Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tatuointi 14-vuotiaalle?

Vierailija
26.02.2014 |

Hei,

tyttäreni on täyttänyt tammikuussa 14-vuotta. Perus murrosikäinen. Nähtävästi jokin new school-punkkarivaihe menossa. Tai enhän minä tiedä onko se vaihe. Tyttö on mankunut tatuointia jo kauan. Eikä siinä mitään kummallista ole, kaippa ne muutkin mankuu. Minä olen kieltänyt ja esittänyt aivan aidon mielipiteenikin, että ne paikat joissa tatuoidaan alaikäinen ovat laaduttomia ja siksi jo kannattaa laittaa kuva vasta 18-vuotiaana.
Itselläni on melko paljon kuvia. Oikeasti minä en ole sitä mieltä, että tyttö ei voisi tatuointia ottaa. Kiellän vaan siksi, kun minun pitää kieltää. Ne huonot ja suttuiset kuvat ovat osa sitä elettyä elämää, osa sitä nuoruutta ja typeriä virheitä. En tiedä. Olen alkanut kallistua siihen suuntaan, että annan tyttärelleni luvan tatuointiin 15-vuotiaana. Käydään aika paljon reissuissa, joten ulkomailta valittaisiin yhdessä joku laadukas paikka. Onko teillä ollut samanlaisten asioiden kanssa mietteitä? Onko nuorenne ottanut kuvaa? Millaista palautetta ympäristöltä on tullut?

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tytön hepatiittirokotteet kunnossa.

Vierailija
42/53 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin tatuoinnin 16 vuotiaana, sain siis luvan vanhemmalta. Tribaali missä on ruusu. Oli silloin kunnon murroikä päällä ja mustaa-vaihe. Ajattelin tykkääväni siitä aina, no en tykännyt. Persoonaton, musta läikkä ihossani. Olen nyt pian kolmekymppinen ja tatuointi on nolo.

Olisinpa tajunnut tai vanhempi kieltänyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunis kirkkovene on hänelle varmasti sopivin näkyvälle paikalle ammattitaidolla tehtynä.

Vierailija
44/53 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että onko nuorillamme tatuointeja? No ei todellakaan ole ja olen todella onnellinen, että olen onnistunut kasvattamaan heidän esteettistä silmäänsä niin, että itsekin ymmärtävät, ettei ne kauniita ole kenelläkään. 

Vierailija
45/53 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin tänään nuoren, jonka niskaan oli tatuoitu tyylitelty aurinko. Muistutti valitettavasti perä aukkoa. Nolo.

Vierailija
46/53 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketju on vuodelta 2014, joten eiköhän ongelma ole jo ratkennut. 

Vierailija
47/53 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain vanhempien luvalla tatuoinnin alaikäisenä, mutta se kuva on aivan naurettava. Kertoo hyvin miten lapsellinen silloin olikaan. Nyt peitekuvaa tai poistoa suunnittelemassa.

Sama homma täällä. Suosittelen odottamaan aikuisikään asti, sano vaikka että voit maksaa sen sitten silloin, kunhan ei tee samaa virhettä mitä me katuvat.

Vierailija
48/53 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä pliis anna,  joku ikäraja tällekin touhulle.

Vierailija
49/53 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakoot täysi-ikäisenä, kun päättävät asiasta ja vastaavat päätöksestään itse loppuun asti, niin ei tarvi syyttää vanhempia siitä, miksi annoitte luvan.

Vierailija
50/53 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tatuointiveroa on esitetty 1.1.2026 eri asia meneekö läpi.

Vierailija
51/53 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa odottaa siihen asti kun maitohampaat irtoaa. Joillakin ne eivät irtoa koskaan.

Vierailija
52/53 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tatuointiveroa on esitetty 1.1.2026 eri asia meneekö läpi.

lähde?

Vierailija
53/53 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin teininä tatuoida viivakoodin takaraivoon kun olin kova hitman fani. Vanhemmat antoivat luvan kun olin 17. Kauhea virhe. Haluaisin leikata kaljuksi, mutta tatska estää. Nykyään olen 35-vuotias