Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälaista osallistumista voisi odottaa mieheltä, joka kämppää luonani?

Vierailija
14.05.2012 |

Mulla on kolme lasta, joista kaksi on vielä melko pieniä. Miesystävälläni on oma asunto, muttei vietä siellä oikeastaan yhtään aikaa. Hän on n. vuoden päivät ollut suurimman osan aikaa luonamme. Hän ei osallistu elämisen kustannuksiin mitenkään, tai muihinkaan toimiin.

Mitä siis olisi kohtuullista häneltä odottaa?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei osallistu kustannuksiin?

Vierailija
2/12 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mitä hän sitten tekee?

mitä hän tekee sillä aikaa kun sinä teet jotain juttuja, joihin odottaisit hänen osallistuvan tai hoitavan itsenäisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

suihkussa, katsoo telkkaria, pelaa välillä korttia lasten kanssa. ap

Vierailija
4/12 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

maitopurkin kaupasta. Ajattelee varmaan kun ei virallisesti asu meillä, niin ei tarvitse kustannuksiakaan ajatella. Paitsi että viime aikoina on imestynyt pyykkikoriini myös aluskalsareita pestäväksi. Ap

Vierailija
5/12 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

täysipainoista kotitöihin ja ruokakuluihin osallistumista. Sekä muihin kuluihin joitä hänen läsnäolonsa lisää.

Vierailija
6/12 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pariksi päiväksi. Äitinsä kyllä nukkuu miehen asunnolla, mutta on täällä päivät. Ajattelin laittaa miehen siivoamaan kotimme ja kestitsemään äitinsä, kun viime kerralla molemmat vain istuivat, seurustelivat ja nauttivat palveluksista. Ap

Vierailija
7/12 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä odottaisin kyllä ihan normaalia osallistumista arkeen. Ruuanlaittoa, kaupassa käyntiä, tiskaamista... Kaupassa käyntiä ehkä enemmän niin, että mies käy ostamassa tarvikkeet vaikka iltapalaan tai pitsaan kuin, että ostamalla normaaleja ruokaostoksia.

Minä olisin tuossa tilanteessa todella varuillani. Yhtäkkiä se mies asuu teillä, eikä edelleenkään osallistu mihinkään.

Vierailija
8/12 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tuollaista siirtymävaihetta, molemmilla omat asunnot, ei asuta vielä yhdessä, mutta käytännössä kuitenkin. Ja lapsia vain mulla. Mies osallistuu ruokakuluihin suurinpiirtein oman osuutensa verran. Joskus vähän vähemmän, mutta en laske eurolleen. Kotitöitä tekee sen verran kuin haluaa, mikä on ihan kohtuullinen määrä mielestäni. Minun lapseni ja kissani kuitenkin tekevät suurimman osan sotkusta. Mutta siis, laittaa tiskaria pyörimään, tyhjentää sitä, imuroi silloin tällöin. Minä pesen sen pyykit samalla kuin omani. Ja sit kun tulee joku miesten homma, niin ihan varmasti nakitan hälle. Ei ole kauheasti tarvinnut vääntää kättä. Jotain sähkölaskuja tms. kuluja en jaksa edes miettiä vielä, ne jaetaan sitten kun asutaan yhdessä.

Vierailija
9/12 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä odottaisin kyllä ihan normaalia osallistumista arkeen. Ruuanlaittoa, kaupassa käyntiä, tiskaamista... Kaupassa käyntiä ehkä enemmän niin, että mies käy ostamassa tarvikkeet vaikka iltapalaan tai pitsaan kuin, että ostamalla normaaleja ruokaostoksia.

Minä olisin tuossa tilanteessa todella varuillani. Yhtäkkiä se mies asuu teillä, eikä edelleenkään osallistu mihinkään.

hälytyskellot soisovat todenteolla; mieti nyt; hänellä on täyden palvelun paikka ja Sinä hoidat lapsesi ja kodin ja sen lisäksi vielä miehen-eli neljännen lapsen. Vakavan keskustelun paikka, että mitä mies oikeina ajattelee elämästänne. Sen ymmärtää, että on vaikeaa ryhtyä täyspainoisesti hoitamaan toisen lapsia, mutta vaikea hoitamista on kokonaan välttää jos samassa talossa asutaan. Kodin töistä hänen pitäisi kyllä hoitaa tasan puolet suhteessa yhdessäoloonne, samoin kustannukset. MInä en ikimaailmassa kattaisi ruokapöytääni lautasta kaverille joka luulee olevansa äitinsä hoivossa. MIkään ei ole itsestäänselvää vaan ne pitää sopia. Täysin kohtuuton tilanne sulle. Ota kaikki tosiasiat puheeksi, silläkin riskillä että mies on vapaamatkustaja joka häipyy kun vapaamatkustus loppuu.

Vierailija
10/12 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

edes kysyisi miten voisi auttaa sinua ja ostaisi välillä ruoat jos kerran syö luonasi. Ihme hyypiö!

Vierailija
11/12 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kolme lasta, joista kaksi on vielä melko pieniä. Miesystävälläni on oma asunto, muttei vietä siellä oikeastaan yhtään aikaa. Hän on n. vuoden päivät ollut suurimman osan aikaa luonamme. Hän ei osallistu elämisen kustannuksiin mitenkään, tai muihinkaan toimiin.

Mitä siis olisi kohtuullista häneltä odottaa?

Meillä ainakin osallistunut alusta asti omalla osuudellaan ruokakuluihin, kun muutti tänne virallisesti niin maksaa oman osuutensa asumiskuluista. Sen lisäksi meillä siivoaa, pesee pyykkiä, tekee ruokaa, silittää, kuskaa lapsia harrastuksiin, kouluun jne. Eli ottaa vastuuta siinä missä minäkin. Vain minulla lapsia. Tehkää taulukko exeliin, mihin ruokakulut ja asumiskulut sen mukaan jako jokaiselle perheenjäsenelle. Sinä maksat lasten + omat kulut ja hän omansa.

12/12 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. Hän ei osallistu elämisen kustannuksiin mitenkään, tai muihinkaan toimiin...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yksi