Paljonko teillä on säästössä rahaa ja miksi? Meillä ei yhtään. Tilillä 47 euroa.
Kommentit (64)
Tietysti muutoin koitamme aina laittaa "säästöön", siis ihan pitää rahaa tilillä tulevia isoja laskuja varten. Kyllähän sen tietää missä kuussa tulee esim. vakuutuslaskut ja että talvella sähkölaskut on isompia, siis ei kesällä törsätä huvituksiin kaikkea, vaan eletään maltillisesti, että rahat säästyvät isoihin laskuihin. Muutoin ei säästetä, eikä meidän rahoilla olisi mahdolistakaan. Ei ole isot tulot.
Kysynkin vuorostani miksi teillä ei ole säästöjä? Entäs jos pesukone hajoaa? Joudut ostamaan sen luotolla jos haluat heti? Pystytkö maksamaan luottokorttilaskun heti kun se tulee, jos vaikka myös autoon tulee isompi korjaus ym. Jos et pysty heti maksamaan niin joudut maksamaan ostoksistasi korkoa ja tilinhoitokuluja. Onko se järkevää maksaa liikaa? Oletko koskaan kuullut sanontaa "raha tulee rahan luokse."
Kun ei jää säästöön niin sitä ei jää, ymmärrätkö?
tilillä, ei se siellä mitään tuota. Sijoituksiin laitamme n 500 e/kk.
säästössä 1000e, menee ensi kuussa ulkomaan matkaan käyttörahaksi. Mun tilillä n. 50e ja miehen tilillä 1200e. Just maksoin muutaman laskun, yht. -500e.
n. 90 t€. Rahastoissa ja osakkeissa on osa, osa makaa säästötilillä. Meillä ei ole omistusasuntoa, vaan kaikki omaisuus on tuossa.
n. 6500 euroa tällä hetkellä, mutta miksi? No on vaan kertynyt, kesälomarahoista ja ylitöistä ja mitä nyt olen sivuun laittanut, jos olen säästötililtä kuluttanutkin.
Miehellä lienee n. 11000, ja syykin ihan selvä, nuuka ja vaatetuksena enimmäkseen verkkarit, tulot on pienemmät kuin mulla. Duunareita molemmat. Tupakkaa ja alkoholia ei kulu.
Lapsia meillä on kaksi.
velvollisuuksista puhunut, vaan siitä, että jos omat vanhemmat voisivat opintoaikana auttaa niin se olisi mielettömän ihanaa. Joillain tällainen tilanne on! Vanhemmat maksavat vuokrat tai laskut tai muuten vain antavat vielä aikuisille opiskelijoille tukea. Ja hieno juttu että näin on, koska muuten on melkoista kituuttamista, jos tahtoo itseään kouluttaa.
Joo muillahan se velvollisuus onkin maksaa.
Mutta antoi ymmärtää, että vanhempien tulisi auttaa kun lapsi on itsensä äidiksi pykännyt opiskeluaikoinaan ja vielä yksinään.
Joo, muillahan se velvollisuus onkin maksaa.
Eli sen verran loppukuuksi rahaa.. Säästössä lapsen tilillä on n. 500 ja minulla 250 €. Niihin koitan vältellä koskemista viimeiseen asti, ja niille onkin jo tiedossa käyttöä lähitulevaisuudessa. Hätätapauksessa käytän luottokorttia. Pitkään aikaan ei ole ollut näin huonoa kuukautta, mutta aina jotenkin selvitään. Harmillista ettei omat vanhemmat tm. pysty auttamaan.. Sinänsä stressaava ja kuukaudesta toiseen sama rahatilanne :( T. opiskeleva puoli-yh.
kieli pitkällä odottaa perintöä ja sen saatuaan tyytyväisenä kuittaa.
Minusta vanhemmat jos voivat auttaa lapsiaan silloin, kun he apua tarvitsevat, on ihan hyvä asia.
ja velaton omakotitalo
Mies tienaa nykyään tosi hyvin se korvaa sen että minä olen hoitovapaalla.
Lapsen tilillä n. 14 000
Omalla käyttötilillä 15 000 (aika paljon tällä hetkellä, koska kohta maksetaan kesälomamatkoja yms. Yleensä käyttötilillä on n. 5000-7000)
Säästötileillä n. 40 000
Osakkeissa ehkä n. 50 000
Joo, muillahan se velvollisuus onkin maksaa.
Eli sen verran loppukuuksi rahaa.. Säästössä lapsen tilillä on n. 500 ja minulla 250 €. Niihin koitan vältellä koskemista viimeiseen asti, ja niille onkin jo tiedossa käyttöä lähitulevaisuudessa. Hätätapauksessa käytän luottokorttia. Pitkään aikaan ei ole ollut näin huonoa kuukautta, mutta aina jotenkin selvitään. Harmillista ettei omat vanhemmat tm. pysty auttamaan.. Sinänsä stressaava ja kuukaudesta toiseen sama rahatilanne :( T. opiskeleva puoli-yh.
kieli pitkällä odottaa perintöä ja sen saatuaan tyytyväisenä kuittaa.
Minusta vanhemmat jos voivat auttaa lapsiaan silloin, kun he apua tarvitsevat, on ihan hyvä asia.
noin 13 000. En edes tiedä miten ovat kerääntyneet.
pitäisi sijoittaa, mutta en tiedä mihin.
En pidä tarkkaa lukua tileistä tai rahastoista, mutta tileillä lienee joku 5000€ ja rahastoissa varmaankin noin 20 000€. Velkaa asunnosta jäljellä noin 30 000€. Joka kuukausi rahaa menee säästöön suoraan palkasta ja silti jää vielä elämiseenkin ihan hyvin. Olen keskituloinen mutta elän erittäin säästeliäästi normaalielämää, en kuitenkaan kituuta.
Nyt on 11 000, mutta lomareissuja tulossa. Miehellä säästössä 5000 ja 10 000 rahastossa.
12 000 on sivussa. Tosin se tässä tulee kulumaan seuraavan neljän vuoden aikana kun opinot kestävät. Mutta tietysti onpa 12 000 euroa vähemmän opintolainaa, jee!
Ollaan vaihtamassa asuntoa ja koska sitä ei tunnu löytyvän, pitäisi tuo 50te laittaa jonnekin tuottamaan.
Nyt siis ollaan velattomia.
mutta emme sitten ihan niin onnettomia olekaan. Meillä eletään todellakin kädestä suuhun, nyt on 127e yhteensä ja sillä pitäisi viikko pärjätä. Isommat ostokset tehtiin eilen. Mutta on meillä lasten käyttötileillä aina muutama tonni ja säästötilillä lapsilla myös rahaa, sitä summaa en tiedä paljon, mutta jokaisella muutama tonni, isoimmalla eniten. En uskaltaisi elää niin ettei mitään ole säästössä vaikka köyhä olen ja nettotulot meidän 6-henkisessä perheessä about 4000e tällä hetkellä. Lainaa lyhennetään 1100 e/kk
Ollaan tosi hunoja säästämään.
Sitten kun vihdoin alettiin samaan säästöön rahaa niin hajosi auto ja lämminvesivaraaja. Sinne meni ne säästöt.
Eli saitte (ainakin osan) noista käteisellä maksuun eikä niiltä osin tullut lainantarvetta. Jos/kun näistä hankinnoista yhä velkaa, niin ne pois ja säästämään lisää seuraavaa tarvetta varten.
on jokunen tonni. Yhteisellä käyttötilillä on 900 € tämän kuun laskuja ja ruokaa varten. Miehen säästötilillä on joku 150 € ja mun säästötilillä on 7800 €, jota yritän kartuttaa tulevaisuuden hoitovapaavuosia varten (toiveissa edes yksi lapsi, jonka kanssa sitten pidetään kaikki mahdolliset vapaat, ja rahaa tarvitaan tuota aikaa varten asuntolainan maksuun).
Tosin tuosta 7800 eurosta menee tänä kesänä vielä noin tonni kesälomamatkaa varten. Lähdemme 10 päiväksi kiertämään Etelä-Ruotsia, ja joudumme makselemaan bensat, ruuat ja pääsymaksut. Yöpymispaikat ja laivamatkat on jo maksettu. Ruotsi on törkeän kallis matkailumaa, ihan Islannin tasoa.
N 60 000euroa