Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oli käynyt thaikkupojalla tuuri,adoptoitu rikkaaseen perheeseen.

Vierailija
12.05.2012 |

Olin kassajonossa thaimaalais-tai muu vinkuintia-taustaisen poikalapsen adoptoineen perheen takana.

Perheen ruokalasku oli 140€.

On poika saanut lottovoiton, kun Suomeen pääsi. Kävi kateeksi, pääsisinpä 40 vuotta taaksepäin ja antaisin itseni rikkaaseen perheeseen adoptiolapseksi.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hakkaa sä persaukinen sitä kassamasiinaas että saa kaurapuuroa pöytää!

Vierailija
2/9 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senkin thaipojan bioäiti saa kyllä aika monta kertaa pitää suomiläskiukkoa turistirannalla hyvänä, että tienaa saman mitä poikansa adoptoineen perheen viikonlopun ruokalasku oli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole rikas perhe

Vierailija
4/9 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mukanaan perheen lapsenlapsi, jonka isä tai äiti ei ole suomalaistaustainen. Perhe osti normaalit viikonloppuostokset ja kassajonossa takana jonottava kateellisena kuolasi ostoksiaan ennen kuin laittoi omansa (12 kaljatölkkiä ja 2 kpl lenkkimakkaraa) hihnalle.

Vierailija
5/9 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

perheellä helposti 400 euroa ruokakauppaan, kun aina tulee jotain muutakin juttua ostettua, kuin ruokaa. Ja käydään vähän harvemmin muutenkin kaupassa. Niin että en tuota erityisenä osaa pitää.

Mutta tottakai meillä kaikilla on käynyt tuuri, aloittajallakin, olisi hänkin varmasti vieläkin huonompiin oloihin voinut syntyä.

Vierailija
6/9 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

menee tasan kerran vuodessa yli satanen ruokaostoksiin kerralla, ja se on jouluna :). Meillä tosin vain yksi lapsi (taapero) ja ruoasta säästävät vanhemmat, joista toinen on opiskelija...

Vierailija
7/9 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

menee tasan kerran vuodessa yli satanen ruokaostoksiin kerralla, ja se on jouluna :). Meillä tosin vain yksi lapsi (taapero) ja ruoasta säästävät vanhemmat, joista toinen on opiskelija...

siitä missä kaupassa käytte ja kuinka usein. On niitä perheitä ja jotka käy lähi siwassa tai -valintatalossa joka päivä ja menee vaan 7-30e kerta. -Esim. kaks plussan kauppalaskuvertailussa oli ko. "köyhä perhe".

Sitte on meitä jotka mennään prismaan kerran puolessatoista viikossa ja lasku 70-120e kerta. lisäksi haetaan ehkä pari purkkia maitoa lisää loppuviikosta. perheessä 2aikuista ja taapero.

Vierailija
8/9 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kassajonossa thaimaalais-tai muu vinkuintia-taustaisen poikalapsen adoptoineen perheen takana.

Perheen ruokalasku oli 140€.

On poika saanut lottovoiton, kun Suomeen pääsi. Kävi kateeksi, pääsisinpä 40 vuotta taaksepäin ja antaisin itseni rikkaaseen perheeseen adoptiolapseksi.

Mistäköhän sinäkin likka voit tietää mille välille perhe osti ostokset? Hieman on muuten asenteessasi korjaamisen varaa. Ei uskoisi, että olet muka nelikymmpinen. Kirjoituksen perusteella olet teini.

Vierailija
9/9 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä on kevään aikana ollut useita ketjuja siitä mitä ruokaan menee/perhe/ viikko. Olen huoammut että me kitkutetaan (?) palstamielipiteen mukaan, kun meillä ruokakauppaan menee max 150e/viikko= 600e/kk. No meillä on 4 kotona asuvaa lasta.. mutta eipä kaupan kassajonon perusteella voi tietää montako jäsentä perheessä on ;) Itse käyn yleensä yksin, tai yhden lapsen kanssa kaupassa.

Mutta aika kärkästä mielipidettä on tullut siihen suuntaan että 150e viikossa ei riitä terveelliseen ja monipuoliseen ruokaan. Mutta nytko 140e ruokakauppaan onkin rikkaan perheen merkki?

(meillä siis tämä summa johtuu ihan siitä että mies on työtön ja minä teen osa-aikatöitä, yksi lapsista vammainen ja mm terapiat maksaa, raha on piukassa)