Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsingin Pakila (sekä Itä- että Länsi-) koetaan Helsingin turvallisimmaksi asuinalueeksi.

Vierailija
14.05.2012 |

Ja tottahan se on. En ole ennen edes ajatellut asiaa. Mutta ei pelota yhtään liikkua vaikka ihan pilkkopimeänä syksynä yksin. Eikä pelottaisi päästää lapsia ulos ikinä.

Paloheinäläisiä pelottaa metsässä, kaduilla ei.

Olen asunut Helsingissä seitsemässä eri kaupungiosassa ja nyt tajusin, että kaikissa muissa paikoissa olen pelännyt illalla edes jollain tasolla.

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asun Paloheinässä ja voin minäkin vahvistaa että huumejutut ei ole ihan tuulesta temmattuja. Ainakin pari vuotta sitten täällä (huumehörhö asui kai Torppiksen puolella) lähti kamaa mm S-marketin parkkipaikalla olleista autoista sekä asuntojen takapihoilta.

Käsittääkseni pari vuotta sitten oli myös samaisen S-marketin pihalla tapaus, jossa mies yritti väkisin pakottaa autoonsa koululaisen. Ei onneksi onnistunut.

Toki onhan tästä Pakilaan muutama sata metriä jollei jopa kilsa, ehkäpä siellä saa olla enemmän rauhassa.

Itse pelkään järkevän paljon ihan joka paikassa, ehkä Pakilan kaduillakaan halua kävellä yksinäni öisin. Kaikista eniten pelkään ehkä noissa metsissä, siellä on tullut nähtyä ja koettua kaikenlaista.

Vierailija
42/56 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

huumeilta eikä alkoholin haitoilta. Alkoholin liikakäyttöä on myös Pakilassa, vaikka täällä ei omaa Alkoa olekaan.

Olen asunut yli 30 vuotta Länsi-Pakilassa. Sinä aikana on kyllä nähnyt kaikenlaista, uskokaa tai älkää. Tietyt ongelmat eivät katso sosiaaliluokkaa, koulutusta tai yhteiskunnallista asemaa, vaikka ne ovatkin ehkä yleisempiä heikommilla asuinalueilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se mikään lintukoto silti ole. Nuoria on pahoinpidelty kunnolla, puiden välille on laitettu siimoja pyöräilijöiden kiusaksi ja huumeruiskunkin olen alueelta löytänyt. Erittäin häiriintyneitä nuoria on alueella paljon, jotka eivät erota oikeaa ja väärää.

Vierailija
44/56 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kovin turvallista siis ole lapsen elämä välttämättä lintukodossakaan.

Vierailija
45/56 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja justhan joku urpo ajoi isin autolla omakotitalon seinään yli sadan kilometrin tuntinopeudella siihen kellonaikaan kun lapset vielä liikkuvat ulkosalla - onneksi kukaan ei jäänyt alle yleisellä tiellä kun tuo idiootti kaasutteli siellä kavereidensa kanssa...

Vierailija
46/56 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoakaan tänne ei saada, kun pakilalaiset pelkäävät maunulalaisten alkoholiongelmaisten ryntäävät sankoin joukoin Pakilan puolelle.

Joo, toi on niin huvittavaa :D

Naureskelee täällä elämänsä ensimmäiset 20+ vuotta Paloheinässä asunut.

Laaja-alaisesta huumeongelmasta en tiedä, mutta kyllähän se fakta on, että ei se vierasta kamaa kaikille Pakilan yläastelaisille ole. Ei silloin 90-luvun alussa eikä varmaan nytkään.

Ilmeisesti ainakin M.W:lle kävi huonosti noiden aineiden kanssa?

Vierailija
47/56 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä lastenhuoneessa keskusteltiin: ( lapset ovat 9v )

Oma lapseni: " Eemelissä ( elokuva ) se mies meni humalaan. Tiedätsä miten mennään humalaan, mä en tiedä?

Kaveri: " en, mutta yhtenä kesänä X oli kuullut, että sen yhden kaverin isä oli humalassa, mutta se oli Tampereella. Mutta mä en ole ikinä nähnyt humalaista".

Oma lapseni:" En mäkään. Paitsi me ollaan ehkä isän kanssa lentoasemalla nähty yksi humalainen ja tiedätkös, mun äitikin on ollut humalassa, se on kertonut".

Kaveri:"No ei varmaan ole ollut, en usko, mä meen kysymään".

Lapset tulivat kysymään, että olenko ollut humalassa. Sanoin, että olen kyllä juonut viiniä ja siideriä, mutten ole ollut humalainen ( emävale ) ja etten ole ikinä sellaista sanonut lapselleni, että olisin ollut humalainen ( mikä on totta ).

Lapseni kaveri sanoi, että "Mä arvasin! Ei kenekään mun tutun äiti tai isä ole ikinä ollut humalassa!".

Näin täällä Länsi-Pakilassa 2012.

Itsekään ei asuta kaikkein huonoimmalla alueella (mikä se on), eikä kotona olla humalassa. Mutta on mun lapset nähneet humalaisia.

Jos sun lapset ei ole niitä nähneet kuin yhden joskus, niin mä väitän että te ette liiku missään!

Vierailija
48/56 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ihana paikka. Rauhallinen, kylämäinen, melko porvarillinen, mutta viehättävä. Helsinkiläisittäin aika luksusta, että lapset voi painaa pitkin kylää aika vapaasti. MUTTA. Totta kai täällä on samoja ongelmia kuin missä tahansa muuallakin.

Vuokrataloja ei ole eikä gettoutumista, mutta kyllä ne huumeet löytävät reittinsä tännekin. Ei kai sitä kukaan epäile. Ja varmasti lapset tietävät, mikä on humalainen. Eihän kakarat tynnyrissä kasva.

Mutta ihana paikka tämä on asua, jos kestää lehtipuhaltimen äänen ja sen, ettei kaksi katumaasturia välttämättä mahdu ongelmitta samaan aikaan kadulle rinnatusten talvella.

Vierailija
49/56 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasten elämässä. Ainakin joidenkin lasten. Asuin itse hyvällä alueella koko lapsuuteni ja nyt aikuisuuden, ja kyllä täällä näyttää alkoholiongelmaisia löytyvät: useammalla lääkärillä, opettajalla, ekonomilla, insinöörillä jne. näyttää olevan ongelmia ja päihtyneenä on mellastettu, vaikka hyvässä asemassa ovatkin työelämässä ja ns. hyvissä töissä ja lapsilla hyvät harrastukset ja koulumenestystä.

Alkoholiongelmat näkyvät yhteiskunnan eri tasoilla. Ihan hyvä, että jotkut lapset eivät ole nähneet humalassa vanhempiaan, ikävä kyllä lasinen lapsuus kuitenkin on todellisuutta joka neljännelle lapselle. Aivan varmasti myös joillekin Pakilalaisille.

Vierailija
50/56 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös salailla, varsinkin "paremmissa piireissä".

Vierailija
51/56 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakila on rauhallinen alue. Lähes kaikki tällä keskustelufoorumilla olevat kommentit ovat höyryävää peetä. Mikään noista huume/alkoholi jutuista ei pidä paikkansa. 

Vierailija
52/56 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Pakila kiinnostaa, niin suosittelen lukemaan alla olevan linkin. :)

http://fi.wikipedia.org/wiki/Pakila

Vierailija
53/56 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Länsi-Pakilassa asuntojen keskikoko on 98,5 neliötä, joka on Helsingin kaikista alueista toiseksi suurin. Vain Östersundomissa on keskimäärin suuremmat asunnot.

Länsi-Pakilan asukkaista 54 prosentilla on korkeakoulututkinto ja asukkaiden tulot ovat Helsingin korkeimpia.

Länsi-Pakilan asukkaista 92,7 % on suomenkielisiä, 4,0 % ruotsinkielisiä ja 3,3 % muun kielisiä. Länsi-Pakilassa asuu näin ollen vähiten ulkomaalaistaustaisia kaikista Helsingin alueista.

Länsi-Pakilan asunnoista vain 9 % on vuokra-asuntoja, eli vähiten vuokra-asuntoja kaikista Helsingin alueista.

Alueella tietysti on myös hyvät palvelut, liikenneyhteydet ja liikuntamahdollisuudet.

Vierailija
54/56 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 17:17"]

Länsi-Pakilassa asuntojen keskikoko on 98,5 neliötä, joka on Helsingin kaikista alueista toiseksi suurin. Vain Östersundomissa on keskimäärin suuremmat asunnot.

Länsi-Pakilan asukkaista 54 prosentilla on korkeakoulututkinto ja asukkaiden tulot ovat Helsingin korkeimpia.

Länsi-Pakilan asukkaista 92,7 % on suomenkielisiä, 4,0 % ruotsinkielisiä ja 3,3 % muun kielisiä. Länsi-Pakilassa asuu näin ollen vähiten ulkomaalaistaustaisia kaikista Helsingin alueista.

Länsi-Pakilan asunnoista vain 9 % on vuokra-asuntoja, eli vähiten vuokra-asuntoja kaikista Helsingin alueista.

Alueella tietysti on myös hyvät palvelut, liikenneyhteydet ja liikuntamahdollisuudet.

[/quote]

Hyvät liikenneyhteydet tietenkin omalla autolla, vaikka bussitkin toki kulkevat. Juna- ja metroyhteyden puuttuminen pitää roskasakin tehokkaasti poissa.

Vierailija
55/56 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on alko. Ja kaveri asuu siellä, vastaan tulee joka päivä imelän tupakan hajuisia nuoria miehiä joilla on pehmeä ilme..menevät vastapäiseen taloon. Ihan harmittomia kyllä...toistaiseksi.

Vierailija
56/56 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on alko. Ja kaveri asuu siellä, vastaan tulee joka päivä imelän tupakan hajuisia nuoria miehiä joilla on pehmeä ilme..menevät vastapäiseen taloon. Ihan harmittomia kyllä...toistaiseksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kahdeksan