kuukautiset raskauden aikana?
Hei!
Olisin teiltä odottajilta kysynyt että onko kenelläkään oikeasti ollut kuukautiset raskauden aikana?
Tilanteeni on seuraava: Meillä on menossa mieheni kanssa yk3 pillereiden poisjätön jälkeen. Kierron pituudet pillereiden jälkeen olleet 32 ja 27 pv. Ensimmäisen yk:n jälkeen tuli ihan normaalit menkat jotka mulla on aina olleet runsaat ja kestäneet n 6pv. Tämän toisen kierron jälkeen menkat alkoivat (jonkin verran kivuliaina) ihan normaalisti ja suht runsaina mutta päättyivät kuin seinään kahden vuorokauden kuluttua.
Mulla on ollut koko tämän kierron ajan (nyt kp 16 yk3) vatsa kipeä ja turvonnut kuin ilmapallo, rinnat ovat selkeästi kasvaneet (rintsikat jäämässä pieniksi), valkovuotoa ollut paljon koko kierron ajan siitä saakka kun nuo omituiset menkat loppuivat, lisäksi saan ihmeellisiä pahoinvoinnin aaltoja joiden seurauksena juoksen vessaan oksentamaan ja sitten pahoinvointi katoaa yhtä nopeasti kuin alkoikin. Lisäksi olen ollut ihan raivohullu, mies on saanut kärsiä. Sanottakoon vielä että tiedän että voisivat osittain periaatteessa olla ovisoireitakin, muttakun nämä alkoivat jo pari päivää ennen niiden outojen menkkojen alkua ja jatkuneet siitä koko tämän kierron aina tänne kp:lle 16 saakka.
Olen tehnyt kaksi predictorin raskaustestiä, molemmat negatiivisia.
Nämä oireet on mulle ihan jotakin uutta, ja haluaisinkin tietää onko teillä odottajilla oikeasti käynyt niin että menkat on tulleet suht normaalisti ja silti olette olleet raskaana?
Kommentit (4)
Mutta mielestäni, kun olen joskus tätä foorumia lueskellut niin joku oli muistaakseni kirjoittanut tuosta predictorin raskaustestistä, että ei aina näytä oikein. Voin olla väärässäkin, mutta suosittelen kokeilemaan jotain muuta testiä. Itse olen käyttänyt clearbluen-testejä (en mitään digitaalisia) näyttänyt joka kerta oikein. Ja sitten ostin halpatesti.fi:stä "puikko raskaustestejä" ja ne ovat näyttäneet myös oikein!
Ja kyllähän periaatteessa ja ihan käytännössäkin kuukautiset voi tulla esim. koko raskausajan, ei kai se kovin yleistä ole, mutta täysin mahdollista. Mutta kyllähän ihan ehkäisypillereiden pois jättäminen voi sekoittaa kierron pitkäksi aikaan ja pahastikkin, vaikka ei raskaana olisikaan. On se kuiteskin todella suuri muutos hormoonitasapainossa, kuten raskauskin. Toivotaan kuiteskin, että josko se oli tärpännyt! :)
S
Kiitos vastauksesta! En ole kuullut noista predictorin testeistä mutta hyvä kun kerroit, voin sitten tekstailla vielä jollakin muulla testillä. :-)
Käytännössä on todellakin mahdollista että nämä muutokset johtuisi pillereiden lopettamisestakin. Olin tosin aiemmin pari vuotta ilman pillereitä ja silloin kierto asettui kohdilleen heti. Aloitin uudelleen kun isäni kuoli noin vuosi sitten, kun koin ettei ollut sellaisen mullistuksen keskellä oikein hyvä aika jatkaa yrittämistä.
Neuvolan Terkkari sanoi että pahoinvointia ja rintojen kasvua e-pillereiden poisjättö ei selitä, oli hänkin sitä mieltä että testailla vielä vaikka jollakin toisella testillä. Sanoi myös että naisilla joilla on runsaat kuukautiset tulee ensimmäiset kuukautiset herkästi raskauden alettua, ja mulla on todella aina ollut kiusallisen runsaat kuukautiset.
Sitäkin mietin että olisiko mun ovulaatio voinut olla jotenkin tosi aikaisin tässä kierrossa ja olisinkin tullut raskaaksi tämän kierron aikana?! Aina aiemmin mulla on ollut selkeät oikean oireet, limat ja kivut, mutta tässä kierrossa ei mitään. Paitsi jatkuva lisääntynyt valkovuoto joka ei kuivu niinkuin yleensä oviksen jälkeen.
Oho, lipsahti virheitä.. Tekstailla=tietenkin testailla ja oikean oireet=oviksen oireet. :-D
lisättäköön vielä että yhdynnät on ajoittuneet tasaisesti koko kierrolle molemmilla edelliskierroilla, ovikset luulen bonganneeni limoista. Ollaan menty ihan tulee jos on tullakseen meiningillä eli en ole stressannut tai kuulostellut itseäni liikaa, enkä usko minkään "valeraskauden" mahdollisuuteen. :-D