Paljonko on koulunkäyntiavustaja palkka?
Kommentit (52)
Mun ohjaaja häipyy kotiin tasan sillä sekunnilla kun viimeisen tunnin kello soi. Minä jään vahtimaan, että lapset saavat vaatteet päälle ja lähtevät kotiin. Olen myös aamulla ottamassa lapset vastaan ja vahdin heidän kouluun saapumisensa. Ohjaaja lompsii yleensä tunnille 5-10min myöhässä. Hoidan kaikki lasten riidat yms. Eli siis riippuu tosi paljon ohjaajasta miten sen työn tekee. Aikaisemmin mulla oli ihana ohjaaja, joka helpotti työtäni ihan hirveästi. Otti vastuuta ja välitti lapsista.
Vierailija kirjoitti:
Mun ohjaaja häipyy kotiin tasan sillä sekunnilla kun viimeisen tunnin kello soi. Minä jään vahtimaan, että lapset saavat vaatteet päälle ja lähtevät kotiin. Olen myös aamulla ottamassa lapset vastaan ja vahdin heidän kouluun saapumisensa. Ohjaaja lompsii yleensä tunnille 5-10min myöhässä. Hoidan kaikki lasten riidat yms. Eli siis riippuu tosi paljon ohjaajasta miten sen työn tekee. Aikaisemmin mulla oli ihana ohjaaja, joka helpotti työtäni ihan hirveästi. Otti vastuuta ja välitti lapsista.
Päättyykö ohjaajan työaika silloin? Onko ohjaajalla välituntivalvontaa? Siinä usein menee se 5min ylimääräistä kun vaihtaa vaatteet, pesee kädet, läträä käsidesillä ja vaihtaa maskin. Onko teillä palaverit viikottain? Voisit keskustella näistä harmituksista ohjaajan kanssa suoraan! Tsemppiä! :)
Opettaja livahtaa koululta kotiin - valmistelemaan tunteja, tekemään muita paperitöitä ja korjaamaan kokeita ja kirjoitelmia...
Saako ohjaaja lisäpalkkaa, jos esimerkiksi vastuullaan on diabetesoppilaita? Niitähän melkein joka koulussa on ja yleensä useampikin,
Vierailija kirjoitti:
Mikä onkaan ero sitten käteen jäävässä osuudessa.. mutta molemmat sekä opettaja että koulunkäyntiavustaja ovat kutsumusammatteja joihin ei mennä palkan takia
Voisiko ton paskanjauhamisen kutsumusammateista jo lopettaa. Jokin ammatti opiskellaan ja töihin mennään että siitä saa palkkaa eli r a h a a jotta tässä yhteiskunnassa saa ostettua katon päänsä päälle, ruokaa pöytään, vaatetta päälle, auton liikkumiseen ja laskut maksettua.
Niitä ei pyhällä hengellä maksella eikä orjatyöllä "kutsumusammateissa".
Vierailija kirjoitti:
Luin 6v yliopistossa itseni maisteriksi, olen aineenope ja saan kuussa just ja just 3000,- bruttona. Valmistelen tunnit, korjaan kokeet, arvostelen oppilaat, järjestän juhlat ja kannan aina sen viimeisen vastuun oppilaistani. Tonnin erolla kuukausipalkassa. Ei paljon koulutusta ja vastuuta arvosteta.
Jos olet luokanohjaaja, käyt arviontikeskustelut huoltajien kanssa vuosittain, käyt poissaolot läpi ja muun Wilma-rumban, käyt HOJKS- keskustelut ja tuen päivitykset erkkaopen ja oppilaan sekä huoltajan kanssa, sen päälle yrität täydennyskouluttaa itseäsi (tekoäly yms.yms.) , täytät erilaisia kyselyitä, osallistut hankkeisiin ja projekteihin omassa oppiaineessasi jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä onkaan ero sitten käteen jäävässä osuudessa.. mutta molemmat sekä opettaja että koulunkäyntiavustaja ovat kutsumusammatteja joihin ei mennä palkan takia
Voisiko ton paskanjauhamisen kutsumusammateista jo lopettaa. Jokin ammatti opiskellaan ja töihin mennään että siitä saa palkkaa eli r a h a a jotta tässä yhteiskunnassa saa ostettua katon päänsä päälle, ruokaa pöytään, vaatetta päälle, auton liikkumiseen ja laskut maksettua.
Niitä ei pyhällä hengellä maksella eikä orjatyöllä "kutsumusammateissa".
Täysin samaa mieltä! Ei joltain roskakuskilta vaadita mitään kutsumusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luin 6v yliopistossa itseni maisteriksi, olen aineenope ja saan kuussa just ja just 3000,- bruttona. Valmistelen tunnit, korjaan kokeet, arvostelen oppilaat, järjestän juhlat ja kannan aina sen viimeisen vastuun oppilaistani. Tonnin erolla kuukausipalkassa. Ei paljon koulutusta ja vastuuta arvosteta.
Jos olet luokanohjaaja, käyt arviontikeskustelut huoltajien kanssa vuosittain, käyt poissaolot läpi ja muun Wilma-rumban, käyt HOJKS- keskustelut ja tuen päivitykset erkkaopen ja oppilaan sekä huoltajan kanssa, sen päälle yrität täydennyskouluttaa itseäsi (tekoäly yms.yms.) , täytät erilaisia kyselyitä, osallistut hankkeisiin ja projekteihin omassa oppiaineessasi jne.
Lisää,: vanhempainillat, opettajainkokoukset, jos satut sairastumaan, suunnittelet silloinkin sijaiselle tunnit ja jos joku muu sairastuu, voit joutua sijaistamaan mitä tahansa oppiainetta, jos on ns.hyppytunti..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisää,: vanhempainillat, opettajainkokoukset, jos satut sairastumaan, suunnittelet silloinkin sijaiselle tunnit ja jos joku muu sairastuu, voit joutua sijaistamaan mitä tahansa oppiainetta, jos on ns.hyppytunti..
Valmistelet eriyttäviä tehtäviä ja kokeita yksilöllistettyjen oppimäärien opiskelijoille ja muille erityisen tuen oppilaille, joiden määrä kasvaa jatkuvasti! Otat myös huomioon S2- oppilaat.
Kaikki em.luetteloitu on opettajan hoidettava, ei kouluavustajan. Kyllä palkkaero on perusteltu mutta palkaton kesä ei ole hyväksyttävää kenellekään.
Netto n. 900 e miinus palkattomat loma-ajat. Siitå vielä miinusta seutukuukausiliput, työvaatteet, työkengät, ruokailu. Työmatkoihin saattaa kestää 3-5 h päivä joskus enemmänkin jos sääkelit erittäin huonot ja kolareita paljon.
Ohjaajat ovat töissä myös aamuhoidossa ja iltapäivähoidossa, päivät ovat välillä 7.30-17.00 KUKA siinä hilppaisee ja minne? Ohjaajilta vaaditaan vapaassa toiminnassa ihan yhtä rautaista ammattitaitoa kaiken maailman tiedätte kyllä millaisten oppilaiden kanssa, kuin opettajilta; työnkuvat vaan ovat erilaiset. Vapaa toiminta ei ole aina helpompaa järjestää kuin strukturoitu. Jotenkin (itsekin pitkälle kouluttautuneena) ällöttää tämä joidenkin opettajien työn arvon mittaaminen sillä kuinka paljon on persettä pidetty penkissä.
Pätevyys löytyy ja palkka on 2653€/kk. Siihen jos lisää keskiarvot tehtävämääräyksistä niin n. 3000€/kk.