Voiko laskeuma parantua itsellään jos synnytyksestä vielä vasta vähän aikaa???!!
Moi!
Mulla on ilmeisesti jonkinsortin laskeuma. Netistä googlaten perusteella rectosele(?). Synnytyksestä on kuukausi. Mitään muuta oireilua ei ole, mutta emättimen aukko on iso ja näkyy pullottava sisuskalu. Ei tule emättimen ulkopuolelle, mutta suulle tulee.
Kuroutuuko tuo tuosta itsellään pois/yhtään pienemmäksi?
Kommentit (28)
Ekasta synnytyksestä tuli tuo "laskeuma". Mutta ihme tapahtui, nyt kun lapsi on 2 v, tajusin yksi päivä, että se pullottava pallo on poissa!! Olen jumppaillut jonkun verran muistaessani, mutta ei mitään kuulia edes ole tullut hankittua. Eli kyllä voi palautua vielä ja paljonkin!
Kaipa tää kuntoutuminen on tosiaan muutenkin vielä kesken.. Mutta kun netissä vaan puhutaan, ettei jumppa auta laskeumaan.. Eikai sen muuten väliä jos ei mitään oireita siitä ole.. mutta värkin ulkonäkö on aika kamala. Aukko iso ja tuo pullottava patti. Ruma!
ap
mulla se hävisi puolen vuoden jälkeen. Siinä oli sellainen inhottava painon tunne aluksi mutta sitten se hävisi ja pillu palautui entiselleen. Nyt ei vaivaa enää mikään.
Ekasta synnytyksestä tuli tuo "laskeuma". Mutta ihme tapahtui, nyt kun lapsi on 2 v, tajusin yksi päivä, että se pullottava pallo on poissa!! Olen jumppaillut jonkun verran muistaessani, mutta ei mitään kuulia edes ole tullut hankittua. Eli kyllä voi palautua vielä ja paljonkin!
Mutta limakalvot kyllä vetäytyvät sen verran, ettei se enää näy suoraan ulospäin. Jos oireita ei ole, niin leikkaukseen ei kannata lähteä. Valitettavasti yleensä viimeistään seuraavan raskauden aikana tai vanhemmiten kudosten löystyessä ne oireet sitten tulevat.
Yritin ja muutaman kuukauden jumpata lihaksia supistellen mutta en onnistunut paljoakaan siinä. Sitten gynekäynnin yhteydessä asiasta mainittuani naispuolinen gyne ehdotti että alkaisin käyttämään harjoituskuulia.
Se muutti koko treenauksen tehokkaaksi ja edistystä sain seurata viikottain. Nyt synnytyksestä pian vuosi (treenaan vieläkin kaiken varalta) ja laskeumat taakse jäänyttä asiaa. Seksikin parempaa kuin koskaan!
Voihan laskeuma! Erittäin vaivaisen raskausajan ja pitkän yliaika-odottelun sekä pitkittyneen käynnistyksen jälkeen vielä tämäkin!! Iltaisin lantionpohjalla on niin kauhea paineen tunne, etten pysty seisomaan. Alaselkä on voimaton ja häpyluut niin kipeät etten voi istua. Vasta muutaman tunnin makaamisen jälkeen helpottaa. Kauppakassien kantaminen pahentaa painetta. Aloitin lantiopohjalihasten jumpan jo synnärillä onneksi, nyt pitää ilmeisesti vaan sitkeästi jatkaa. Ahdistaa, sillä työhönpaluu on jo muutaman kuukauden päästä ja työni on hyvin fyysistä sekä lähes pelkästään jaloilla oloa. Synnytyksestä nyt vasta 1,5 vkoa, kai tämä tästä.
Nostetaanpas vanha ketju, kun itselle ajankohtainen aihe. Synnytyksestä vasta viikko, mutta pelottaa, ettei tilanne tästä korjaudu enää. Kamala paineen tunne, jos yhtään on seisaallaan, ja peilillä kun katsoo, näkee miten sisuskalut ovat vain pari senttiä enää emättimen sisäpuolella... Siis parin sentin päästä roikkuvat jo ulkona. Olisikin pelkkä kosmeettinen vaiva, niin ihan sama, mutta tosiaan häiritsee normaalia elämää, kun koko ajan koskee ja tuntuu pahalta.
Oli mulla tuossa vaiheessa vielä virtsarakon puolellakin aika möykky... Todellakin se jumppa auttaa ja tohdinko sanoa... Orgasmin saaminen ja sen aikaansaama supistelu lihaksissa.
Mulle on ollut tärkeää myös kuunnella kroppaani ja säästää voimiani kun siltä tuntuu. Eli laskeumat ovat oireilleet aina illalla ja olleet aamulla siististi sisällä nyt jo puolitoista kuukautta. Älkää rehkikö, jos tuntuu pahenevan. Siirtäkää töitä seuraavaan päivään, pyytäkää apua ja sietäkää esim. hieman rästissä olevia kotitöitä.
Jumppatuntuman löytyminen ei ole helppoa, pitäisi olla aikaa ja rauhaa tunnustella, mitä lihaksia jännittämällä laskeumakohta tuntuu vetäytyvän "ylös", paikoilleen.
Näyttäisi, että sisemmät häpyhuulet ovat jääneet hieman raolle alareunasta. Itse huomaan eron, mies ei. Tämä siis siihen liittyen, miltä paikat näyttävät.