Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko teillä on säästössä rahaa ja miksi? Meillä ei yhtään. Tilillä 47 euroa.

Vierailija
16.05.2012 |

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon aina ollut säästäväinen luonteeltani, mutta vuoden takainen avioero on vaikuttanut siten että tämän vuoden sisään on säästöjä rovehdittu mm. pelkästään että yksin vastaa yhtäkkiä asumiskuluista, ruokamenoista, laskuista jne. + äkillisen työttömyyden takia. Nyt siis säätötili nollilla, ainoastaan yksityisessä eläkevakuutuksessa on rahaa.

Nyt kun aloitin uudet työt pystyy taas säästämään ja kyllä se raha sukanvarressa kummasti helpottaa oloa kun tietää että siellä sitä on jo tarve tulee.

Vierailija
2/64 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisilla osakkeissa ehkä 20 000 euroa, ja rahaa sitten jotain kymppitonni. Enkä tiedä miksi. Mitä sille sitten pitäisi tehdä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain 7000€. Säästöjä on siksi että voin ostaa mitä haluan silloin kuin haluan. Voin lähetä äkkilähdölle vaikka heti tai käydä ostamassa uuden televisioin ym. myös yllättäviä kuluja voi välillä tulla.

Kysynkin vuorostani miksi teillä ei ole säästöjä? Entäs jos pesukone hajoaa? Joudut ostamaan sen luotolla jos haluat heti? Pystytkö maksamaan luottokorttilaskun heti kun se tulee, jos vaikka myös autoon tulee isompi korjaus ym. Jos et pysty heti maksamaan niin joudut maksamaan ostoksistasi korkoa ja tilinhoitokuluja. Onko se järkevää maksaa liikaa? Oletko koskaan kuullut sanontaa "raha tulee rahan luokse."

Miksi ei ole säästöjä? Ei ole säästöjä, kun ei ole tuloja. Olen työtön yh ja opintolainaa liikaa, koska olen ollut typerä ja nostanut helppoa rahaa... puolet lainan määrästä on ns. turhaa ja puolella olen mahdollistanut opinnot.

Opintolainan lyhennys, vuokra, ruoka, sairaskulut, lapsen vaatteet, netti ja puhelin. Siinä mun pakolliset menot, joihin saan tukea Kelasta, mutta en niin paljon, että jäisi säästöön.

Tällä hetkellä tilillä 61e... seuraava raha tulee lapsilisäpäivänä...mutt pärjätään.

JOs jokin posahtaa, niin sitten se on voivoi ja koitetaan jostain löytää käytettynä ja halvalla seuraava kapine, joka kestää taas jonkun aikaa, kunnes posahtaa.... onneksi on näitä vaihtorinkejä ja annetaan-palstoja.... silmälasit sain onneksi sossusta..

Kunpa oiskin tilanne, että ois SÄÄSTÖJÄ!

Vierailija
4/64 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla toisella tilillä, jonne laita rahaa esim. lomamatkoja varten. Käyttötilillä pyörii 100 e - 3000 e kuukausittain.

Miehen säästöistä en tiedä, mut tuskin silläkään isoja summia on.

Vierailija
5/64 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettotulomme ovat yhteensä n. 5000 euroa ja kaikki menee elämiseen. Sellaisina kuukausina kun saadaan bonusta, lomarahaa tms. jotain ylimääräistä, siirrän säästötilille tai lasten tileille muutaman kympin tai satasen, mutta säästötili hupenee joka kuukausi kun sieltä makstaan lasten hoitomaksut.

En osaa säästää. Ostan parempilaatuisia vaatteita, kosmetiikkaa, lehtiä tms. Sellaiseen ne rahat vaan hupenee. On niin paljon asioita mihin rahaa menee - synttärilahjoja, koti, pihan laitto, vaatteet ja tietysti omakotitalon ja kahden auton ylläpito on kallista.

Ei minulla rahat yleensä kauaa tilillä makaa.

Vierailija
6/64 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain 7000€. Säästöjä on siksi että voin ostaa mitä haluan silloin kuin haluan. Voin lähetä äkkilähdölle vaikka heti tai käydä ostamassa uuden televisioin ym. myös yllättäviä kuluja voi välillä tulla.

Kysynkin vuorostani miksi teillä ei ole säästöjä? Entäs jos pesukone hajoaa? Joudut ostamaan sen luotolla jos haluat heti? Pystytkö maksamaan luottokorttilaskun heti kun se tulee, jos vaikka myös autoon tulee isompi korjaus ym. Jos et pysty heti maksamaan niin joudut maksamaan ostoksistasi korkoa ja tilinhoitokuluja. Onko se järkevää maksaa liikaa? Oletko koskaan kuullut sanontaa "raha tulee rahan luokse."

Miksi ei ole säästöjä? Ei ole säästöjä, kun ei ole tuloja. Olen työtön yh ja opintolainaa liikaa, koska olen ollut typerä ja nostanut helppoa rahaa... puolet lainan määrästä on ns. turhaa ja puolella olen mahdollistanut opinnot.

Opintolainan lyhennys, vuokra, ruoka, sairaskulut, lapsen vaatteet, netti ja puhelin. Siinä mun pakolliset menot, joihin saan tukea Kelasta, mutta en niin paljon, että jäisi säästöön.

Tällä hetkellä tilillä 61e... seuraava raha tulee lapsilisäpäivänä...mutt pärjätään.

JOs jokin posahtaa, niin sitten se on voivoi ja koitetaan jostain löytää käytettynä ja halvalla seuraava kapine, joka kestää taas jonkun aikaa, kunnes posahtaa.... onneksi on näitä vaihtorinkejä ja annetaan-palstoja.... silmälasit sain onneksi sossusta..

Kuinka tyhmä oikein olet? Kela ja sossu maksaa sun elämisen ja valittelet, ettei rahaa tule niin paljon että säästöön jäisi?

Voi järjen köyhyyttä. On ilo maksaa veroja.

Vierailija
7/64 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, etten kuluta kaikkia rahojani mitä saan. Aina ei toki ole ollut näin, ihanaa kun on noita säästöjäkin.

Vierailija
8/64 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka tyhmä oikein olet? Kela ja sossu maksaa sun elämisen ja valittelet, ettei rahaa tule niin paljon että säästöön jäisi?

Voi järjen köyhyyttä. On ilo maksaa veroja.

siitä, ettei niistä rahoista jää säästöön. Totesin , miten asiat ovat... hölmö! Tekstin voi näköjään ymmärtää kahdella tavalla.

Olen iloinen siitä, että todellakin on mahdollista Suomessa elää tässä tilanteessa ilman, että joutuu kadulle. Ja tietysti olisin siis iloinen, jos mulla ois säästöjä, sillä silloin ei ehkä tarvitsisi elää yhteiskunnan kustannuksella. Ja totesin myös, tai tarkoitukseni oli todeta, että säästöön ei tuista jää mitään. Kaikki mitä kirjoitin oli perustelua, kun kerran kysyttiin että MIKSI ei jää säästöön....

Ja työn otan vastaan melkein minkä tahansa, jos minut jonnekin huolitaan! Eipä vielä ole tärpännyt kovasta yrittämisestä huolimatta.

Mieluummin sitä eläisi omavaraisesti, kuin yhteiskunnan elättinä. Eipä tässä kuule ole varaa valittaa.

Vierailija
9/64 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee nyt vähän saivartelun kuuloiseksi, mutta mitä tarkoitetaan säästössä olevalla rahalla? Onko tilillä olevien rahojen lisäksi määräaikaistalletukset säästössä olevaa rahaa? Ne saa ulos muutaman päivän viiveellä ja 75 euron sanktiolla. Entä onko osakkeet säästöissä olevaa rahaa? Vai onko säästöissä vain ne rahat, jotka pystyy nostamaan tyyliin seuraavana arkipäivänä?Entä onko vaikeasti realisoitava tontti rahaa?

Oma lähtökohtani on, että tililtä löytyisi ainakin 3kk tulojen verran. Omassa tapauksessa siis noin 6t.

Vierailija
10/64 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

14000e säästötilillä ja 400e "humputtelutilillä"

säästän, koska mihin muuhunkaan rahaa laittaisin?

ostan lastenvaatteet ja omat pääsääntöisesti kirpputorilta.

Vierailija
11/64 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoon on mennyt tänä keväänä pari tonnia ylimääräistä ja öljyä oli pakko ostaa tähän samaan hässäkkään. Et siinä ne säästöt sit menikin taas...

Vierailija
12/64 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

300 euroa :D Johtuu siitä että rakennamme taloa joten kaikki rahat on rakentamisessa kiinni tällä hetkellä. Tavallinen rakentajan tilanne =)

Vierailija
13/64 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

säästötilillä 650€

etutilillä 250€

S-tilillä 1200€

Sijoituksissa kiinni 5000€

Palkkani 1500-1600€/kk lainaa miehen kanssa yhdessä 120.000€

Vierailija
14/64 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä on vain kertynyt, suuremmitta säästelemättä. Tosin menemme kesälomalla pian Englantiin, ja siellä tietty menee aika paljon, osa aikaa Lontoossa yms.

Vierailija
15/64 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki menee mitä tulee vaikka kuinka muuta yrittäisi =/

Vierailija
16/64 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

matkasäästössä 3500

kodinhankintasäästössä 800

autosäästössä 5000

osakkeissa 20 000 odottamassa arvonnousua, jolloin lyhennän niillä asuntolainaa.

miehellä taitaa olla joku 80 000 voittoa edellisestä asunnostaan jäljellä, jonka aatteli laittaa veneen hankintaan.

Vierailija
17/64 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästän asuntoa varten.

Vierailija
18/64 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta iso iso talolaina kyllä on... Silti olen halunnut pistää rahaa sivuunkin. Tuo on siin minun säästöni, miehen säästöistä en tiedä.

Ikää 31v, ammatti insinööri, nyt hoitovapaalla ja 1apsi.

Vierailija
19/64 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei omisteta mitään. Joka kuu jää useampi tonni yli vuokran jälkeen. Tilillä yli 20 tonttua. Sitten kun ostetaan asunto niin eipä varmaan enää.

Vierailija
20/64 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meille on tulossa kallis kesä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän neljä