Unen tulkinta; hampaiden irtoaminen
Niin. Mitä hampaiden irtoaminen unessa tarkoittikaan?
Entä mitä ihmettä se tarkoittaa kun mieheni hampaat tippuivat? Yksi etuhammas oli jo tipunut ja toinen heiluikin jo. Mies ei asiasta ollut yhtään huolestunut unessa.
Kommentit (11)
Toivotaan nyt että se ei sitä tarkoita.
Olen kyllä ennenkin nähnyt enteitä tulevista kuolemista, mutta siihen ei kuulunut hampaita vaan isoäitini joka haki kuolevat kotiin.
näen noita jatkuvasti. Olen analysoinut syyksi huolen hampaistani. Minulla on huonot hampaat :D Kukaan ei ole kuollut.
ei se varmaan ihan konkreettisesti tarkoita ihmisen kuolemaa, vaan jonkin merkittävämmän asian loppua.
Aika pian äitini kuoleman jälkeen unessani äitini tuli kertomaan, että nyt hänellä on kaikki hyvin ja muu suku kattoi pöytää taustalla.
Kummitätini sanoi, että jos unessa katetaan pöytää, niin silloin se tarkoittaa ihmisen kuolamaa. Kummini kertoi tämän tietämättään minun unestani.
näen noita jatkuvasti. Olen analysoinut syyksi huolen hampaistani. Minulla on huonot hampaat :D Kukaan ei ole kuollut.
Kaikilla taviksilla näin. Mutta av-mammat näkee pelkästään enneunia joiden tulkinnat löytyy suoraan amerikkalaisista hömppäkirjoista.
Itse ainakin näen tuollaisia unia silloin kun olen narskutellut unissani, joskus stressaantuneena narskuttelen ja silloin aina näen unta että hampaat heiluvat tai tippuvat.
mulla noi unet liittyy myös hampaiden narskutteluun, puren ihan hiton kovaa yöllä hampaita yhteen!!
Olen myös nähnyt (omasta mielestäni :))enneunia, kuolemastakin, mutta se ei liittynyt hampaisiin :D
Pikemminkin tulkitsisin asian niin, että ihminen pelkää/kokee jonkin turvallisen ja pysyvän elämässään horjuvan.
Se perinteinen selityshän on että läheisiä kuolee kun hampaita irtoaa unissa. Ja jotkut hömpänpömpät vielä uskookin siihen. Jännä kun multakaan ei oo vielä kukaan läheinen kuollut vaikka lapsesta asti noita nähnyt.
Jossain sanottiin sen symboloivan impotenssia, jonkinlaista kyvyttömyyttä.
kyllä tarkoittaa seksuaalista turhautumista tuo hampaiden irtoaminen...
hajoamis- tai irtoamisunia, kun olen stressaantunut. Olen tulkinnut asiaa niin, että pelkään jotenkin menettäväni otteen elämästä tai että en ehdi tehdä kaikkea, mitä pitäisi, ja se sitten näkyisi unessa hampaiden irtoamisena.
Mutta tuo narskutteluselitys oli kiintoisa, minäkin nimittäin narskuttelen yöllä hampaitani. Täytyypä tarkkailla, näenkö hammasunia silloin, kun narskuttelu on pahimmillaan...
Itse olen aina nähnyt näitä unia silloin, kun olen ollut jonkun ison muutoksen edessä: kun muutin pois kotoa, kun menin kihloihin, kun menin naimisiin, kun odotin lasta jne.