Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Synnytyksen jälkeiset laskeumat?! KÄTILÖ tai LÄÄKÄRI?

Vierailija
12.05.2012 |

Moi!

Onko tää normaalia vai onko mulla laskeuma? Korjautuuko itsellään?

Synnytyksestä siis kuukausi ja emättimen aukosta näkyy pullistuma. Emättimen aukkokin on avonainen, ei suljettu. Pullistuma sijaitsee emättimen aukon alapuolella eli siis peräaukon lähellä.

Mulla on semmoinen tunne kuin jotain sieltä tulisi ulos ja semmonen pullistuma tosiaan näkyy. Ei tule ulos asti, mutta samalle tasolle kuin emättimen aukko. Emättimen suulla on lievää kipua, kutinaa ja punoitusta. Liekö mulla myös hiiva jonka vuoksi vielä turvottaa vai johtuuko oireet laskeumasta? Onko se laskeuma? Korjautuuko yhtään itsekseen? VAi mitäs nyt sitten?

Olen "vasta" 32 ja yksi alatiesynnytys jossa tuli I/II asteen repeämä. Se on parantunut kuitenkin hyvin.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mulla oli sama juttu. Jonkinlainen laskeuma siis, ei onneks pahimmasta päästä. Mulla auttoi kun tein lantionpohjalihasliikkeitä aina kun vaan muistin, vähitellen ei enää mitään pullottanut. Pahoihin tapauksiin tehdään kyllä myös leikkauksia.

Vierailija
2/6 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja alapää tulee varmasti vielä paranemaan kun treenaat lantiopohjan lihaksia. Jälkitarkastuksessa kannattaa asia ottaa lääkärin kanssa puheeksi jos se kovasti mietityttää. Muistathan että mitään rankkoja haaraperushyppyjä ei kannata vielä alkaa harrastamaan.

t. Melkein kätilö :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen laskeuma korjautui ja parani kun tein ahkerasti sitä jumppaa. Myös geishakuulat oli jumpan apuna.

Vierailija
4/6 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin jo tässä luopumassa toivosta, että pitääkö tässä nyt lähteä korjausleikkauksiin.. Jumppaa siis tekemään!

Jostain kyllä luin, ettei jumppa laskeumiin auta? Tietty ei siitä haittaa ole. Kuinka kauan alapää paranee synnytyksen jälkeen? Eli milloin siis alapää on sellainen kuin se oletettavasti tulee jäämään?

ap

Vierailija
5/6 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi pelotella... Mulla siis sama juttu (olin 28 kun toinen lapsi syntyi). Ja vaikka olen tehnyt sitä lantionpohjan jumpaa niin että kramppaa, niin ei ne laskeumat mihinkään ole lähteneet. Nyt olen 33.

Vierailija
6/6 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paraniko yhtäänkään edes jumpalla ja kärsitkö laskeumasta? Minkä asteinen se on?