Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Enpä ole ennen tälläistä koiranomistajaa kohdannut.

Vierailija
12.05.2012 |

Kävin mieheni ja lasteni kanssa erään sukulaisnaisen luona kylässä. Emme käy hänen luonaan kovin usein ja sitten viime näkemän hän oli hankkinut koiran, joka oli jo ehtinyt kasvaa lähes täysikokoiseksi. Täytyy sanoa, että enpä ole ennen hänenlaistaan koiranomistajaa tavannut. Esim. kahvipöydässä hän paasasi suureen ääneen siitä, että koira pitää ehdottomasti kasvattaa hyville käytöstavoille, ettei se saa esim. kerjätä pöydästä mitään eikä koiralle saa antaa pöydästä mitään ruokaa. Samaan aikaan hänen koiransa pyöri koko ajan pöydän ympäri, kerjäsi ja tämä omistaa antoi koiralle koko ajan keksejä, pullanpalasia ja ties mitä kaikkea. Sitten koira yllättäen nousi pöytää vasten seisomaan, kaatoi 4v tyttäreni mehulasin ja alkoi ahmimaan tytön lautasella olevaa täytekakun palaa, mistä omistaja suuttui tytölle ja alkoi huutamaan tytölle, että "Enkö minä juuri sanonut, että koiralle ei saa antaa pöydästä mitään, pitikö sinun se mehulasikin kaataa ja lopeta nyt edes se itkeminen tai muuten Puppeliini (tämä koira) hermostuu ja voi vaikka näykkäistä sinua". Minä ja mieheni olimme siinä tilanteessa ihan sanattomia hämmästyksestä siksi kun se olikin meidän tyttären vika kun koira käyttäytyi noin, siis että tyttö itse muka antoi koiralle pöydästä kakkua vaikka koira itse hyökkäsi ahmimaan pöydältä tytön kakkua, tytön vika oli se että koira kaatoi tytön mehulasin ja sitten tyttöä vielä uhkailtiin, että koira puree häntä, jos tyttö ei lopeta itkua.

Muutenkin koira käyttäytyi koko ajan todella huonosti, mutta tämä nainen vain jaksoi paasata, että kuinka koira täytyy kasvattaa hyvin ja että hän on siinä onnistunut oikein hienosti. Samaan aikaan koira kuitenkin koko ajan haukkui kovaan ääneen, murisi, juoksenteli, hyppi, tiputteli tavaroita lattialle ja hyökkäili lastemme kimppuun esim. kaatamalla näitä maahan ja kiskomalla leluja tämän kädestä. Tuonkin käytöksen lapsia kohtaan sen omistaja tulkitsi niin, että lapset kiusaavat koiraa ja koira vain puolustautuu kaatamalla näitä maahan, murisemalla näille ja repimällä leluja näiden käsistä.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja typerää käytöstä omistajalta

Vierailija
2/6 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provolta tää kuullostaa silti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiltä lähti pari vuotta sitten pentu kotiin, jossa kävimme kyläilemässä perheemme kanssa vähän aikaa sitten.

Meininki siellä oli juuri Ap:n kuvailemaa. En osaa sanoin kuvailla kuinka mua otti aivoon, että olin tälle tutulle rouvalle antanut hyvän pennun lähes ilmaiseksi.

Koiraa kutsuttiin muuten Puppeliiniksi, tsiisus :)

Vierailija
4/6 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tytärtänne tai lapsianne, voi täältä toki kysyä neuvoa. Voi sille emännälle sanoa suoraan, että jos ei osaa asiallisesti puhua lapsille, huutaa sitten teille, eikä puhu ollenkaan lapsille.

On sille hyvä todeta myös, että lapset ovat ihmisiä, koira eläin. Monesti se vaan on kuitenkin provokaatio koiranomistajia kohtaan, joilla ei ole lapsia ja koira on perheenjäsen. Olisin puuttunut ensimmäiseen huutoon lapsille ja toisesta koiran puolustelusta tai lasten torumisesta olisin todennut, että meitä ei täällä kaivata.

Minulla on ollut koiria aivan pienestä pitäen ja tunnen paljon koiraihmisiä. Tuo henkilö kuulostaa olevan tekemisissä ensimmäisen koiransa kanssa. Tuolla käytöksellään koira taitaa jäädä viimeiseksi, kun ilmeisesti haluaa kuitenkin vieraitakin ja ei tuosta seuraa muuta kuin tuttavat karttavat häntä.

Vierailija
5/6 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olisin lähtenyt suoraan kahvipöydästä kotiin jos koira (ja emäntä) käyttäytyy noin. Viimeistään siinä vaiheessa olisin hypännyt autoon, kun koira alkaa lapsia kaatamaan kumoon.

Vierailija
6/6 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sunnuntaisuomalaiseenko haetaan rivintäytettä vai olisiko joku eläinlehti?