Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minä en ole nauttinut äitienpäivästä enää koskaan sen jälkeen

Vierailija
12.05.2012 |

kun esikoiseni kuoli 1v3kk vanhana juuri äitienpäivänä vuonna 1996. Laitoin hänet normaalisti päiväunille, aloin tekemään muita töitä ja sitten huomasinkin, että lapsi on nukkunut paljon tavallista pitempään. Löysin lapsen sängystään kuolleena, eikä lapsi enää herännyt henkiin, vaikka mieheni ja paikalle kutsutun ambulanssin henkilökunta yritti elvyttää häntä pitkään. Lapsen kuolinsyyksi osottautui sitten kehtokuolema.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan osaa. Mulla itselläni on 8 kk ikäinen vauva, ja pelkään kätkytkuolemaa tosi paljon. Tarkistelen jatkuvasti, hengittääkö vauva.

Vierailija
2/11 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kuitenkin aina äiti, myös esikoisesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eveee

Vierailija
4/11 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kuitenkin aina äiti, myös esikoisesi.

Tuolla lohdutetaan, mukamas. Mutta kuolleet on kuolleita.

Ei ole enää elämää olemassa. Ei ole enää äitiyttä sille lapselle. Lähinnä suututtaa että joku tulee selvittämään miten minulla on yhä lapseni: kun ei ole!

Minä en ole äiti kuolleelle lapselleni, häntä ei ole enää missään. Mitään lomakkeita ei ole joihin kirjoitan kuolleen lapsen tiedot, vaan niiden jotka elää.

Vierailija
5/11 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://fi.wikipedia.org/wiki/K%C3%A4tkytkuolema

On mahdollista, yleisempää alle 6 kk ikäsille mutta ei mahdotonta myöhemminkin.

Vierailija
6/11 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eveee

Kehtokuoleman kautta voi kuolla vielä 1,5v ikäinen.

Häpeä!

Vierailija
7/11 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mä ajattelen sitä mahdollisuutta, että lapseni kuolisi, musta tuntuu, etten kykenisi enää elää.

Vierailija
8/11 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitäpaitsi kätkytkuolema koskettaa jotain noin 2-4kk vanhoja vauvoja, ei enää yli 1v taaperoita! Taisit itse aiheuttaa lapsesi kuoleman ja nyt täällä trollaat, että kyseessä muka oli kätkytkuolema! Paitsi että olet kuitenkin joku lapsellinen teini, joka ei vielä edes ollut itse syntynyt vuonna 1996, jolloin väität lapsesi kuolleen!

Vierailija
9/11 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis,oletko sama äiti joka on tällaisen "tarinan" (sitaateissa koska uskon olevan täysin totta,ei mikään keksitty juttu!) kertonut jossain "perhelehdessä"? Olen nyt reilun pari vuotta lukenut aktiivisesti vauvaa,kaksplussaa ja meidänperhettä,ja muistan lukeneeni tällaisesta tapauksesta.

Vierailija
10/11 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitäpaitsi kätkytkuolema koskettaa jotain noin 2-4kk vanhoja vauvoja, ei enää yli 1v taaperoita! Taisit itse aiheuttaa lapsesi kuoleman ja nyt täällä trollaat, että kyseessä muka oli kätkytkuolema! Paitsi että olet kuitenkin joku lapsellinen teini, joka ei vielä edes ollut itse syntynyt vuonna 1996, jolloin väität lapsesi kuolleen!

Vierailija
11/11 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

isoilla lapsilla, mutta näitä tapahtuu silloin tällöin. Muistaakseni vanhimmat Suomessa kahdenkymmenen vuoden aikana kuolleet ovat olleet yli 2-vuotiaita. Itseasiassa tunnen perheen, josta kuoli juuri 2 täyttänyt lapsi päiväunien aikana. Kuolinsyy oli kätkytkuolema. Mä järkytyin, kun kuulin. Ajattelin, että ei tuossa iässä voi lapsi niin vaan enää kuolla. Tai sitten se on rytmihäiriö. Sehän voi aikuisellakin olla tappava ja kuolinsyy jää selvittämättömäksi. Ymmärtääkseni Suomessa kuolee joka vuosi ihmisiä, joille ei löydy kuolinsyytä. (siis aikuisia) Lääkärit epäilevät, että niissä tapauksissa olisi kyse rajusta rytmihäiriöstä, jonka jäljet ei näy mitenkään tutkimuksissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kaksi