Lapsille rasvaton maito vai kevytmaito?
Kommentit (40)
lähimpänä aitoa, kuitenkin pastöroitu.
olin joskus tyhmä, juotin rasvatonta käsiteltyä maitoa lapsille ja lisäksi laitoin vauvan soseeseen (tein itse) lorauksen öljyä, joka on myös käsiteltyä.
tyhmää, eikö vain? hölmöläisten leikkaa-liimaa-touhua.
saatavilla niin Arla Ingmanin vanhanajan täysluomumaitoa tai haen tilamaitoa jostain sitä myyvästä liikkeestä.Että meillä siirryttiin näihin suoraan tissimaidosta!:)
luomu kevymaitoa.
Voisko joku avata mulle, että mitä pahaa noissa meidän maidoissa on? Siis kun mä en tiedä muuta, kuin että toi laktoositon on ainakin tosi käsiteltyä jne... ja sit toi luomumaito, onko se sit kuitenkin parempaa, kuin "tavallinen" maito?
Stockalla ei muuten ollut, kuin ihan tavallisia maitoja+perus luomu-kevytmaitoa, olin yllättynyt, koska olin aikeissa ostaa sellasta jotain raakamaitoa...
Mistä kaikkialta sitä siis voi Helsingissä ostaa, paljonko se maksaa ja onko siinä oikeesti jotain listeria?tms. bakteerivaaraa?
on siirrytty juomaan Hilja -vanhanajan täysmaitoa. Viahotehtoisesti aina luomumaitoa.
juodaan meillä. Rasvatonta satunnaisesti. Yleensä luomua. Vaikka se kaupan luomuhan on vain puoliluomua, 50 % niille lehmille syötetään luomurehuna.
lähimpänä aitoa, kuitenkin pastöroitu. olin joskus tyhmä, juotin rasvatonta käsiteltyä maitoa lapsille ja lisäksi laitoin vauvan soseeseen (tein itse) lorauksen öljyä, joka on myös käsiteltyä. tyhmää, eikö vain? hölmöläisten leikkaa-liimaa-touhua.
Täysmaito on nimenomaan sitä enemmän käsiteltyä. Kun maito tuodaan meijeriin, se erotellaan rasvattomaksi maidoksi ja maitorasvaksi. Täysmaito "tehdään" rasvattomasta maidosta lisäämällä siihen oikea määrä maitorasvaa. Samalla tavalla tehdään muutkin maidot, kevyt ja ykkösmaito. Argumenttisi täysmaidon vähemmiästä käsittelystä ei siis pidä lainkaan paikkaansa.
Meillä juodaan tilamaitoa, joka on taatusti käsittelemätöntä. Kerman kuorin pois, niin ei ole ihan huippurasvaista.
Syynä ihan se, että nuoremmalla (1,5 v.) menee vatsa kuralle rasvattomasta.
Varmaan lähempänä kolmen vuoden ikää siirrytään rasvattomaan.
Antaa lapsille tarpeeksi d-vitamiinia. Sitähän ei ole luomumaitoon lisätty lainkaan. Ei sitä toki tavallisissakaan maidoissa paljoa ole, mutta luomumaidossa ei sitäkään vähää.
lähimpänä aitoa, kuitenkin pastöroitu. olin joskus tyhmä, juotin rasvatonta käsiteltyä maitoa lapsille ja lisäksi laitoin vauvan soseeseen (tein itse) lorauksen öljyä, joka on myös käsiteltyä. tyhmää, eikö vain? hölmöläisten leikkaa-liimaa-touhua.
Täysmaito on nimenomaan sitä enemmän käsiteltyä. Kun maito tuodaan meijeriin, se erotellaan rasvattomaksi maidoksi ja maitorasvaksi. Täysmaito "tehdään" rasvattomasta maidosta lisäämällä siihen oikea määrä maitorasvaa. Samalla tavalla tehdään muutkin maidot, kevyt ja ykkösmaito. Argumenttisi täysmaidon vähemmiästä käsittelystä ei siis pidä lainkaan paikkaansa.
Meillä juodaan tilamaitoa, joka on taatusti käsittelemätöntä. Kerman kuorin pois, niin ei ole ihan huippurasvaista.
Meillä juodaan luomu kevytmaitoa. Mies ei pysty tavallisia maitotuotteita käyttämään ollenkaan vaan on tähän asti käyttänyt laktoosittomiatuotteita. Nyt on kokeillut luomumaitoa ja pystyy sitä juomaan ihan hyvin ilman vatsakipuja!!! Oisko sillä homogenoinnilla jotain osuutta asiaan? Siis luomumaitoahan ei ole homogenoitu...
juottavat rasvamaitoa.
Meilla rasvaton, ihan terveyssyistä. On sokeritautia ja sydänvikaisia suku pullollaan
Suomi on Euroopan ainoa maa, jossa suositellaan kasvuikäisille lapsille rasvatonta maitoa.
Suomi on Euroopan ainoa maa, jossa suositellaan kasvuikäisille lapsille rasvatonta maitoa.
Täällä ja monesti muulloinkin karppaajat väittävät, että esim. Ruotsissa ei suositeltaisi rasvatonta maitoa. Tämä on täyttä potaskaa, sielläkin virallinen suositus on antaa lapsille rasvatonta maitoa.
Ensinnäkin lapset tarvitsevat rasvaa.
Hormonitoimintaan, kasvuun tarvitaan sitä.
Toiseksi, miksi te jotkut sitten hamuatte kaupassa
niitä oikeasti epäterveellisiä tuotteita koriinne?
Kuten sipsejä?
Täällä ja monesti muulloinkin karppaajat väittävät, että esim. Ruotsissa ei suositeltaisi rasvatonta maitoa. Tämä on täyttä potaskaa, sielläkin virallinen suositus on antaa lapsille rasvatonta maitoa.
Ruotsissa suositellaan kevytmaitoa, ei rasvatonta. Ovat sentään vähän fiksumpia kuin suomalaiset.
Täällä ja monesti muulloinkin karppaajat väittävät, että esim. Ruotsissa ei suositeltaisi rasvatonta maitoa. Tämä on täyttä potaskaa, sielläkin virallinen suositus on antaa lapsille rasvatonta maitoa.Ruotsissa suositellaan kevytmaitoa, ei rasvatonta. Ovat sentään vähän fiksumpia kuin suomalaiset.
Ruotsin kevymaito ei ole samaa kuin Suomen kevytmaito. Ruotsin kevytmaito (lättmjölk) sisältää rasvaa vain 0,5 %, on siis hyvin lähellä rasvatonta maitoa. Suomen kevymaitoa ruotsissa vastaa muistaakseni mellanmjölk (rasvaa 1,5 % kuten suomalaisessa kevytmaidossa). Sitä ei suositella lapsille eikä aikuisille ruokajuomaksi runsaan rasvapitoisuutensa vuoksi.
Kotiin ostetaan kevytmaitoa ja lapsi juo mielellään. Koulussa tarjotaan rasvatonta maitoa ja juo sitäkin mielellään. Molemmat ovat omalla tavallaan hyviä.
Punaista maitoa. Lapsi tarvii rasvaa, että vitamiinit imeytyvät. 4- ja 6- vuotiaat terveet, hoikat ja liikunnalliset lapset. Maitoa eivät juo litratolkulla. Ehkä 2-3 lasia päivässä.
vaan vettä.