 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaatteet hänelle töihin.Onneksi vaatteita ei ole vielä käytetty.

Tosi kurjaa tällainen :/

Vierailija
28/54 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan, että pidät kantasi ja palautat vaatteet.

Vierailija
29/54 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkiä kanoja koko liike täynnä,hohhoijaa.Tämä asia ei ainakaan

auta asiaa....ap

Vierailija
30/54 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla vähän semmonen tunne että tyyppi yritti vaan käyttää hyväkseen...

ei voinut kertoa hintaa kuin vasta jälkikäteen TEKSTIVIESTILLÄ!!

oletti varmaan että kiltisti maksat!

onneksi, ap, et ole niin nöyrä ja tyhmä että suostuisit maksamaan!

Vierailija
31/54 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri tuollaisten tilanteiden välttämiseksi en osta mitään puolitutulta, jos hinnasta ei keskustella ennen " kauppaa" . Itselläni periaatteena on, että pannaan tavara kiertoon, on ekologinen vaihtoehto. Mitä mä niillä vanhoilla vaatteilla/tavaroilla teen siitten kun jäävät pois käytöstä?

Ja kun itse olen pannut tavarat kiertoon, saan sitten ehkä joskus itsekkin käytettynä muualta, ettei tarvitse uutta ostaa.

Ja meilläpäin toiminut, ei kukaan ala rahastamaan tavaroilla/vaatteilla.

Ja raha on kyllä tiukassa täälläkin, että sen puolesta voisi rahaa pyytääkkin...

mutta onko se sitten nykyään niin outo käsite, tuo kaveriapu?

Vierailija
32/54 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten kyllä 50 eurolla saa paljon vaatetta! ap

Vierailija
33/54 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät varmaan ole entiset koko episodin jälkeen.

Vierailija
34/54 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

hänen luonaan.Ihmettelin koska olisin halunnut heti maksaa.

Joo,en todellakaan osta keneltäkään puolitutulta mitään.

Naiset ovat naisia ja kaikesta tulee vaikeuksia...mä en jaksa! ap

Vierailija
35/54 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt sentään tyhmä ole! Helppo se on tekstata ja pyytää mitä vaan.

ap

Vierailija
36/54 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdessa muovipussillisessa on joka tapauksessa monta kymmentä vaatetta, joten vaatteiden kappalehinnaksi tulee ehkä noin euro/kappale. Varmasti uusina vastaavien vaatteiden keskihinta on ollut ainakin 5 euroa kappaleelta.

Kun minä menin ekaa kertaa myymään vauvanvaatteita kirppikselle, niin kyllä minä ihan oikeasti kuvittelin hinnoittelevani vaatteet halvoiksi, kun pyysin niistä noin viidesosan alkuperäisen hinnoista. Vaikka vaatteissa nyt saattoikin olla vähän pesunukkaa, niin ajattelin, että ne olivat täysin käyttökelpoisia arkikäytössä.

Äkkiähän minä siellä kirppiksellä sitten huomasin, että käytetyistä vauvanvaatteista ei voi pyytää juuri mitään, ja että hinta, jonka minä olisin ostajana ihan mielelläni maksanut täysin käyttökelpoisista vauvanvaatteista, oli aivan liian korkea. Niinpä en saanut kaupaksi juuri mitään.

Voin hyvin kuvitella, että työkaverisi ei ole juuri kirppareita kierrellyt ja sen takia on luullut tekevänsä sinulle edullisen tarjouksen, kun myy vaatteita noin viidesosalla uuden hinnasta. Siinä tapauksessa tuntuu varmasti kurjalta, kun toinen loukkaantuu ja sanoo hintaa aivan liian korkeaksi. Todennäköisesti työkaveristasi tuntuu tällä hetkellä siltä, että sinä yrität käyttää häntä hyväksesi. Minusta voit kuitenkin ihan hyvillä mielillä palauttaa vaatteet ja todeta, että kun teillä on niin eri käsitys oikeasta hintatasosta, niin on parempi, että työkaverisi myy vaatteet jollekin muulle molemmin puolisen pahan mielen välttämiseksi. Seuraavalla kerralla olet sitten viisaampi ja sovit hinnan etukäteen.

Vierailija
37/54 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytetty on käytetty.aamen.ap

Vierailija
38/54 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin sitten tarvitaan niitä käytettyjä vaatteita???

Vierailija
39/54 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

työkaveri sanoi että hän voi myydä poikansa vanhat vaatteet.ap

Vierailija
40/54 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työkaveri saanut edullisesti vaatteet, miksi sinun pitäisi maksaa niistä enempää?! Pyydä alennusta tai palauta vaatteet. Odota alennusmyyntejä ja jos ymmärsin oikein saat H&M:n työntekijänä vielä lisäalennuksen. Eli saat varmasti 50 eurolla uusia vaatteita!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kuusi