Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

menkkamainen olo ja 6 vko synnytyksestä!

Vierailija
30.05.2012 |

Luulen, että menkat alkamassa. Itkuherkkyys on tullut takaisin, mitä mulla saattaa ennen menkkoja olla. Lisäksi lantiolla semmosia menkkamaisia "kipuja ja oloja".. Onkohan mahdollista vaikka vauva täysimetyksellä?

Viimeksi alkoi sektion jälkeen myös menkat 6 viikon kohdalla. Tosin silloin pumppasin maitoa..

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sille näyttäis että olin oikeassa. Ihan just alkavat. Näinkin siis tosiaan voi olla vaikka täysimetän. lapsi on jopa melko iso ja korvikkeen korviketta ei ole saanut, edes sairaalassa.

Saas nähdä tulevatko tästä lähtien säännöllisesti. Esikoisesta näin oli.

Osaako joku vastata siihen kuivuus-kysymykseen? Alkaisko helpottaa kun hormonit kerran "pyörähtäneet käyntiin"?

ap

Vierailija
2/9 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoa, kun meillä oli synnytyksen jälkeen seksiä vasta niiden ekojen menkkojen jälkeen - mulla siis alkoi ne menkat 7 viikon päästä synnytyksestä heti jälkivuodon perään. Mutta sitten kun seksi palasi kuvioihin niiden viikko-pari ekojen menkkojen jälkeen, niin en kyllä limakalvot ei mulla ainakaan olleet kuivat, ja äitiyspakkauksen mukana tullut liukuvoide jäikin käyttämättä, vaikka aluksi oli ihan varma, että sitä tarvittaisiin.

Ja kyllä ne menkat tosiaan voivat alkaa vaikka heti neljän viikon päästä synnytyksestä, vaikka täysimettäisi. Ja toisilla alkaa vasta, kun imetys loppuu kokonaan... Mulla menkat tulivat muuten aluksi ihan miten sattuu (kierto 20-70 päivää), mutta säännöllistyivät sitten, kun lapsi oli n. vuoden ikäinen. Imetys jatkui lähes kahden vuoden ikään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sitten kun seksi palasi kuvioihin niiden viikko-pari ekojen menkkojen jälkeen

että kun seksi palasi kuvioihin viikko-pari ekojen menkkojen jälkeen... sanat sekaisin.

Vierailija
4/9 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellänikin oli noin, ja tiedän monella muullakin alkaneen hetimiten.

Vierailija
5/9 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mullakin alkanut molempien lasten jälkeen 4 vkoa synnytyksestä ja täysimetettyjä olivat.

Vierailija
6/9 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla alkoi menkat heti jälkivuodon perään, seitsemän viikon päästä synnytyksestä. Ja vauva oli täysimetyksellä.

Vierailija
7/9 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.lapsi...menkat alkoi 4vkoa synnytyksestä

2.lapsi...menkat alkoi 6vkoa synnytyksestä

Vierailija
8/9 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä menkat on alkaneet jälkivuodon loputtua normi kierron päästä, kummankin täysimetetyn lapsen kohdalla.. yksilöllistä elimistön palautuminen.

Vierailija
9/9 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla tosiaan että ovat tulossa. On niin menkkamainen fiilis. Mitään ei vielä näy, mutta semmonen painontunne on alavatsalla kuten menkkojen lähestyessä. Ja tietyllä tavalla vähän kipuakin.. En kuitenkaan ole mitenkään varma. Veikkaisin, että alkavat vajaan viikon sisään.

Mitäs, kun mulla on jälkitarkastusaika lääkärille viikon päästä? Voiko sinne mennä vaikka olis menkat, jollei ihan nyt ehkä pahimmat vuotopäivät ole?

Ainiin.. ja vielä yksi merkki, josta päättelen menkkojen kohta alkavan.. Maidontulo tuntuu vähän vähemmältä vaikkakin siis edelleen kyllä riittää. Ei vaan jotenkaan suihkua nyt samalla tavalla kuin pari päivää sitten vielä. Oliko muilla huomattavissa jotain tämmöistä menkkojen yhteydessä?

Entä tarkoittaako vihdoin sitäkin, että alapään kuivuuskin olis helpottamassa???

ap