Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elättäisitkö 19-vuotiasta työssä käyvää nuorta?

Vierailija
14.05.2012 |

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin osittain kyllä.

Vierailija
2/30 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna nuoren nauttia elämästään, ehtii vielä kituuttaakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saavat asua kotona ihan niin kauan kuin haluavat enkä aio mitään maksua siitä vaatia kun ei meillä ole rahasta tiukkaa eikä tilastakaan.

Vierailija
4/30 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi aika katsella omaa asuntoa. Joskus sellaista ei kuitenkaan kovin helposti löytä, ja antaisin asua kotona, mutta vaatisin kyllä ns. aikuisen käytöstä, eli omien jälkien siivoamista ym. Nuori saisi myös maksaa ylläpidosta jotain, laittaisin sen ehkä säästöön ja antaisin nuorelle sitten, kun asunto löytyy, silloin on kuitenkin tarvetta ylimääräiselle rahalle.

Vierailija
5/30 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elättäisin opiskelijaa mutta en töitä tekevää. Töitä tekevä joutuisi hankkimaan oman asunnon tai ainakin maksamaan kotiin jotain pientä summaa elämisestään.

Vierailija
6/30 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona sais tietysti asua, eikä vuokraa tarvis maksaa, jos tekee osansa kotitöistä. Itse sais kuitenkin maksaa omat menonsa. Ja jos esim. lainais vanhempien autoa, sais kyllä tankata. Kovin pitkään en kyllä haluais että asuu kotona, jos kerran on vakityö. Miksi kukaan tuon ikäinen työssäkäyvä haluais asua kotona?

Vierailija
7/30 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona sais tietysti asua, eikä vuokraa tarvis maksaa, jos tekee osansa kotitöistä. Itse sais kuitenkin maksaa omat menonsa. Ja jos esim. lainais vanhempien autoa, sais kyllä tankata. Kovin pitkään en kyllä haluais että asuu kotona, jos kerran on vakityö. Miksi kukaan tuon ikäinen työssäkäyvä haluais asua kotona?

Eräs poika haluaa asua kotona. ei tosin tee kotitöitä kotona. Ajokortti on ja auto, siihen autoon sen rahat suurilta osin meneekin ja bailaamiseen viikonloppuisin.

Äiti valittaa rahapulaa ja itkee kun poika ei anna mitää kotiin. Työ on vakipaikka.

Itse potkisin pojan pellolle!

Vierailija
8/30 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

asuu kotona.En peri vuokraa enkä vaadi rahaa ruuasta. Hänellä on nyt vain kesätyö. Jos työt jatkuu,niin sitten omaan asuntoon."Loisimaan" ei saa jäädä aikuinen joka vakityössä.

Vierailija
9/30 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos näen, että ne työstä saadut rahat menee asuntosäästötilille tai opiskelukassaan. Jos ne menee juhlimiseen ja hurvitteluun, ja on laiskan luontoinen, en elättäisi.

Semmoiset eväät olen itse siskoni ja veljeni kanssa kotoa saanut, että opistot ja amikset käytiin, ja minä läksin 22-veenä, sisko 25 veenä ja veli 24 veenä, suoraan omistusasuntoon. . eikä mitään vuokraa tai ruokarahaa kotiin säästämisaikana annettu, uuteen asuntoon osti vanhemmat huonekalutkin: matot, ruokapöydän, sohvan ja television jokaiselle.

Isäni on ns. tuulen huuhtomalla perseellä puoliorpona aikanaan maailmalle lähtenyt, ja halusi, että lapsillaan on helpompaa.

Vierailija
10/30 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Mutta: nuoren tulisi pistää tietty summa säästöön joka kk. Jos itse ei kykene siihen, niin sitten me vanhemmat otettaisiin se summa häneltä "vuokrana" ja talletettaisiin nuoren säästötilille. Saisi sitten käyttöönsä kun muuttaisi muualle. Eli tärkeää olisi opettaa rahankäyttöä nuorelle.

Vierailija
11/30 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä käyvä opiskelija ja juu, elätän.

Maksan esikoisellekin (korkeakoulussa opiskeleva) vielä puhelinlaskut ja vakuutukset ja annan välillä rahaa.

t.yh

Vierailija
12/30 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lapsi halusi muuttaa omilleen jo opiskeluaikana. Itse olin vastaan, mulle olisi käynyt se hyvin että olisi asunut kotona ja minä olisin elättänyt opiskelujen ajan. En kuitenkaan estänyt häntä lähtemästä ja hyvin on mennyt. Jonkun verran autan rahallisesti nytkin. Kesäksi onneksi sai töitä.

Jos kotona olisi töitä tekevä nuori joka ei ota osaa mihinkään, niin ehkä mä kehottaisin siinä vaiheessa jo itse häntä itsenäistymään. Mä en haluaisi kasvattaa mitään mammanpoikaa joka asuu vielä nelikymppisenäkin kotona äidin helmoissa.

Vierailija
13/30 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On pitänyt lukion jälkeen välivuotta ja tarkoitus on vielä lähteä opiskelemaan. Välivuoden on tehnyt koko ajan kokopäiväisesti töitä. Ostaa aikalailla vaatteensa ja meikkinsä itse ja omat henk. koht juttunsa, mutta en kyllä ota mitään rahaa ruoasta tai asumisesta tai muista kodin luontaiseduista.

Hän myös säästää paljon ja musta on vaan hyvä, että saa itselleen sukan varteen jotain. Rahaa tarvitaan, kun lähtee opiskelemaan ja silloin saattaa olla muuttokin ajankohtainen.

Vierailija
14/30 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan esikoisellekin (korkeakoulussa opiskeleva) vielä puhelinlaskut ja vakuutukset ja annan välillä rahaa.

t.yh

Vierailija
15/30 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutaan vuokralla ja 19-vuotias lasketaan aikuiseksi, jos se olisi töissä niin se otettaisiin huomioon asumistuessa. Itse en pystyisi maksamaan täyttä vuokraa mun palkalla, siitä kärsisi mun toiset lapset. Eli mun olisi pakko ottaa siltä aikuiselta lapselta rahaa.

Vierailija
16/30 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

t.yh

Mä en tajua että miten jotkut kehtaa?

Vierailija
17/30 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

t.yh

Häpeämättömiä lapsia! Mä en tajua että miten jotkut kehtaa?

Mitäs kehtaamitsa siinä on? Itse sain myös vanhemmiltani, jotka ovat varsin varakkaita, paljon apua nuorena. Säännöllisesti tuli opiskeluaikana kuukausittainen avustus tilille, ostettiin ensimmäinen auto minulle, sen vakuutukset ja huollot maksettiin opintojeni ajan... En minä ainakaan kokenut olevani mitenkään häpeämätön koska vanhemmillani on sitä rahaa sen verran runsaasti ettei lasten auttaminen ole ollut heidän elintasostaan mitenkään pois.

Vierailija
18/30 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vakitöissä käyvä 19v on jo korkea-aika kohdata todellinen elämä- elämä ei oo ilmaista! vuokraa & ruokarahaa perisin kohtuulisesti, kotitöitä joutuisi tekemään. vihjailisin kyllä myös oman kodin etsinnästä/hankinnasta...toki voin jokus pizzan tarjota !

Vierailija
19/30 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vakitöissä käyvä 19v on jo korkea-aika kohdata todellinen elämä- elämä ei oo ilmaista! vuokraa & ruokarahaa perisin kohtuulisesti, kotitöitä joutuisi tekemään. vihjailisin kyllä myös oman kodin etsinnästä/hankinnasta...toki voin jokus pizzan tarjota !

Vierailija
20/30 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

t.yh

Häpeämättömiä lapsia! Mä en tajua että miten jotkut kehtaa?

Mitäs kehtaamitsa siinä on? Itse sain myös vanhemmiltani, jotka ovat varsin varakkaita, paljon apua nuorena. Säännöllisesti tuli opiskeluaikana kuukausittainen avustus tilille, ostettiin ensimmäinen auto minulle, sen vakuutukset ja huollot maksettiin opintojeni ajan... En minä ainakaan kokenut olevani mitenkään häpeämätön koska vanhemmillani on sitä rahaa sen verran runsaasti ettei lasten auttaminen ole ollut heidän elintasostaan mitenkään pois.

maksattaa äidillään laskuja kuukausittain. Äiti joka on yh ja joka vielä lisäksi kustantaa luonaan asuvan lapsen elämisen.

Sun lapsi on törkeä! Vähintä mitä voi tehdä on maksaa oma puhelinlasku edes!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kahdeksan