168cm/68-72kg, kertoisitko elämäntavoistasi? Miten saat painosi pysymään tuossa?
Esimerkki päivän ruokailuistasi?
Syötkö usein herkkuja (karkki,sipsit, roskaruoka)?
Koetko joutuvasi rajoittamaan syömisiäsi?
Alkoholin käyttösi?
Liikunta tottumuksesi?
Onko työsi fyysisesti raskasta?
Muuta,mitä vaan :)
Taistelen painoni kanssa, olen ylipainoinen. Tuo olisi tavoitepaino ja tuntuu mahdottomalta saada niin paljon elämäntapa muutoksia,että saavuttaisin.
Kommentit (46)
Nyt yritän muokata niistä omanlaiseni tavoitellessani normaali painoa. On tärkeää, että on syntynyt myös keskustelua.
Napostelusta irti pääseminen on vaikeaa. Sitä haluaisi palkita itsensä jollain monista syistä (rankka työpäivä, vapaapäivä -mikä vaan käy syyksi). Olen todella tunnesyöjä :)
ap
Minä olen 170cm ja painan 68kg. Mielestäni elämäntapani ovat esimerkilliset, samaan liikuntamäärään pystyy tosin harva työelämässä oleva.. minä en ole töissä:) Olen oikein tyytyväinen kroppaani, en voisi kuvitellakaan painavani alle 60kg! Olen kyllä poikkeuksellisen lihaksikas.. Mutta mielestäni sinulla on oikein järkevä tavoitepaino, ap!
Tässä minun tapani pysyä näissä kiloissa (ei siis mikään dieetti, vaan ollut jokapäiväistä elämääni jo vuosien ajan).
ESIMERKKI PÄIVÄN RUOKAILUISTA:
aamupala: kaurapuuro, desi marjoja, puoli desiä rasvatonta, maustamatonta jugurttia ja 1tl hunajaa, maitokahvi (rasvaton maito)
lounas: keittolounas tai salaattia balsamiviinietikalla + lihaa (yleisimmin kananfile), lasi maitoa
välipala: proteiinipatukka (teen treenin lounaan ja välipalan välissä) ja maitokahvi
päivällinen: perheen kanssa hyvänkokoinen satsi kotiruokaa + salaatti + lasi rasvatonta maitoa
Ja tuo satsi on sitten niin iso, etten mitään iltapaloja kaipaakaan. Joskus tv:n ääressä kyllä puputan pikkuporkkanoita :)
SYÖTKÖ USEIN HERKKUJA:
Viikonloppuina erona yllämainittuun on se, että aamupuuro saattaa vaihtua ruis- tai muuhun täysjyväleipään ja iltapäiväkahvin kanssa saatan ottaa pullan tai muun leivonnaisen. Ei kuitenkaan aina. Karkkia tai sipsejä syön tosi harvoin.
KOETKO JOUTUVASI RAJOITTAMAAN SYÖMISIÄSI:
en
ALKOHOLIN KÄYTTÖ:
Saunaoluen juon myös pe tai la ja sunnuntaina päivällisellä usein lasin viiniä, yhteensä siis pari annosta alkoholia viikossa.
LIIKUNTATOTTUMUKSESI:
hengästyttävät ;) Hikiliikuntaa tulee 6-10 tuntia viikossa. Tarkoittaen juoksua, hiihtoa, rullaluistelua, salitreeniä kuntopiirinä jne. Eli pääasiassa aerobista liikuntaa, mukana aina yksi pitkä (2-3 tuntia) rennompi lenkki. Lisäksi saatan lapsen kouluun kävellen/pyörällä päivittäin eli hyötyliikun rauhallisesti tunnin joka arkipäivä.
TYÖ:
olen kotona. Istun paljon koneella, mutta myös puuhastelen päivän mittaan ulkona ja sisällä.
Mitäs muuta? Olen 35v.. lapsia kolme.. enkä asu Suomessa :)
Tässä sen näkee, miten ihmiset on niin täydellisen eri geeneillä ja suolistotyypeillä varustettuja.
Itse olen 165cm pitkä, painan tällä hetkellä 85kg!!!
En käytä ollenkaan alkoholia, syön vähän hiilareita, en käytä suolaa tai syö suolaisia ruokia, en syö ollenkaan valmisruokia, syön pieniä annoksia ruokaa. Liikun arkiliikunnan ohella hikiliikuntaa, 3-4 krt/ vko
ja silti paino on ja pysyy tässä. Haluan toki laihtua. Omalla kohdallani se vaan tarkoittaisi sitä, että voisin syödä päivässä vain noin 1200kcl enkä koskaan enempää, paino nousee HETI.
Olen nyt 30v ja miettinyt, että haluanko nauttia normaalista elämästä, vai kontrolloida ruokaani JATKUVASTI KOKO loppuelämäni.
Saan myös koko ajan vahtia syömisiäni, painoa 80kg ja pituutta 168. Nyt olen ollut pari viikkoa 1200kcal/vrk, paino ei ole juurikaan laskenut, pysynyt samassa. Heti kun syö vähän enemmä/herkuttelee paino nousee helposti kilon/pari. Näinkö tässä todella mennään loppuelä, kaikkia syömisä saa vahtia.. ja ikää kuitnkin vasta 38-v.
Jos et pahastu, niin kerron miten pysyn 58 kiloisena tuon pituisena. Ehkä sen avulla ymmärrät, että 10kg painavampana pysyminen on TODELLA helppoa!
Esimerkki päivän ruokailuistasi?
Aamulla 2 ruisleipäpalaa (esim. jälkiuunipalat, 100% ruispalat, Uotilan maalaisruislimppu) täytteillä, eli oivariinia, kinkkua, metvurstia, juustoa, paprikaa ja kurkkua. 2 isoa mukillista kahvia.
Lounaaksi salaatti työpaikkaruokalassa, eli salaattipohjaan (vihersalaatti, kurkku, tomaatti, paprika, porkkanaraaste, mitä siellä nyt milloinkin on) tonnikalaa/raejuustoa/kinkkua/broileria/fetaa tms. REILUSTI, siis niin että sitä proteiinia on ihan kunnolla. Tai sitten vaihtoehtoisesti pakastimesta noin 300g parsa/kukkakaalia ja edellisen päivän päivällisjämät niiden kanssa (jauhelihakastike, broilerikastike, lohta, possua tms. mitä nyt on ollutkaan ruokana).
Iltapäivällä hedelmä.
Päivällinen tavallista kotiruokaa, mutta tosi harvoin perunaa, pastaa tai riisiä. Salaattia tai muuta tuoretta, sitten ihan vaikka jauhelihakastiketta ja jotain kasviksia, parsakaalit on lemppareita. Pari näkkäriä oivariinilla.
Iltapala kuten aamupala ilman kahvia.
Perjantaisin syön aina karkkia ja jätskiä. Lisäksi viikonloppuna päiväkahvilla pullaa. Ja voi olla, että lauantaina paistetaan poppareita. Juhlissa syön aina mitä haluan ja paljon!
Alkoholia käytän 2-3 annosta viikossa. Roskaruokaa (pizzat, hampparit) noin kerran kuussa. Liikun reilusti, eli työmatkat 7km suuntaansa pääsääntöisesti pyörällä, lisäksi juoksen noin 50km viikossa. Työ on toimistotyötä.
Jos tavoitepainosi on 10kg enemmän kuin minulla, niin mielestäni voit syödä silloin aika paljon liikkumatta näin paljon kuin minä...
Mulla tapana syödä aina aamuisin leipää+kahvia, yleensä kaks lämmintä ruokaa päivässä (ihan normaalia kotiruokaa:kinkkukiusaus, kana+riisi jne) ja iltapalaksi jugurttia, leipää tms. Lisäksi pyrin sisällyttämään päivän syömisiin jonkun verran kasviksia ja hedelmiä, esim. pilkkoo ruoan oheen tomaattia ja kurkkua ja syön jälkkäriksi tai välipalaksi omenan/appelsiinin/banaanin. Herkkuja tulee syötyä lähinnä viikonloppuisin, joskus saattaa eksyä kauppakassiin jo viikollakin, mutta kohtuudella! :) Sipsit ja roskaruoka ovat tosi harvoin ruokalistalla kyllä, enempi menee makeata. (karkit, suklaa, jäätelö) Liikuntaa tulee harrastettua muutaman kerran viikossa, ihan lenkkeilyä vaan. Työssäni olen päivän jalkojen päällä ja kuljen sinne sun tänne, että siinäkin tulee kyllä oma osansa liikunnasta. Niin, ja alkoholia en juurikaan käytä, silloin vain jos onm tiedossa jotain erityistä tapahtumaa tms.
Siinäpäs oli jonkun verran, toivottavasti on jotain apua! Onnea yritykseen, kyllä se onnistuu! :)
että jos mä EN rajoita syömisiäni, paisun tuon kokoiseksi. Nyt, kohtuullisella herkuttelulla ja liikunnalla paino pysyy 55 kilon tietämillä. Ja kyllä, olen 168 cm pitkä.
Tuon painotavoitteen olen asettanut ajatuksella, että se saattaisi olla realistinen. Nyt painoa 95kg (vuoden vaihteessa oli 116kg). Olen joskus onnistunut pitämään painon 77-80kg välillä ja jo se tuotti minulle suurta tuskaa. Silloin liikuin paljon, nyt en ole liikkunut vaan pelkillä ruokavaliomuutoksilla pudottanut.
ap
1.Syötkö usein herkkuja (karkki,sipsit, roskaruoka)? Kerran viikossa on ns herkkupäivä, jolloin syön sipsejä tai juustoja tai jotain muuta herkkua hyvällä omallatunnolla. Ei pitkin päivää, mutta esim. illalla lasten nukahdettua.2.Koetko joutuvasi rajoittamaan syömisiäsi? Kyllä, katson mitä suuhuni pistän, esim. en ota pullia/karkkia arkena koska mun on erittäin vaikea lopettaa pieneen määrään.
3.Alkoholin käyttösi? Muutama lasillinen viikossa esim. hyvän ruuan kanssa tai illalla. Harvoin humaltumiseen saakka.
4.Liikunta tottumuksesi? 3-5x viikossa juoksulenkki ja/tai punttisalia. JOs ei tähän mahdollisuutta, kärryttelyä ulkona tunti päivässä ja kotijumppana lihaskuntoliikkeitä.
5. Onko työsi fyysisesti raskasta? Olen lasten kanssa kotona.
6.Muuta,mitä vaan :)Olen tarkkana siitä minkälaista ruokaa syön. en karppaa, mutta yritän karsia "turhat hiilarit" minimiin ja valmistaa ruuat mahdollisimman pitkältä itse. (Perheessä paljon allergioita, joten lisäaineet ja einekset minimiin). Yritän syödä neljä ateriaa päivässä, joista jokaiseen sisältyisi sekä hiilareita, rasvaa että proteiinia. Paheeni ovat proteiinipatukat joilla kiireessä saatan korvata aterian.
"Taistelen painoni kanssa, olen ylipainoinen. Tuo olisi tavoitepaino ja tuntuu mahdottomalta saada niin paljon elämäntapa muutoksia,että saavuttaisin."
Mä olen aina ollut hoikka, paljon hoikempi kuin tuo 58kg otsikossa, joka olisi ennen ollut mulle kauhistus. Nyt kotona kuitenkin 3v ja 6kk lapset, raskauksissa tuli painoa. Pienemmän odotuksessa oli liikuntakielto ennenaikaisten supistusten vuoksi, painoa tuli raskaudessa ennätysmäiset 20kg!
Nyt kun olen toipunut synnytyksestä ja treenannut säännöllisesti 3kk, on painoa tippunut 12kg ja suunta tasaisesti alaspäin. Ongelma mulla on allergialasten kanssa rikkonaiset yöt ja väsymys. Väsyneenä tekisi mieli napostella mitä vaan. Ainoa tapa jolla mulla pysyy homma kurissa on ulkoilla ja liikkua. raitis ilma ja liikunta hillitsee mulla ruokahalua ja antaa energiaa selvitä päivistä.
Ajattelen, että haluan myös antaa esimerkkiä terveellisistä elämäntavoista tyttärilleni. Äitini oli ainainen laihduttaja ja puhui paljon ulkonäöstä, minkä takia minä sairastuin teininä anoreksiaan. Haluaisin itse olla parempi esimerkki tyttärilleni, vaikka huomaan että syömishäiriö edelleen kummittelee jossain taustalla, erityisesti näin laihduttaessa täytyy olla varovainen ettei innostu liikaa...
Ongelma voi olla jossain muualla, esimerkiksi aineenvaihdunnassa, ekana tulee mieleen kilpirauhasen vajaatoiminta.
olen tuon pituinen ja jos painaisin tuon verran, olisin rehellisesti sanottuna läski. Olen nyt raskaana viimeisilläni ja painan 63kg. Kun lapsi on syntynyt aion pudottaa painoni
takaisin normaaliin painooni eli 50kg.
Ja en mitenkään ole tarkkaillut koskaan syömisiäni, että olen pysynyt tuossa 50 kilossa.
Nyt syön tietysti paljon vähemmän kuin viime vuoden lopussa.
ap
En syö sipsejä, karkkeja ja kebabeita, juon tosi harvoin minua tai mehua. En vaan pidä niistä. Syön kyllä ite leipomiani herkkuja vähän liikaakin.
Painoin n.20 kiloo enemmän joskus, sillon join alkoholia monta kertaa viikossa. Nyt on lapsi ja kilot on sen ansiosta lähteny. En myöskään ehdi syödä niin paljon kun ennen. Kodin ja pihan hoito yhdistettynä vuoden ikäseen muksuun on aika kuluttava.
olen tuon pituinen ja jos painaisin tuon verran, olisin rehellisesti sanottuna läski. .
Jos on hoikka, tuo paino tuntuu varmasti isolta ja rasvakerros karmealta laardilta. Mutta ihan oikeasti, kysymys on tuossa vaiheessa ihan pelkästään estetiikasta ja makuasioista, 167 ja 70 kg on täysin terve paino aikuiselle naiselle. Ja hieno saavutus, jos lähtee sieltä satasen tienoilta pudottamaan! Vähän rajaa noihin vittuiluihin.
Itse olen 177 ja tuossa vajaan 70 kg huitteilla. Olen pitkäkinttuinen, joten ihannepaino ei ole kovin erilainen kuin lyhytjalkaiselle 167-senttiselle...
Minä pysyn tässä sillä, että rajoitan herkuttelua enkä syö raskaita ruokia niin usein kuin haluaisin. Toisaalta vedän pizzan pari kertaa kuussa, jos siltä tuntuu. Esimerkkinä eilisestä
ammulla muumikulhollinen kaurapuuroa (maitoon tehty), puolukoita ja mehukeittoa ehkä desi. Kuppi kahvia
Lounas valmisruokaa pakasteesta: joku itämainen kanasysteemi, about 500 kcal. Vettä.
Iltapäivällä pienehkö pulla kahvin kanssa
16 jälkeen reilu kymmenen veri/pinaattilettua, puolukkaa, vihersalaattia (ei kastiketta siihen). Maitoa pari lasillista. eskimopuikko.
Lasten iltapalalla appelsiini ja mutama viipale omppua
Illalla teetä ja pari viipaletta paahtoleipää päällä margariinia, goudaa ja kurkkua.
Viikolla ei tule juotua alkoholia eikä yleensä syötyä herkkuja tuon enempää. Viikonloppuna menee lasi tai kolme punkkua ja saunasiideri. Ja on yleensä pullaa aamukahvilla ja jotain jälkiruokaa illallisella
Liikuntana sellainen perusaktiivisuus (omakotitalon pihahommat, ulkoilut, osa työmatkoista) ja pari kertaa viikossa ohjattua hikiliikuntaa.
Laihdut ja painosi tulee pysymään tavoitteessa, kun vaan pääset irti ruuan yliotteesta. Ajatteletko ruokaa koko ajan tai todella usein? Hommanhan pitäisi mennä niin, että ruualla ravitaan kehoa, sitä ei juurikaan ajatella kuin ruokailuhetkillä. Muussa tapauksessa sinun tulisi selvittää, miksi ruoka pyörii ajatuksissasi koko ajan.
Syö säännöllisesti tiettyinä aikoina, älä niiden välissä. Siis älä syö mitään ruokailuhetkien välissä (aamupala, lounas, välipala, päivällinen, iltapala). Mitään salaattia sinun ei tarvitse alkaa pelkästään puputtamaan, kohtuudella kaikkea toimii minulla. Kun en kiellä itseltäni mitään, lopulta ruuan ajatteleminen on huomattavasti vähentynyt.
Syön siis pitsaa, karkkia, suklaata, pullaa, sipsejä ym ym. Mutta kohtuudella. Pitsaa yhden palan, suklaata muutaman palan, sipsejä kourallisen, pullaa puolikkaan jne. Se, että antaa itselleen luvan syödä mitä vaan ei tarkoita, että antaisit itsellesi luvan syödä koska vaan kokonaisen pitsan tai ison suklaalevyn. Ymmärrätkö?
Ruualla on sinusta nyt yliote ja siitä sinun pitäisi päästä eroon, muuten laihduttaminen ja ruuan säännöstely tulee olemaan tuskaa ja todella vaikeaa. Elämäntapojen lopullinen ja pysyvä muutos on ainoa keino, ei mitkään dieetit.
Tsemppiä, kyllä sinä siihen pystyt. Voisit ehkä käydä terapeutilla muutaman kerran? Selvittäisitte hieman sitä, että mistä tuo pakkomielle/jatkuva ruuan ajatteleminen johtuu. Onko taustalla ehkä jotain sellaista, jonka vuoksi ruuasta on tullut sinulle lohtu ja turva?
T. N 33v, 170cm, 60 kg (ennen 72 kg, eli hieman pönäkkä tuolloin)
ensinnäkin: painoni on noussut teini-iästä tasaisesti, olen ollut kolmekymppiseksi alipainoinen, laihimmillani 49 kg mutta ikä on tehnyt tehtävänsä, en ole koskaan laihduttanut enkä myöskään lihottanut itseäni
aamupala: puuroa, joukossa mysliä, kahvia
välipala töissä: kahvia, esim. banaani
lounas: työpaikkaruokalan lämmin ruoka; puolet lautasellisesta salaattia, ei jälkiruokaa
iltapäivällä: kahvia
töiden jälkeen kotona: lämmin ruoka, kuten lounas
illalla saatan napostaa esim. muutaman karkin, välttämättä en, en ole kovin makean perään
illalla iltapala, esim 1-2 voileipää (ruisleipää, leikkele, juusto, vaikka kurkkua, rasvaton piimä)
viikonlopun aikana em. lisäksi menee esim pari siideriä, puoli pulloa viiniä, herkkuina vähän enemmän karkkia ja noin 1/4 pussia perunalastuja
rajoitan syömistä lähinnä niin etten söisi kovin paljoa epäterveellistä, en niinkään painoa ajattele
liikunta on työmatkakävelyt plus joskus iltalenkki kävellen
olen osastonsihteeri eli pääasiassa istumatyö
vinkkinä sanoisin että jos tekee mieli makeaa, odota vartti, odota toinenkin vartti jos vain voit, sitten yleensä mielihalu ohi... mitä enemmän syö makeaa, sitä enemmän sitä tekee mieli
Tässä sen näkee, miten ihmiset on niin täydellisen eri geeneillä ja suolistotyypeillä varustettuja.
Itse olen 165cm pitkä, painan tällä hetkellä 85kg!!!
En käytä ollenkaan alkoholia, syön vähän hiilareita, en käytä suolaa tai syö suolaisia ruokia, en syö ollenkaan valmisruokia, syön pieniä annoksia ruokaa. Liikun arkiliikunnan ohella hikiliikuntaa, 3-4 krt/ vko
ja silti paino on ja pysyy tässä. Haluan toki laihtua. Omalla kohdallani se vaan tarkoittaisi sitä, että voisin syödä päivässä vain noin 1200kcl enkä koskaan enempää, paino nousee HETI.
Olen nyt 30v ja miettinyt, että haluanko nauttia normaalista elämästä, vai kontrolloida ruokaani JATKUVASTI KOKO loppuelämäni. 
Olen jo vuosia syönyt hiilareita vain kohtuullisesti, gluteeniviljaa en syö ollenkaan. Syön viikossa ehkä 1-2 perunaa, 1-2 dl täysjyväriisiä. Perunan syön yleensä rasvassa kypsennettynä, keitetystä en tykkää ja saan siitä myös ilmavaivoja. Mulle suurin muutos yleensäkin terveydentilassa oli tuo viljojen poisjättäminen, sen myötä hävisi ihottuma, jatkuva väsymys, alhainen hb nousi huimasti, migreeni ja pms häipyivät ja kilpirauhasen toiminta vilkastui. Keliakiaa mulla ei kuitenkaan ole, ilmeisesti olen vaan herkistynyt gluteenille.
Syön aamiaisen, lounaan ja päivällisen. Aamulla syön useimmiten munakasta eri tavoin maustettuna, mieluiten uunissa paistettuna, lisäksi paljon tuoreita vihanneksia ja jokin hedelmä. Vaihteeksi syön joskus kylmiä leikkeleitä ja esim. turkkilaista jugurttia marjojen kanssa. Pekonia syön harvoin, kun en oikein tykkää siitä, nälänhän se kyllä pitää loitolla puoli päivää.
Lounaan syön puolen päivän jälkeen, yleensä ison annoksen salaattia ja lisäksi höyrytettyjä kasviksia tai kasviskiusausta tai uunikasviksia sekä jotain lihaa tai kalaa. Jälkiruuaksi syön joko pähkinöitä ja tummaa suklaata tai marjoja kermavaahdon kanssa. Kesällä tietysti marjat menee ihan sellaisenaankin. Joskus keitän kiisselin ja sen makeutan kevyesti intiaanisokerilla.
Päivällinen on samantyyppinen kuin lounas. Jos teen esim. intialaista ruokaa, voin syödä tuon pienen riisiannoksen ja lisäksi jotain intialaista kasvislisäkettä.
Ainoat maitotuotteet joita käytän ovat ab-piimä, raejuusto, rasvaisemmat juustot, leipäjuusto, viili, turkkilainen jugurtti ja kerma. Alkoholia käytän 1-2 lasillista punaviiniä viikossa. Karkkia en syö koskaan, en sipsiä, limsaa, pizzaa, pullaa. Joskus teen perunajauhosta kakun tai kääretortun, käytän tietysti mahdollisimman vähän sokeria ja täytteeksi laitan tuoreita marjoja tai hedelmiä ja kermavaahtoa. Niin ja tummaa suklaata syön palan tai pari muutaman kerran viikossa.
Liikuntana on päivittäiset pitkät kävelylenkit koiran kanssa, kesällä pyöräily ja talvella lumikenkäily, jooga ja uinti kerran viikossa. Liikunnan avulla en laihtunut, mutta varmaan se auttaa pitämään painon kurissa. Ja saahan siitä hyvää oloa ja terveyttä muuten.
Tsemppiä ja kannattaa kokeilla vhh:ta! Muutamassa viikossa tiedät sopiiko se sinulle!
Tässä sen näkee, miten ihmiset on niin täydellisen eri geeneillä ja suolistotyypeillä varustettuja. Itse olen 165cm pitkä, painan tällä hetkellä 85kg!!! En käytä ollenkaan alkoholia, syön vähän hiilareita, en käytä suolaa tai syö suolaisia ruokia, en syö ollenkaan valmisruokia, syön pieniä annoksia ruokaa. Liikun arkiliikunnan ohella hikiliikuntaa, 3-4 krt/ vko ja silti paino on ja pysyy tässä. Haluan toki laihtua. Omalla kohdallani se vaan tarkoittaisi sitä, että voisin syödä päivässä vain noin 1200kcl enkä koskaan enempää, paino nousee HETI. Olen nyt 30v ja miettinyt, että haluanko nauttia normaalista elämästä, vai kontrolloida ruokaani JATKUVASTI KOKO loppuelämäni.
Ihan aikuisten oikeasti, terveillä ihmisillä peruskulutus ei vaihtele kovin paljon (siis samankokoisilla, tietysti eroja on kropan kokoon ja koostumukseen liittyen). Läpipaskot on karsiutuneet elovuution mukana pois huonoina aikoina.
Eroja selittää enemmän:
- perusaktiivisuus (osa on koko ajan pienessä liikkeessä)
- lihasmassa
- itsensä huijaaminen siinä, miten paljon oikeasti syö ja juo
- ja häiriöt aineenvaihdunnassa (kilpirauhasen alitoiminta, metabolinen oireyhtymä, diabetes ja sen esiasteet jne)
Rasvan kerääntyminen eri kohtiin kehoa on kyllä osin perinnöllistä, osin liittyy ruokavalioonkin.
myös tuon 168cm ja 58kg..ja pysyn kunnossa,liikkumalla paljon lasten kanssa ja siihen päälle 2-3kertaa ohjatussa liikunnassa.
Kiloklubi on ollut oiva apu,olen reilu 20kg laihduttanut kuopuksen jälkeen ja nyt tässä painossa aion pysyä lopun elämän.Minun liikkumisella saan syödä 2300kaloria päivässä ja siihen kyllä mahtuu herkkujakin jos siltä tntuu.itselläni on linja etten kiellä itseltäni mitään..oon laihduttanut ja elänyt niin miten voisin elää lopun elämäni=)
Syön aamulla mielestäni hyvän aamiaisen. Ruisleipää pari siivua, päälle juustoa ja/tai leikkelettä ja jotain vihannesta, paprikaa, kurkkua, tomaattia tms. Teen siihen rinnalle juoman piimästä ja pakastemarjoista. Nam. Homma huuhdellaan alas vihreällä teellä. Sokeria en käytä, se vain pilaa maut.
Päiväruoka on päivän tärkein pääruoka. Paljon vihanneksia sekä keitettyinä, wokattuina että salaattina. Lihaa tai kalaa kunnon annos. Näillä nälkä lähtee. Riisiä, perunoita ja pastaakin syön, mutten niin niistä tykkää. Vähän riittää jos ulkona syön, kotona en viitsi semmoisia keitellä ollenkaan.
Iltaruokailu menee useimmiten jonkin monipuolisen salaatin parissa. Erilaisia vihanneksia, voi olla seassa muutakin, kuten siemeniä, pähkinöitä. Ja jotain proteiinipitoista, kanaa usein taikka kalaa. Nälkä lähtee varmasti. Lasi viiniä kruunaa usein illallisen.
Välipaloina usein omenaa tai muuta hedelmää. Syön aterioilla aina itseni niin täyteen, että vain harvoin nälkä vaivaa pääaterioiden välillä. Näillä se paino pysyttelee itsepäisesti nykylukemissa.
Liikuntaa harrastan vähemmän kuin pitäisi... Saatan lojua kotona koko päivän, mitä nyt vähän työjuttuja tietsikalla klikkailen. Tanssia harrastan joo ja opetankin, mutten joka päivä. Joskus vain kerran viikossa. Kuntoilla en viitsi, laiskimus kun olen. Joo, tiedän, pitäisi ryhdistäytyä.