Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äidit! Miten saatte syötyä jäätelön rauhassa ja ihan itse?

Vierailija
16.05.2012 |

En vaan tajua, miten se onnistuu. Olen jo kaksi vuotta yrittänyt syödä jäätelön kuten söinn ennen kuin sain lapset: rauhassa nautiskellen, itse alusta loppuun. Ei vaan onnistu. Koska lapsilla (3, 1) pitää olla omat jäätelöt, pompin sekunnin välein pyyhkimässä housuja ja suuta, kieltämässä ettei saa lähteä pöydästä jne. Ja kun alan syödä sitä omaa jäätelöä, on muksut jonossa vonkumassa siitä maistiaisia.

Pitääkö mun oikeasti mennä jonnekin piiloon syömään? Ja minne? Pyykkitupaan?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pihalle, sanot että viet roskat, syöt vessassa tai päiväuniaikaan :D Tai jos on ratasikäiset lapset, laitat ulkona rattaisiin ja syöt selän takana. Tai sitten siirryt karkkeihin, niitä voi syödä salaa sohvatyynyn takana ihan omassa olkkarissa.

Vierailija
2/25 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen ihanaan kahvilaan, tilaan herkullisen jäätelöannoksen, lueskelen ja nautiskelen rauhassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön jäätelöni kun lapset nukkuvat. Ei ole muuta mahdollisuutta.

Vierailija
4/25 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kulhosta mielestään samannäköistä jälkkäriä kuin itsekin tein, sillä toisin oli viiliä ja mulla vaniljajädee :)

Vierailija
5/25 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jäätelöstä tai mistään muustakaan, mitä syöt. En muista, että meillä olisi koskaan ollut tätä maistiaisongelmaa, kun meillä lapset eivät olleet ikinä nähneet sitä, että joku olisi maistanut toisen ruokaa.

Miksi pompit pyyhkimässä lasten suuta ja housuja kesken jäätelön syönnin? Eikö riitä, että pyyhit kerran syömisen päätyttyä? Jos lapsi lähtee kesken syömisen pois pyödästä, pannaan jäätelö pois eikä sitä saa enää. 1-vuotiaan kohdalla tämä on ehkä vielä liian julmaa, mutta 3-vuotias ei taatusti lähde toista kertaa pois pöydästä. (Toki on syytä varoittaa ennen ensimmäistä kertaa, että olet ottanut käyttöön uuden säännön.)

Vierailija
6/25 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syödään jäätelöt ulkona ennen iltapesua. Ei haittaa vaikka sotkeentuu vaatteet ja lapset. Saan syödä jäätelöni rauhassa kun ei tarvitse stressata sotkusta. Kun jäätelöt on syöty lapset pesulle ja vaatteet pyykkiin. Helppoa. Lapset 1, 3 ja 5 vuotta.

Vierailija
7/25 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei pienten lasten äidit: MITEN te oikein onnistutte nukkumaan rauhassa pitkään aamulla? Entä miten saatte rauhassa katsoa lempisarjaanne kun huvittaa? Entäpä miten ihmeessä takaatte itsellenne joka aamu kiireettömän aamukahvihetken?

Jotkut asiat nyt vaan ei kuulu pienen lapsen äidin elämään.

Aikansa kutakin sano...

Vierailija
8/25 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei pienten lasten äidit: MITEN te oikein onnistutte nukkumaan rauhassa pitkään aamulla? Entä miten saatte rauhassa katsoa lempisarjaanne kun huvittaa? Entäpä miten ihmeessä takaatte itsellenne joka aamu kiireettömän aamukahvihetken?

Jotkut asiat nyt vaan ei kuulu pienen lapsen äidin elämään.

Aikansa kutakin sano...

Vierailija
9/25 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä myös käytettyä tota lapselle jogurttia mulle jäätelöä kikkaa ja sitä että taapero istuu rattaissa ja itse voi syödä jäätelöä..

Vierailija
10/25 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tiesin että täältä saa neuvoja. :) Harmi kyllä en voi syödä sen jälkeen kun lapset on menneet nukkumaan, koska tiedän miten se tarina päättyy, ja ois kiva mahtua nykyisin farkkuihin vielä tästä eteenpäin.

Mut oispa fiksua toi naamioiminen ja huijaaminen. Voisin mennä kylppäriin syömään sitä ennen iltatouhuja ja huudella sieltä välissä touhukkaasti, että "nyt lapset pesemään hampaita!" Ei varmaan lapset tulis häiritsemään. ;)

Kai se sitten on vaan hyväksyttävä, että ainoa ruoka jonka äiti saa syödä lämpimänä on jäätelö, ja lakata edes haaveilemasta mistään herkkuhetkistä.

ap.

Vierailija
11/25 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat uskoneet

Vierailija
12/25 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä isä hoitaa lasta ja minä herkuttelen

Vierailija
13/25 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tiesin että täältä saa neuvoja. :) Harmi kyllä en voi syödä sen jälkeen kun lapset on menneet nukkumaan, koska tiedän miten se tarina päättyy, ja ois kiva mahtua nykyisin farkkuihin vielä tästä eteenpäin. Mut oispa fiksua toi naamioiminen ja huijaaminen. Voisin mennä kylppäriin syömään sitä ennen iltatouhuja ja huudella sieltä välissä touhukkaasti, että "nyt lapset pesemään hampaita!" Ei varmaan lapset tulis häiritsemään. ;) Kai se sitten on vaan hyväksyttävä, että ainoa ruoka jonka äiti saa syödä lämpimänä on jäätelö, ja lakata edes haaveilemasta mistään herkkuhetkistä. ap.

Miksi näin hölmöt ihmiset tekee lapsia? Luuletko oikeasti että päivällä syödyssä jäätelössä on vähemmän kilokaloreja kuin illalla syödyssä?

Vierailija
14/25 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ummistan silmät mahdollisille sotkuille ja nautimme yhdessä jätskit. Ei siitä niin kovin paljon sotkua tule, harjoitus tekee mestarin ;).

Vierailija
15/25 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä, että eräs vanhan kansan viisaus/ hokema/fraasi pitää edelleen paikkansa. Siitä oli ketjukin, oliko eilen - että mitä latteuksia vihaat? Tätäkin vihattiin. Mutta tässä tapauksessa "pienet lapset pienet huolet - suuret lapset suuret huolet" pitää kyllä paikkansa. Äitiys on sitä, että elämä ei ole enää sitä kuin se sinkkuna oli. Lpaset menee usein edelle. Äidin on pakko tinkiä omista tarpeistaan ja omasta mukavuudestaan. Ja löytää se oma tila ja mässäilyaika jotenkin muuten ;)

Vierailija
16/25 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihme touhua jos pyyhkitään sekunnin välein vaatteita? ota ne vaikka pois ja syö rauhassa..

Vierailija
17/25 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen jo kevään aikana syönyt muutaman jätskin ja ihan hyvin on mennyt. 3v naama täynnä ollut sen jälk. jäätelöä, mut ei vakavaa... putsattu naama ja tarv.vaatteet pesuu :) 1v ei vielä ole erityisesti jätskiä maistellut. Hänelle omat juttunsa..

Vierailija
18/25 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä jäätelöä.

Hirveä mekastus aina siitä kuinka monta kukin on saanut ja meillä menee 12 puikkoa hetkessä.

Lapset 8v. ja 10v.

Vierailija
19/25 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos haluat jatkossa nauttia jäätelösi rauhassa opeta lapset siihen.

1. Syötä lapsille heidän jäätelönsä kaikessa rauhassa heihin keskittyen. Putsaat lapset ja sotkun.

2. Sitten kerrot että he saavat mennä katsomaan televisiosta yhden jakson jotain lastenohjelmaa sillä välin kun on "äidin herkkuhetki". Tai annat kaapissa piilossa olleen dublolaatikon ym. joka on kuin uusi kun on ollut viikon näkymättömissä.

3. Nautit rauhassa jätskisi. Jos lapset keskeyttävät sanot vaan tyynesti että äidin oma herkkuhetki tulen vähän ajan päästä...

4. Laajenna muihin tarpeellisiin "omiin aikoihin". Meillä lapset tietävät kunnioittaa äidin ja muiden vessarauhaa, ruokarauhaa jne. Niihn kun vetoaa niin antavat hetkeksi rauhan.

Vierailija
20/25 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies ja lapsi nukkumassa ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kahdeksan