Paljonko on koulunkäyntiavustaja palkka?
Kommentit (52)
Itse olen tehnyt epäpätevänä 28h vko ja brutto 1260+letu.
mieluummin olen työtön.
luuseritouhuun.
mieluummin olen työtön.
Tykkään työstäni. Ja paljon etuja. Lyhyet työpäivät. Jää aikaa muuhun ja jaksaa.
Hyvät lomat, ei silloin omien lasten hoitoongelmia.
Olen luotettava työntekijä, joka saa tehdä sijaisuuksia ja niistä parempi korvaus.
Saan hyvän mielen työstäni. Nautin, kun onnistun haastavan erityislapsen kanssa.
t: palsta mamma.
mieluummin olen työtön.
1850 €/kk lähtöpalkka epäpätevällä.
Tämä on kyllä kvtes:n mukaan pätevän lähtöpalkka, jos työtunteja 38h15min/vko.
Itsellä tuohon työkokemuslisä ja henk-kohtlistät niin kipuaa pariin tonniin. Miinus verot toki.
olen työskennellyt lasten parissa, mutta mulla ei ole koulunkäyntiavustajan koulutusta. Mitä pitäisi tehdä?
hankkia koulunkäyntiavustajan koulutus. Joissakin kunnissa saatetaan palkata myös epäpäteviä, mutta vain sijaiseksi. Vakituisen paikan voi saada vain pätevä.
Kivaa hommaa varmaan sellaiselle, joka tykkää puuhata lasten kanssa ja tulee toimeen kaikenlaisten ihmisten kanssa. Palkka ei tosin päätä huimaa, mutta vanha totuus on "ei ne suuret tulot, vaan pienet menot" jne
Luin 6v yliopistossa itseni maisteriksi, olen aineenope ja saan kuussa just ja just 3000,- bruttona. Valmistelen tunnit, korjaan kokeet, arvostelen oppilaat, järjestän juhlat ja kannan aina sen viimeisen vastuun oppilaistani. Tonnin erolla kuukausipalkassa. Ei paljon koulutusta ja vastuuta arvosteta.
Luin 6v yliopistossa itseni maisteriksi, olen aineenope ja saan kuussa just ja just 3000,- bruttona. Valmistelen tunnit, korjaan kokeet, arvostelen oppilaat, järjestän juhlat ja kannan aina sen viimeisen vastuun oppilaistani. Tonnin erolla kuukausipalkassa. Ei paljon koulutusta ja vastuuta arvosteta.
erityislasten ryhmä jossa ope opettaa ja minä väännän väännöt lasten kanssa-olen antamassa 1:1 opetusta käytävässä jos poistetaan luokasta jne...
ei ko. ope kyllä luokassaan olevaa ohjaajaa arvosta kun kehtaa narista tuollain palkastaan. Yhtä arvokasta työtä, TYÖPARINA.
2 vuotta perustutkintoa nuoriso-ohjaajaksi, päälle ammattikorkeatasoinen sosionomi-koulutus.
Tonnin erolla palkassa.
Sulla on helvetisti palkallista lomaa vuodessa. Toisin kuin avustajilla, joiden työsuhde useimmiten katkeaa kesäksi.
Kesä kortistossa tai muissa hommissa, vieläkö ketuttaa?
Sulla on helvetisti palkallista lomaa vuodessa. Toisin kuin avustajilla, joiden työsuhde useimmiten katkeaa kesäksi.
Kesä kortistossa tai muissa hommissa, vieläkö ketuttaa?Luin 6v yliopistossa itseni maisteriksi, olen aineenope ja saan kuussa just ja just 3000,- bruttona. Valmistelen tunnit, korjaan kokeet, arvostelen oppilaat, järjestän juhlat ja kannan aina sen viimeisen vastuun oppilaistani. Tonnin erolla kuukausipalkassa. Ei paljon koulutusta ja vastuuta arvosteta.
Ja täytyy rehellisyyden nimissä todeta, että vaikka kouluavustajat tekevät koulussa tärkeää työtä, ei pieni palkkaero opettajiin nähden ole mitenkään selitettävissä. On aivan eri tason työtä opettaa kuin avustaa opettajan ohjeiden mukaan. Kun työpäivä koulussa päättyy, avustaja hilpaisee iloisena kotiin päivän työt takana opettajan jäädessä suunnittelemaan seuraavan päivän tunteja.
Se sama aineenope tuolta ylhäältä.
Vakituiseen työsuhteeseen ei palkata enää lainkaan.
Kesä kortistossa tai muissa hommissa, vieläkö ketuttaa?Luin 6v yliopistossa itseni maisteriksi, olen aineenope ja saan kuussa just ja just 3000,- bruttona. Valmistelen tunnit, korjaan kokeet, arvostelen oppilaat, järjestän juhlat ja kannan aina sen viimeisen vastuun oppilaistani. Tonnin erolla kuukausipalkassa. Ei paljon koulutusta ja vastuuta arvosteta.
Ja täytyy rehellisyyden nimissä todeta, että vaikka kouluavustajat tekevät koulussa tärkeää työtä, ei pieni palkkaero opettajiin nähden ole mitenkään selitettävissä. On aivan eri tason työtä opettaa kuin avustaa opettajan ohjeiden mukaan. Kun työpäivä koulussa päättyy, avustaja hilpaisee iloisena kotiin päivän työt takana opettajan jäädessä suunnittelemaan seuraavan päivän tunteja.
Ja siihen päälle vielä palkallinen syys-, joulu- ja talviloma?
Ettei yksikään mies tee tuota työtä.
Ainoastaan naiset suostuvat tekemään työtä lähes ilmaiseksi. Pph esim ja tämä. Jos naiset eivät suostuisi tällaiseen riistoon, palkkojen olisi pakko nousta. 
Noh onhan se totta että opettaja tekee työtä koulupäivän jälkeen. Mutta ylä-asteen opettajien työpäivän ovat lyhyempiä kuin avustajien.
Minulla avustajana työaika 6h/pvä. Tätä työaikaa opettajat eivät koululla ole.
netto