Mies haluaisi antaa tulevalle vauvalle nimen Erkki
Minusta kamala nimi, en missään nimessä tule suostumaan.
Ja toisekseen, miehen ukki oli Erkki, ja vaikka mies ei myönnä, anoppi on taatusti esittänyt toiveen, että antaisimme edesmenneen ukin mukaan nimen.
Minusta olisi lapselle rangaistus antaa tuollainen nimi enkä muutenkaan halua "kunnioittaa isovanhempia" antamalla nimi heidän mukaan (anopin sanoja lainatakseni)
Onneksi ei olla varmoja tulokkaan sukupuolesta.... toivottavasti se on tyttö
Kommentit (53)
[quote author="Vierailija" time="13.05.2012 klo 09:50"]
Minusta kamala nimi, en missään nimessä tule suostumaan.
Ja toisekseen, miehen ukki oli Erkki, ja vaikka mies ei myönnä, anoppi on taatusti esittänyt toiveen, että antaisimme edesmenneen ukin mukaan nimen.
Minusta olisi lapselle rangaistus antaa tuollainen nimi enkä muutenkaan halua "kunnioittaa isovanhempia" antamalla nimi heidän mukaan (anopin sanoja lainatakseni)
Onneksi ei olla varmoja tulokkaan sukupuolesta.... toivottavasti se on tyttö
[/quote]
Erkki, Eerik tai Eerika; kaikki kauniita klassisia nimiä.
Erkki on hyvä ja perinteinen nimi. Eki-setä oli ahkera keräämään nimikirjoituksia.
Kuuluu samaan kategoriaan kuin Jorma.
Ehdota että pojan nimeksi pitää tulla Kunto, miehesi olisi kerrankin Kunnon isä!
Tuliko Ap:n lapsesta Erkki? Jostain vauvasta tuli viime talvena, nimi oli lehdessä.
Erkki voi hyvinkin tehdä uuden nousun lähivuosina, ei se kovin paljon Kerttuja ja muita nykyajan suosikkeja kummempi ole
Erkki on hieno nimi. Ja hieman hiottuna sopisi tytöllekin.
Siis täytyykö tällaisestakin asiasta tehdä joku numero? Sinä ja miehesi olette aikuisia ihmisiä, joten varmasti pystytte keksimään nimen, joka miellyttää teitä MOLEMPIA.
Örkki olisi persoonallisempi. Sopii sekä tytölle että pojalle.
Mun mielestä tuo on hyvä nimi lapselle ja jos miehellä on kerran vielä tuollainen perustelu, niin mä olen tässä asiassa miehen puolella. Minusta suvun vanhat nimet ovat hyvä juttu.