Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

2-vuotias on "läpipasko", onko tää ihan normaalia?

Vierailija
15.05.2012 |

Siis tuon taaperon maha toimii monta kertaa päivässä ja aina kun jotain on suuhunsa laittanut, on kakat vaipassa. Ei ole vielä oppinut potalle. Tympii pestä pyllyä moneen kertaan päivässä (4-7 kertaa normipäivänä)!

Ei ole mitenkään maha ripulilla tai edes löysällä, mietin vaan, että onkohan tää nyt ihan normaalia?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmettelen neuvolan kantaa, joka meillekin on ollut, että useampi kakkaaminen päivässä on ihan ok taaperollekin. Jos kyseessä useimmiten olisikin sitten allergia näissä tapauksissa, miksi neuvola väittää muuta??

Vierailija
22/33 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilisin, mitä se haittaa. Jos se ei vaikuta, palaatte sitten tavalliseen ruokavalioon ja se siitä. Jos sillä on vaikutusta, soittelette neuvolaan ja kerrotte näin olevan.

Tai sitten soitatte neuvolaan nyt ja kysytte voitteko jättää maidon kahdeksi viikoksi pois. Ne sanovat että jättäkää vain ja katsotaan miten käy. Ja sitten jätätte maidon pois.

Ihan tosi, jotain maalaisjärkeä. ei joka juttuun tarvitse lääkäriltä lupaa kysyä. Tapahtuisiko itsellenne mitään, vaikak olisitte kaksi kuukautta ilman maitotuotteita? No ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsella EI ole vatsavaivoja, nukkuu hyvin eikä ole kipeä. uloste on kiinteää. on myös "rauhallisempia" päiviä, jolloin maha toimii vain 1-2 kertaa. Mutta aika usein kuitenkin useamman kerran saa tuon kakkavaipan vaihtaa. Lisäksi kakkaa tulee melko vähän aina kerrallaan, joten ei se vaippa aina täynnä sitä tavaraa ole. Itse mielummin ajattelisin, että on jokin suolen toiminnallinen ominaisuus kun ruokavalioon liittyvä asia.

Vierailija
24/33 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin suosittelen maidotonta tai edes vähälaktoosista meininkiä!

Vierailija
25/33 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis totta kai on eri asia, jos lapsen vatsaan sattuu... ap:n mukaan näin ei ole. Mulla on lapsia 4, ikähaarukka kohta 4 v -kohta 1o v. Kyllä mun lapset ainakin sen 3 kertaa päivässä käyvät kakalla, joskus useamminkin. Yksi oli lapsena allerginen ja se kyllä kakkasi vähintään 12 kertaa päivässä ja aina ihan ripulikakkaa... Kyllä mäkin käyn kakalla monta kertaa päivässä...

Vierailija
26/33 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa lapsista ulostaa aina ruokailun yhteydessä 3–5 kertaa vuorokaudessa.

Vierailija
27/33 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos on koostumukseltaan ok ja lapsi ei kivulias, ni ehkä sit oottaisin. Vaikka ei se nyt mitään haittaa jos sitä maidottomuutta kokeilee tosiaan.

ehkä 2

Vierailija
28/33 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt vaan kakkaa enemmän, sanoi meille neuvola. Jos lapsella ei ole ripulia eikä kipuja ja hän kasvaa normaalisti, niin ei siitä kakasta ole muuta haittaa kuin vaivaa vanhemmille.

Voiko muuten päiväkotiin vain ilmoittaa kahden viikon maidottomasta dieetistä? Että allergiaruuat tilataan lapselle ihan noin vaan? Kun voisihan sitä ihan mielenkiinnosta kokeillakin.

Vierailija
29/33 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

perusteella sanot, ettei ole normaalia, kun terveydenhoitaja ja lääkäri sanovat, että on.

Vaikkei siitä maidottomasta kuurista haittaa olekaan, niin miksi väittää palstalla jotain ihan mutua? Perustelisit edes.

Vierailija
30/33 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

perusteella sanot, ettei ole normaalia, kun terveydenhoitaja ja lääkäri sanovat, että on.

Vaikkei siitä maidottomasta kuurista haittaa olekaan, niin miksi väittää palstalla jotain ihan mutua? Perustelisit edes.

mutta itse kokeilisin ap:n asemassa maidottomuutta siksi, että itse olin jotenkin sokea lapsen oireille. Tajusin vasta maidottomuuden aloitettuani miten paljon lapsi pieri, miten pullottava maha hänellä oli, miten usein kakki ja miten levottomasti nukkui.

Ehkä teillä ei ap ole lainkaan tällaista, mutta oma lapseni ainakin tottui särkyihinsä, eikä niitä sitten enää edes niin valitellut. Kun maitoa vältettiin, lapsi jotenkin muuttui. Ja kun altistettiin taas, hän ihan huusi kivusta ja ripuloi pitkät pätkät.

2

Vierailija
31/33 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kakkaaminen voi olla normaalia tai sitten ei riippuen siitäovatko vastaamassa tavallisten superkakkaajien vai maitoallergikkojen äidit :D

Vierailija
32/33 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kakkaaminen voi olla normaalia tai sitten ei riippuen siitäovatko vastaamassa tavallisten superkakkaajien vai maitoallergikkojen äidit :D

Voi olla normaalia, tai sitten ei, ja se selviää kokeilemalla.

ap itse kysyi onko normaalia, ja hänelle neuvottiin miten sen voi selvittää ja yleisimmät allergisoijat. Tässä huvittaa nyt mikä?

t. 2, jolla kaksi ihan tavallista allergista lasta, ei mitenkään superallergista.

Vierailija
33/33 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se on aika usein, mutta johtunee meidän ruokavaliosta. Paljon tomaattia jne.