Apua! Lapsellani tulee olemaan vesipää!
Rv 18 ja saatiin vasta eilen tietää siitä. Lapsella tulee olemaan vesipää! Että mitä nyt sitten?
Kommentit (86)
Puhu heti lääkärin kanssa. Ja sitten puhu toisen lääkärin kanssa eli hanki tietoa. Lapsen abortoiminen on kuitenkin pienen elämän päättämistä, joka voidaan hyväksyä vain todella harvoissa tapauksissa. En muuten ole mikään uskontoon hurahtanut henkilö vaan aivan itse olen miettinut tämän asian.
Itsellä on synnynnäinen hydrokefalia ja shuntin kanssa elellyt nyt 19 vuotta. Ihan normaalia elämää on sen kanssa voinut viettää lukuunottamatta muutamaa toimintahäiriötä.
Minulle on tehty vuonna -88 jo raskauden keskeytys samasta syystä viikolla 20. Siihen täytyi silloin anoa lääkintöhallituksen lupa. Olin silloin vasta 22-vuotias ja keskeytys tuntui parhaalta ratkaisulta lapsen parasta ajatellen.
Vanha siis oikeastaan vesipää dinosaurus turisee. Minut leikattiin vesipään takia 4kk ikäisenä 1964 joulukuussa (vuosi on oikein). Leikkauksia oli vielä-68 ja -69. Sitten oli pitkään hiljaista. Vuonna -77 2 leikkausta joista toinen kiireellinen kun shuntti tunkeutui siksi kun oli asennettu varmuuden vuoksi pitkä letku jottei käy lyhyeksi ja osui Kait sydämen kammion seinämään ja siksi tunkeutui. Kyllä silloin ei nestettä johdettu vatsalaukkuun. Ja vuonna -78 viimeinen leikkaus. Vuonna --84 tuli ongelmia eli päänsärkyä (ei, ei pientä jomotusta). Ctscan ja tuloksena että normaalia päänsärkyä. Häh mitä se on. No siitä alkaen rupesin lenkkeilemään ja muutakin se kun oli siihen asti kielletty. -05 taas skannaus ja tulos " letku taittunut vuosia sitten" . kauppaopiston olen käynyt. Nyttemmin masennuksen takia työkyvytön koska masennuin vaimon kuolemasta jonka kanssa oli pitkä ja hyvä avioliitto. Nyttemmin uudestaan naimisissa. Suomessa on vesipää yhdistys muistaakseni Invalidiliiton alaisena. Tuo yhdistys löytyy Facebookista. Ei vesipää elämä kauheataole jos asioihin osaa suhtautua oikein. Kyllä lapsi on vammainen mutta vain yksi ominaisuus muita enemmän.
juha.heinonen@pp2.inet.fi
Olet kyllä tehnyt tarkkaan harkitun ja raskaan päätöksen vaikeasti vammaisen sikiön abortista.Olet vahva ja rohkea ihminen et suinkaan mikään hirviö niin kuin joku tuolla näyttää kommentoineen.Onneksi jokainen saa päättää omista asioistaan.
Vetipää
Mikä on vesipää
T.pikku-pasi