Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko laihduttaa ja kuntoilla jos on raskaana?

Vierailija
14.05.2012 |

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarpeeksi energiaa. Kuntoilla saa maalaisjärkeä käyttäen, eli ei hyppelyitä, mahallaan tehtäviä liikkeitä tai vatsaan kohdistuvia iskuja tai äkkinäisiä kiertoliikkeitä..

Vierailija
2/12 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarpeeksi energiaa. Kuntoilla saa maalaisjärkeä käyttäen, eli ei hyppelyitä, mahallaan tehtäviä liikkeitä tai vatsaan kohdistuvia iskuja tai äkkinäisiä kiertoliikkeitä..

eli laihduttaa ei saa,mutta kevyttä kuntoilua kannattaa harrastaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan sun lähtöpainostasi. Jos olet valmiiksi ylipainoinen, saat ilman muuta laihduttaa. Nimittäin jos sulla todetaan raskausdiabets, joudut joka tapauksessa dieetille. Vai mitä muuta 1600 kcal:n ruokavalio tarkoittaa ylipainoiselle, joka on raskaana? :)

Vierailija
4/12 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta siellä normaalin ylärajalla. Haluaisin laihduttaa läskiä pois 5-7kg.

ap

Vierailija
5/12 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.kaypahoito.fi/web/kh/suositukset/naytaartikkeli/.../nix01029

Painonhallinta ja liikunta

Keskimääräinen suositeltava painonnousu raskausaikana on 8–12 kg; liikapainoisille 6–8 kg:n painonousu on riittävä, reilussa liikapainossa painon ei tarvitse nousta lainkaan. Raskausdiabeteksen aikana suositeltava energiansaanti on noin 1 600–1 800 kcal/vrk. Koska raskausdiabeetikoilla on lisääntynyt riski sairastua myöhemmin tyypin 2 diabetekseen, voi diabetesta parhaiten ehkäistä pitämällä paino mahdollisimman lähellä tavoitelukemaa.

Säännöllinen reipas liikunta auttaa painon hallinnassa ja edistää sokerin hyväksikäyttöä elimistössä. Harrasta mieleistäsi liikuntaa päivittäin tai vähintään kolme kertaa viikossa 30 minuuttia kerrallaan. Hyötyliikunnan myötä saat liikuntaa luonnostaan. Jos liikunta lisää kohdun supistelua, liikuntaa pitää vähentää. Hyvä fyysinen kunto auttaa myös selviytymään paremmin itse synnytyksestä.

Vierailija
6/12 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin lievästi ylipainoinen neuvolan ekassa punnituksessa ja pidin painoni samana koko raskauden ajan (ihan viimeisinä viikkoina nousi) syömällä 1600-1800 kcal päivässä, vaikka mulla ei ollutkaan raskausdiabetestä. Jos ne suosittelee tuollaista ruokavaliota sairastuneelle, niin miksipä ei tervekin voisi sitä noudattaa.

Vierailija
7/12 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisi hypellä? Ei se lapsi hyppimällä ulos luiskahda.

Vierailija
8/12 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi aiheuttaa supistuksia liian aikaisessa vaiheessa. Ja isomman mahan kanssa ei todellakaan tee edes mieli hypellä..

Vierailija
9/12 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä lajit on hyviä?

Vierailija
10/12 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...vastaan tätä kysyville asiakkaille, että voit kuntoilla kaikkea sitä mitä olet tähänkin asti tehnyt niin kauan kuin se tuntuu mukavalta. Vain sellaisen lajin lopettaisin jossa on suuri riski saada iskuja vatsan alueelle (taistelulajit).

En sen sijaan aloittaisi uutta liikuntalajia, koska loukkaantumisen riski on suurempi kun nivelet löystyvät ja tasapaino muuttuu - kun eivät liikeradat ole vielä hallinnassa, eikä tarvittava lihaksisto ole kehittynyt valmiiksi. Tietysti jotain kevyttä voi aloittaakin, niinkuin kävely tai uinti.

Laihduttamisesta täällä on jo hyvin sanottukin. Raskausdiabetesruokavalio on terveellinen kaikille, sillä on mahdollista saada ravintoaineita tasapuolisesti, vaikka kalorimäärä jää pieneksi.

Vierailija
11/12 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kävely oli mukavinta raskausliikuntaa. Auttoi liitoskipuihin ja selkäsärkyyn. Ja loppuraskaudesta sain supistukset käyntiin kun ei meinannut kuulua mitään..

Synnytyksen jälkeen toipuminen meni nopeasti, kun olin hyvässä kunnossa ja vauvan kanssa jaksaa paremmin. Teen edelleen rattaiden kanssa kaksi lenkkiä päivässä vaikka lapsi on jo kohta vuoden ikäinen.

T. 3 ja 10

Vierailija
12/12 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävely, pyöräily ja uinti olivat parhaat lajit mulle. Uinti tosin muuttui vedessä lillumiseksi raskauden kestäessä ja pyöräily loppui, kun maha oli liikaa tiellä. Kävely jatkui loppuun saakka ja vielä tunteja ennen synnytyksen alkamista kiersin pururataa.