Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko laskeuma parantua itsellään jos synnytyksestä vielä vasta vähän aikaa???!!

Vierailija
14.05.2012 |

Moi!

Mulla on ilmeisesti jonkinsortin laskeuma. Netistä googlaten perusteella rectosele(?). Synnytyksestä on kuukausi. Mitään muuta oireilua ei ole, mutta emättimen aukko on iso ja näkyy pullottava sisuskalu. Ei tule emättimen ulkopuolelle, mutta suulle tulee.

Kuroutuuko tuo tuosta itsellään pois/yhtään pienemmäksi?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on joku paha, kyllä siitä puhutaan jälkitarkastuksessa. Meidän terkkakeskuslääkärin mukaan melkein kaikille tulee vähän laskeumaa, jos lapsilla tulee pieni ikäero. Kävin yksityisellä gynellä arviolla, joka ehdotti jumppaa. Jumppailin enempi vähempi ja nyt reilu vuosi uudelleen gynellä ei laskeumaa enää ollut. Menee usein tosi pitkään, ennen kuin paikat oikeasti palautuvat synnytyksestä, puolikaan vuotta ei ole pitkään.

Vierailija
2/28 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

... oli eka synnytys... Oon siis toi nro 12

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

palautui - siis kohdunlaskeuma. Emätin kyllä näyttää synnyttäneellä aina erilaiselta kuin synnyttämättömällä, sanoi mun gynekologi, kun kysyin...

Kannattaa panostaa oikeasti lantiopohjalihasten jumppaan. Unohda kuulat, tee harjoituksia muutama kerta päivässä. Kuulat kannattaa unohtaa siksi, että ilman niitä harjoituksia tulee tehneeksi useammin ja kuulat voivat pysyä sisällä ilman sen kummempaa lihasharjoitustakin.

Vierailija
4/28 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

palautui - siis kohdunlaskeuma. Emätin kyllä näyttää synnyttäneellä aina erilaiselta kuin synnyttämättömällä, sanoi mun gynekologi, kun kysyin...

Kannattaa panostaa oikeasti lantiopohjalihasten jumppaan. Unohda kuulat, tee harjoituksia muutama kerta päivässä. Kuulat kannattaa unohtaa siksi, että ilman niitä harjoituksia tulee tehneeksi useammin ja kuulat voivat pysyä sisällä ilman sen kummempaa lihasharjoitustakin.

Ja oliko paha laskeuma? oliko muita laskeumia? Ja oliko monesko synnytys?

Vierailija
5/28 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonkinlainen emättimen laskeuma, mutta on kyllä hävinnyt kokonaan. Siis lihapallero pullotti emättimen suulta, kohtu se ei varmaankaan ollut. Nyt, puolentoista vuoden päästä, ei ole jälkeäkään laskeumasta.

Vierailija
6/28 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytyksestä aikaa 4 kk ja on sekä virtsarakon laskeuma että peräsuolen laskeuma. Epäilen, että tulivat 3 viikkoa synnytyksestä, kun maha oli kovalla ja ponnistin tosi kovaan ja pitkään, puutu kaikki paikat ja oikea puoli alapäästä turposi ja turvotus kesti pari tuntia. Masentaa jos nämä ei parannu... vaan joutuu leikkaukseen. Molemmilta puolin emättimestä pullottaa imenkalvoon asti ja virtsarakko on tosi pullottava emättimen puolella, säikähdin kun laitoin sormen sisään ja tunnustelin emätintä. Onko kellään ollu vastaavaa tilannetta ja saanut paikat jumpalla kuntoon?

Vierailija
7/28 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tietysti se treenaus ja jumppa auttaa. Käyttää sitten kuulia tai jos onnistuu voi yrittää ilmankin.

Vierailija
8/28 |
27.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aihe kiinnostaa, varsinkin minkäasteinen kohdunlaskeuma voi parantua itsestään? Ja kauan ottaa aikaa?

Vierailija
9/28 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai onko tietoa kenelläkään?

Vierailija
10/28 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta luulen, että itselläni on jotain samaa edellisestä 1.5v sitten synnytyksestä ja nyt uusi vauva painuu, tuntuu, että tipahtaa sieltä ulos. Sitäkin on lukemani mukaan sattunut, että kohtu luiskahtaa kokonaan ulos...

Kerropas, jos kuulet asiasta.

Vierailija
11/28 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs muuten alapään ulkonäkö ja emättimen aukko? Meneekö itsellään parempaan kuntoon ja missä ajassa? Miksei näistä puhuta?!

MIksi kaikki aina sanoo että ihan ennallaan on ja entistä kireämpi? HAH sanon minä!

Vierailija
12/28 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla synnytyksestä kohta 6 vuotta ja edelleen pullottaa :D Aloitat vaan jumppaamaan lihaksia, kyllä se siitä. Tai sitten ei muutu niinkuin minulla, vaan aina kun on vatsa kovalla meinaa "jotain" pullahtaa ulos kun ponnistaa.

Vierailija
13/28 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta 3v jälkeen on kireempi kuin koskaan, johtuneen siitä kun treenailen aika usein.

tursuili kanssa ihmeellisiä juttuja suuaukolle, mutta ei enää ole mitään ylimääräistä.

Vierailija
14/28 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuukauden jälkeen en edes ollut uskaltanut katsoa alakertaan kun tuli sellaset vauriot ja haavat ei parantunut vaan jouduttiin laittamaan laapista jne. :/ Sulla on tosiaan aikaa parannella ja kuntoutua, olet vielä toipilas. Äläkä usko kaikkea mitä supersynnyttäjät (lue:Marjot) sanovat!

Vierailija
15/28 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloinkohan alapää on ns. "normaalikunnossa"? Eli millaiseksi sitten todennäköisesti jää? Kauanko parantumista siis luvassa? Jos suuaukosta tursuilee muillakin jotain ulos niin milloin se värkki alkoi olla ns. normaali?

Vierailija
16/28 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lantionpohjan lihaksia oon harjoittanut aina ehtiessäni, jonkun verran varmaan joka päivä.

En kuvia guugletellut, mutta rectosele viittaa sanana peräsuolen laskeumaan, eli välilihan puolella emättimessä. Tää mulla on palautunut aika hyvin. Iltaisin vielä tuntuu hieman jos on päivän kanniskellut lasta ahkerasti tms.

Jummpa kannattaa. Aina.

Tsemp!!

Vierailija
17/28 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peräsuoli tuntuu olevan jotenkin rutussa ja rakko pullottaa niin, että emättimen suulla ja vähän ulkopuolellakin roikkuu kananmunan kokoinen pallo. Gynen polilla sanottiin, että vuoden kuluttua imetyksen lopettamisesta nähdään mikä on lopputulos. Kuitenkin jo nyt osasivat sanoa, että korjausleikkauksia on tulossa.

Vierailija
18/28 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tursuili kaikennäköistä synnytyksen jälkeen. Mutta aika hoiti homman, jokunen kk varmaan meni. Googlailin kanssa turhaan. Jälkitarkastuksessa kysyt vielä lääkäriltä. Jumppa tekee kans hyvää.

Vierailija
19/28 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytyksestä aikaa 4 kk ja on sekä virtsarakon laskeuma että peräsuolen laskeuma. Epäilen, että tulivat 3 viikkoa synnytyksestä, kun maha oli kovalla ja ponnistin tosi kovaan ja pitkään, puutu kaikki paikat ja oikea puoli alapäästä turposi ja turvotus kesti pari tuntia. Masentaa jos nämä ei parannu... vaan joutuu leikkaukseen. Molemmilta puolin emättimestä pullottaa imenkalvoon asti ja virtsarakko on tosi pullottava emättimen puolella, säikähdin kun laitoin sormen sisään ja tunnustelin emätintä. Onko kellään ollu vastaavaa tilannetta ja saanut paikat jumpalla kuntoon?

Vierailija
20/28 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

toiminta ja tuntemukset palautuivat ainakin mulla normaaliksi n. vuoden sisällä. Limakalvot vahvistuu kun lopetat imetyksen ja hormonitoiminta palatuu.

Rumempihan se toosa on kuin koskaan ennen, vaikka synnytyksestä on jo neljä vuotta. Nyt toista odotan ja tursuamisen lisäksi tullut loppuraskaudesta suonikohjuja emättimeen :/ Niin kauan kuin kaikki toimii niin en valita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yhdeksän