Viikko New Yorkissa - mitä pitää ehdottomasti nähdä / tehdä?
Kommentit (9)
Ellis Island
Bronxin botanical garden (etenkin näin keväällä) ja zoo
Top of the Rocks on heti MoMAn vieressä ja sieltä on komeat näköalat paitsi etelään myös Keskuspuistoon
Luonnonhistoriallinen museo
Ehdottomasti musikaali ja/tai teatteri, baseball-ottelu??
Intrepid
Macy's
Hyvällä säällä suosittelen kiertoajelua
Olen nähnyt 2 kertaa ja menen kolmannenkin kerran kun tilaisuus tulee kohdalle.
No hitto, menkää sitten, minkäs sille voi jos oot lähdössä sinne mukaan...
No käykäähän siten MoMassa ainakin ja menkää johonkin Stand Up Clubille ja sen jälkeen menkää ihmeessä meidän suosikkiravaintolaan Meatpacking Districkiin. Ota listalta se kolmas alkuruoka ja pääruuaksi nro 15. Toivottavasti et tukehdu.
Mun mies on ollut siellä niin monta kertaa, että osaa kyllä neuvoa sulle parhaat mestat paikan päällä. ( Mikäli hän ei makaa siellä koko aikaa sun parhaiden mestojes päällä).
tietty hitaampi kun metro, mut esim bussimatka harlemin läpi pohjoiseen oli ihan kun toisessa maassa.
on ehdottomasti chinatown. tykkaan kovasti kierrella siella ja tutkia esmes ruokapuotien eksoottista tarjontaa. maistiaisia on tarjolla usein, tosin tiedot tuotteista on usein vain ja ainoastaan kiinaksi...
varsinaisista turistirysista tykkaan ellis islandista. sielta jai erityisesti mieleen jonkun suomlaissiirtolaisen mukanaan tuoma kahvipannu - olin itse tuore 'siirtolainen' ja toin mukanani samanlaisen kahvipannun mummuvainaan lapsuudenkodista.
ja vaikket olisikaan musikaalien suuri ystava kannattaa ehdottamasti nahda ihan mika tahansa broadway show - mene klo 18:00 times squaren lippupisteeseen ostamaan alennuslippu klo 20:00 naytokseen (hintaa silloin n. $50-80). oma ehdoton suosikkini on memphis.
toivottavasti tasta oli apua. itsella on vuosittainen viikonloppureissu taas suunnitteilla ja oikein kay kateeksi ajatus koko viikosta ;-)
Me mentiin "sataman" lähellä olevaan paikkaan joka aukesi sinä pvnä. klo 11 oltiin siellä 40 min ennen ja oltiin jonossa melkein ekoina. Tarvitsee tosiaan olla hyvissä ajoin. Tuolla "sataman"
lähellä ei ole niin isot jonot kuin keskustassa.
http://www.tdf.org/TDF_ServicePage.aspx?id=56
Hae kanssa Macy's visitor pass jos menet ostoksille. Saat 10% alennuksen .
http://www.visitmacysusa.com/visitors/savings.cfm
Saatte nähdä vapaudenpatsaan jos menette ilmaisella ferryllä ajelulle. Ette siis mene itse saarelle, ajatte ohi, mutta siitä näkee tosi hyvin itse patsaan ja Manhattanin sitten kauempaa. Kannattaa käyttää hyväkseen.
http://www.siferry.com/
Ostakaa subwayhin 7 päivän rajoittamaton lippu $29. Se auttaa paljon kulkemisessa ja ei tarvitse miettiä meneekö joskus harhaan, kun aina vaan voi ajella. Subway on tosi hyvä. Ota kartta joltakin asemalta. Ei muuta tartte opetella kuin onko menossa uptown vai downtown.
http://www.newyorkpass.com/subway-metrocard.aspx?aid=5&gclid=CPHZzdTuhL…
- Käy Empire state buildingissa,
- istu rauhassa kahviloissa ja nauti erikoiskahveista ja ihanista suolaisista ja makeista herkuista, tarkkaile kaupungin vilinää,
- Syö new york style pizzaa,
- Käy lautalla katsomassa vapauden patsasta,
- Shoppaile, shoppaile, shoppaile (Kauppoja löytyy vaikka ja kuinka, Century21 pitää aina käydä tsekkaamassa vaikkei mitään olisikaan vailla),
- Kävele Central Parkissa ja ihaile kevättä; hae vaikka eväät lähikaupoista/kahviloista ja nauti puistossa picnik,
- Käy wall streetillä ja tsekkaamassa ground zero + se uusi rakenteilla oleva pytinki,
- käy tsekkaamassa oikeustalo ja ne sen portaat, vilahtaa jokaisessa law&orderissa....
- metrolla matkustus on tosi helppoa ja halpaa, myös kävelymatkat on loppujen lopuksi Manhattanilla lyhyitä ja reitit selkeitä (up-down, east-west).
of the Rock Rockefeller Centerissä on monen mielstä paras näköalapaikka.
USS Intrepid on hieno museo.
Helikopterikierros Manhattanin ympäri on upea kokemus -hankkikaa liput etukäteen älkääkä vaan menkö sinne jonon päähän tuntikausiksi.
Luonnontieteellinen museo dinosauruksineen...ou jee!