Työnantajani meinaa antaa kesälomani kolmessa osassa, onko ok?
Ravintola-alan tes. Eli lomani keskellä mulla olis muutama päivä töitä ja tästä säästyvät lomapäivät olis sit joskus hamassa tulevaisuudessa. Itse haluaisin, että ne olis heti perään eli käytännössä loma olis kahdessa pätkässä. Voiko ta pilkkoa loman kolmeen osaan kysymättä multa?
Kommentit (6)
2 vko oltava yhtäjaksoisesti, muuten työnantajalla aika vapaat kädet määrätä lomasta.
että onko kivaa, vaan onko ok tes:n mukaan. Mun tulkintani nimittäin olis, että pilkkomiseen tarvitaan työntekijän suostumus. Tietäiskö joku ravintola-alan tes:iä tunteva, miten toi oikeesti menee?
ap
liitolla ihan puhelinnumero, johon voi soittaa ja kysyä eikä kysellä täältä :) Saat ainakin pätevän vastauksen.
Muuten TA määrää. Neuvoteltava toki on, mutta lopulta kenen leipää syöt sen lauluja laulat.
että onko kivaa, vaan onko ok tes:n mukaan. Mun tulkintani nimittäin olis, että pilkkomiseen tarvitaan työntekijän suostumus. Tietäiskö joku ravintola-alan tes:iä tunteva, miten toi oikeesti menee? ap
mutta jos tarjoaa kesälomaa viikon pätkissä, tarvitaan työntekijän suostumus.
Meillä on työehtosopimuksena kvtes, jossa yhtäjaksoista lomaa pitää antaa kaksi viikkoa, muuten saa pätkiä. Käytännössä kyllä kaikki voivat pitää vähintään kolme viikkoa. Tietysti jos loma-ajankohdassa ei jousta yhtään, voi joutua pätkimään.