Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko on koulunkäyntiavustaja palkka?

Vierailija
16.05.2012 |

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakituisen paikan saaneet austajat saavat kuukausi palkkaa koulu ajalta siis myös koulun aikana olevien lomien ajalta.
Loppu kesän palkka tulee liiton kautta ja kun käyttää nettiä rahat ovat tilillä parissa päivässä.
Mielestäni ihan hyvä systeemi ja pitkiä lomia ei hevillä pois anna. Miettikää vaikka kaupan työntekijöitä.
Paska palkka ja paskemmat työajat.

Vierailija
22/52 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh, johan on aineenopettajalla jutut. Ei tiedä kyllä että nauraisiko vai säälisikö? Koulunkäynninohjaaja saattaa olla joissain tapauksissa jopa enemmän kouluja käynyt kuin opettaja ja työkokemusta saattaa löytyä enemmän ja monipuolisemmilta sektoreilta. Tonnin palkkaero on siihen nähden kyllä mielestäni epäinhimillistä. Ottaen myös huomioon ketkä ovat ne jotka selvittävät koululla lasten väliset hankaluudet, antavat ensiavut, huolehtivat diabeetikoista ja muista kroonisia sairauksia omaavien hoidoista,sijaistavat lennosta opettajia ja vielä suunnittelevat ja toteuttavat iltapäivätoimintaa suurille lapsiryhmille epätarkoituksenmukaisissa tiloissa, ilman opetussuunnitelmaa ja valmiita tuntisuunnitelmia ihan omalla persoonakohtaisella kokemuksellaan, luovuudellaan ja taidollaan. Näin on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkka on jotain niin järkyttävää siihen nähden että itse olen käynyt kouluja peruskoulun lisäksi seitsemän vuotta ja työkokemusta on kymmenkunta vuotta. Opintolainat sain vasta maksettua, asuntolaina hupenee hitaasti ja suurperheellisellä ei ihan oikeasti ole monesti edes ruokaa perheelleen. Miksei työstä makseta asiallista palkkaa?

Vierailija
24/52 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen 35h/vko, käteen jää n. 1480€. Surkea palkka, mutta miehellä vähän parempipalkkaisempi työ (sh), joten rahallisesti perheemme pärjää ihan hyvin.

Vierailija
25/52 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vakituisen paikan saaneet austajat saavat kuukausi palkkaa koulu ajalta siis myös koulun aikana olevien lomien ajalta.

Loppu kesän palkka tulee liiton kautta ja kun käyttää nettiä rahat ovat tilillä parissa päivässä.

Mielestäni ihan hyvä systeemi ja pitkiä lomia ei hevillä pois anna. Miettikää vaikka kaupan työntekijöitä.

Vakituisia koulunkäynninohjaajia on monenlaisissa työsuhteissa. Lomilta saadaan palkkaa joko käyttämällä vuosilomapäiviä niihin, tai sitten jos työnantajalla on muuta työtä tarjolla syys-, joulu- ja hiihtolomapäivien ajaksi. Kesään jää loput ansaituista vuosilomapäivistä.  Leirejä ja koulun siivousta on kyllä riittänyt ihan kiitettävästi kesällä loppuajaksi, joten eipä tuota lomautusta ole kuulunut. Ei ole tietoakaan pitkästä kesälomasta, koska työsopimukseeni ei kuulu kesäkeskeytystä.

PS: Toivottavasti työpaikallasi osaat oikeinkirjoituksen.

Vierailija
26/52 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jäi käteen 1300e ja ei tosiaan koulutusta ollut.

Vierailija
27/52 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen aina ihmetellyt, että miksi sitä pitää ottaa niitä lainoja ja tehdä niitä lapsia niin paljon, että työstö saatava palkka ei riitä? Miksi elämää ei voi suunnitella yhtään eteenpäin? Jotkut ansaitsevat työstään enemmän, kuin toiset ihan syystä. Ei se pitäisi olla korkean palkan peruste, että on suurperhe ja lainaa.

Vierailija
28/52 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

koulunkäynninohjaajana... kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vakituisia koulunkäynninohjaajia on monenlaisissa työsuhteissa. Lomilta saadaan palkkaa joko käyttämällä vuosilomapäiviä niihin, tai sitten jos työnantajalla on muuta työtä tarjolla syys-, joulu- ja hiihtolomapäivien ajaksi. Kesään jää loput ansaituista vuosilomapäivistä.  Leirejä ja koulun siivousta on kyllä riittänyt ihan kiitettävästi kesällä loppuajaksi, joten eipä tuota lomautusta ole kuulunut. Ei ole tietoakaan pitkästä kesälomasta, koska työsopimukseeni ei kuulu kesäkeskeytystä.

PS: Toivottavasti työpaikallasi osaat oikeinkirjoituksen.

Samaa mieltä. Jos ollaan minkäänlaisissa opetukseen liittyvissä tehtävissä, olisi suotavaa, että edes äidinkielen peruskielioppi voisi olla vaatimuksena. Ei ole ihme, jos palkka ei ole pilviä hipova, kun on lukenut näitä keskustelupalstoja. 

Vierailija
29/52 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummanhan palkkaavat mielummin, koulunkäynninohjaajan vai lasten ja nuorten erityisohjaajan? Itse opiskelen jälkimmäiseksi ja meidän harjoittelupaikassa on samoissa tehtävissä ap/ip ohjaajia, lasten ja nuorten erityisohjaajia, koulunkäynninohjaajia..

Vierailija
30/52 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin 6v yliopistossa itseni maisteriksi, olen aineenope ja saan kuussa just ja just 3000,- bruttona. Valmistelen tunnit, korjaan kokeet, arvostelen oppilaat, järjestän juhlat ja kannan aina sen viimeisen vastuun oppilaistani. Tonnin erolla kuukausipalkassa. Ei paljon koulutusta ja vastuuta arvosteta.

Mikä onkaan ero sitten käteen jäävässä osuudessa.. mutta molemmat sekä opettaja että koulunkäyntiavustaja ovat kutsumusammatteja joihin ei mennä palkan takia

Vierailija
31/52 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla on helvetisti palkallista lomaa vuodessa. Toisin kuin avustajilla, joiden työsuhde useimmiten katkeaa kesäksi.

Kesä kortistossa tai muissa hommissa, vieläkö ketuttaa?

Luin 6v yliopistossa itseni maisteriksi, olen aineenope ja saan kuussa just ja just 3000,- bruttona. Valmistelen tunnit, korjaan kokeet, arvostelen oppilaat, järjestän juhlat ja kannan aina sen viimeisen vastuun oppilaistani. Tonnin erolla kuukausipalkassa. Ei paljon koulutusta ja vastuuta arvosteta.

Kyllä hävettaa että olet opettaja. Itse olen erityisluokanopettaja ja arvostan äärettömästi koulunkäyntiavustajana toimivaa pariani. En todellakaan pärjäisi hetkeäkään ilman häntä. Toki minä suunnittelen tunnit, koska minulla on siihen koulutus ja suunnittelen tunnit, mutta kaikki käydään yhdessä läpi ja hän on korvaamaton apu oppitunneilla. Minulla on bruttopalkka 4300€ ja siihen nähden avustaja saa aivan liian pientä korvausta. Hän hoitaa paljon tuntien valmistelutyötä, kopioimista, kuvistuntien valmiiksilaittoa, matikkavälineiden esillelaittoa ja ennen kaikkea auttaa tukea tarvitsevia oppilaita. Kiitos ihanasta avustajastani ❤️

Ja täytyy rehellisyyden nimissä todeta, että vaikka kouluavustajat tekevät koulussa tärkeää työtä, ei pieni palkkaero opettajiin nähden ole mitenkään selitettävissä. On aivan eri tason työtä opettaa kuin avustaa opettajan ohjeiden mukaan. Kun työpäivä koulussa päättyy, avustaja hilpaisee iloisena kotiin päivän työt takana opettajan jäädessä suunnittelemaan seuraavan päivän tunteja.

Se sama aineenope tuolta ylhäältä.

Vierailija
32/52 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostetaan nyt se kissa pöydälle ja sanotaan asiat niinkuin ne on: olen koulutettu koulunkäyntiavustaja, kuukausipalkkani on 900 euroa - verot. Kesäisin olen aina työtön. Ja täytän ensi vuonna 30v. Joku on mennyt pieleen...

Vierailija
33/52 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koulutettu koulunkäynninohjaaja. Teen 35/vko yläkoulussa. Palkkani bruttona on 1800/kk. Sen lisäksi teen myös paljon opettajien sijaisuuksia, jotka nostavat nettopalkkaani ihan mukavasti:)  Virkasuheessa olen, mutta joudun lomautetuksi (kesäkeskeytys) 1,5kk.

Vierailija
34/52 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli kokopäivätyö pk-seudun lähellä koulunkäyntiavustaja -nimikkeellä. Keskipäivään asti avustajana, iltapäivät kerhossa. Pätevänä palkattiin, mutta kokemuslisiä ei ehtinyt kertyä. Palkka 1940 €/kk, verojen jälkeen noin noin 1500 €. Lounas on maksullinen, mutta vain pari euroa päivässä. Työaika perus 38,25 tuntia/vko. Kunta tarjosi kesätyötä vaikka koko kesäksi, tässä kunnassa ei tullut pakollisia lomautuksia, mikä olikin hienoa. Yleensä tein kesäkuun töitä, ja sitten neljän viikon palkallinen loma. Yleensä jouduin ottamaan ansiosidonnaista noin viikon verran vuodessa, mutta siksi sitä jäsenmaksua maksetaan. Hiihto- ja joululomat pakollisia, muttei palkallisia, mutta niitä rahoitin osittain vuosilomista tai veronpalautuksista. 

Haastavaa työtä kaiken kaikkiaan. Hienohelmat ja herkkänahkaiset älköön vaivautuko. Samaten sellaiset, jotka eivät jaksa nähdä vähän ylimääräistä vaivaa asioiden sujuvuuden eteen. Palkka ei mikään mahtava, mutta olen pärjännyt sillä vuosikaudet loistavasti. Nyt siirryin elämässä eteenpäin maisteriohjelmaan, mutta muistelen avustajavuosiani lämmöllä.

Muistinko kertoa, että olen mies? Lasten kanssa työskentelyn jälkeen minua ei hetkauta enää mikään. Varsinainen elämänkoulu :)

Vierailija
35/52 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen koulutettu koulunkäynninohjaaja. Teen 35/vko yläkoulussa. Palkkani bruttona on 1800/kk. Sen lisäksi teen myös paljon opettajien sijaisuuksia, jotka nostavat nettopalkkaani ihan mukavasti:)  Virkasuheessa olen, mutta joudun lomautetuksi (kesäkeskeytys) 1,5kk.

Et varmasti ole virkasuhteessa.

Vierailija
36/52 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajaan linja auto palkka 3300 brutto 6 kk koulutusta vain

Vierailija
37/52 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

16 vuotta toiminut kk-ohjaana, eli kaikki lisät jo ansaittu.

Esimerkki omasta palkasta marraskuulta 2019

rahapalkka: 2306.13

luontausetu: 71.28 ( esimerkkiruokailu)

veronal. ansio: 2377.41

netto: 1661.13

Vierailija
38/52 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ainakaan avustajana hipsi kotiin koulupäivän päätyttyä, vaan opettajat sen tekevät. Minulla on työt joko 6.30-14 tai 8-15.40. eli ihan täyttä päivää teen ja todella raskasta työtä. Joten opettajan siellä on turha nurista ja yleistää, että avustajat hipsivät kotiinsa puuduttavan ja raskaan koulupäivän jälkeen, ei vaan työt jatkuvat iltapäiväkerhossa, siinä vaiheessa kun olet saanut päivänkiintiösi jo täyteen mieluisista lapsista ja häiriköiden ohjaamisesta. En rakasta työtäni, koska siinä palaa loppuun, toistaiseksi ei vain ole muutakaan. Plussaa lomat kuten koululaisilla. Palkkaus aivan ala-arvostettua.

Vierailija
39/52 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Puuduttavaako" vastaa vielä palkka kysymykseen. Himpun alle 2100€ bruttona.

Vierailija
40/52 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä onkaan ero sitten käteen jäävässä osuudessa.. mutta molemmat sekä opettaja että koulunkäyntiavustaja ovat kutsumusammatteja joihin ei mennä palkan takia

Tulee mielee taskukirjan tarina "Aku Ankan mallikoulu".

Roope kiristi Akun opettajan virkaan ilman palkkaa. "Opettajan ammatti ei ole työ, vaan kutsumus, ei siitä palkkaa makseta!"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yhdeksän