Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lähivanhemman velvollisuudet...?

21.11.2005 |

Eli mitkä on lähivanhemman velvollisuudet oikeasti,siis että ihan laki määrää...

meillä on erittäin ongelmallinen tilanne lasten isän kanssa.

Ovat isällään joka toinen vko loppu ja joka toinen vko perjantai illan...

esim. Onko lähivanhemman velvollisuus laittaa lapsille vko loppu käynnille vaihto vaatteet?

Niillä kun pakkaa olla tapana " unohtua" isän luo,täysin tingin teon nimissä..

Kyllästyttää niin vitusti,kun ei voida palauttaa sitä mitä on laitettu ja jos niitä kyselen takas,oon vaan keksinyt että ne muka siellä on..tai sit vaatteis on lähes aina jokin vika (lue=ei tarpeeksi hienot)

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kyllä (tai onneksi, riippuu tapauksesta :) ) ei ole olemassa sellaista lakia, joka määrittelisi lähivanhemman tehtäviä. Eli kukaan ei voi pakottaa laittamaan vaihtovaatteita mukaan, riittää kunhan lapsi on asianmukaisesti vaatetettu lähtiessään. Toisen osapuolen tehtävä on sitten huolehtia jatkosta.

Tämä on taas niitä kohtia, joista laki sanoo vain ' lapsen edun toteutumisesta' . Varsin ympäripyöreäähän tuo on. Lapsen etuhan tietysti on, että on vaihtovaatteet mutta se taas ei ole etu, jos vaatteet jäävät matkan varrelle. Eiköhän tässä tapauksessa kannattaisi tehdä niin, että isän luo annetaan joku minimivaatekerta, alusvaatteet, vaihtopusero ja housut. Ja ne sitten ovat aina isän luona. He huolehtikoot pesusta. Silloin ei lapsen mukana tarvitse laittaa mitään ylimääräistä.

Ja ainahan voi jutella lastenvalvojalle asiasta. Omakohtaista kokemusta samasta asiasta on. Mieheni lasten vaatteet tuppaavat jäädä äidin luo (lapset siis asuvat meillä) ja sitten niitä alkaa näkyä exän nuorimman lapsen päällä. Tämä asia nostettiin kerralla pinnalle ja sanottiin suoraan, ettei vaateta muita tenaviaan meidän ostamilla vaatteilla. Nyt heillä on äitinsä luona oma pieni varasto vaatteita, ei tarvitse enää kuljetella edestakaisin.

[/quote]

Vierailija
2/5 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei voi oola mitään pakkoa...

Siis kyllä minä laittaisin ,mutta kun sillä tehään niin paljon tinkiä ja aiheutetaan mieli pahaa lapsille haukkumalla vaatteita,jotka on ihan normaaleja vaatteita,halpa-hallista ja seppälästä ostettuja,kelpaavat meille ja hoitoon/kouluun mutta ei heille..

Herrä X sieltä äasken muuten taas kitisi jotain ja sanoinkin että mulla ei oo mitää pakkoa laittaa kun ei kerran toimi takaisin saanti yms.

Arvaatte varmaan loput...? No tietysti tuli heti uhkaus että ei maksa mulle jos joutuu ostaa parit vaatteet...

Sinänsä risti riitaista kun juuri viimeksi kun huomautin vaatteista alkoi mulle uhota että ostais niille vaatteita mielellään mutta kun MULLE ei kelpaa...huh huh!

Jaa-a...koskahan tää helvetin tilanne alkais olla sille selvä...Mulla on uus elämä,uus mies ja yhteinen vauva hänen kanssaan ja elämä on vihdoin ihanaa ilman pelkoja ja muuta paskaa...

Exälläkin on uusi avokki jolla on lapsia (ei siis yhteisiä) eli luulis että olis silläki muuta tekemistä kun mun kiusaaminen,vai onko jätetyt aina näin katkeria??

Saati että sen pitää kostaa katkeruuttaan lapsille...

No,pitää uskoa siihen että kyllä se kaiken edestään löytää,kun lapset kasvaa ja saavat ite päättää asioista... Ei lapset tyhmiä oo vaikka se niin luulee...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähivanhempi on velvollinen huolehtimaan lapsen vaatekustannuksista jos ei ole toisin sovittu. On sitten makuasia kuljetellaanko vaatteet edestakaisin vai pidetäänkö kummassakin kodissa omaa vaatevarastoa. Tuskin on kuitenkaan järkevää lähteä riitelemään näin pienestä asiasta. Jos vaikka isä pitäisi pientä arki/sisävaatevarastoa luonaan ja sitten kuljetellaan vaan ulko/juhlavaatteet ym tarpeen mukaan?

Vierailija
4/5 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kun lapsi on toisen luona (siis isällään), niin silloin hänen kuuluu huolehtia kaikista lapsen kuluista. Ja minulla on yksinhuoltajuus.

Vierailija
5/5 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmet vaihtovaatteet, eli kattaa kaiken sukat, alushousut, t-paidat, jousut ja pitkähihaiset ja yöpuvun. Ne jää sinne ja saa isä sitten pestä ja huolehtia niistä...

Lisäksi olen antanut muutaman lelun/nuken isän luo ja jos ne ei riitä, niin saa sitten isä ostaa loput. Tämä on toiminut meillä...