Äidit, joilla täysi-ikäisiä lapsia: Mitä toivotte äitienpäivältä?
Te äidit, joiden lapset ovat jo täysi-ikäisiä ja lentäneet pesästä, millainen äitienpäivänne on tai miten toivotte lastenne "reagoivan" äitinepäivään? Tarkoitan siis lapsettomia nuoria, jotka eivät vietä omaa/puolisonsa äitienpäivää.
Itselleni tämä tilanne on uusi, sillä muutin pois vanhempieni helmoista viime kesänä. Perinteisesti olen valmistanut aamupalan ja herättänyt äitini laululla. Toivottavasti hän ei odota että menen lauantai-iltana vanhemmilleni yöksi, jotta perinne ei rikkoudu... Harmi kun ei ole enää pikku lapsi joka voi väsätä eskarissa hellyyttävän kortin ja muistaa näin äitiä :)
Mitä sinä toivot aikuiselta lapseltasi ensi sunnuntaina?
Kommentit (7)
omilleen, toinen asuu kotona.
Itse asiassa en odota mitään. Yleensä olen itse leiponut ja tehnyt ruuan (mies tekee arkisin), viimeisinä vuosina lapset tekivät yhdessä kakun. Nyt lapset ovat kaksistaan reissussa, joten ei ole kakkuakaan. Lapset varmaan laittavat tekstiviestin - jos muistavat :D
Varmaan johtuu siitä, että tiedän lapsieni rakastavan minua. Yleensä olen äitienpäivänä kiittänyt lapsiani siitä, että juuri he ovat syntyneet meille ja miten ihanaa on olla juuri heidän äitinsä.
Kukat ja vierailu kyllä tepsii aina, jos olet samalla paikkakunnalla. Jos et paikalle pääse, niin soita ainakin. Toivottavasti muilla vastaajilla on parempia vinkkejä.
tekee äitienpäiväaterian:) Kiva välillä näinpäin, yleensä käyvät 2x kuukaudessa meillä syömässä. Yksi on maailmalla töissä mutta laittaa varmaan viestiä:)
Jos et pääse paikalle, soita edes. Meillä aikuiset lapset lupasivat laittaa ruokaa ja se on ihanaa, koska itse teen ruuan "aina muulloin". Sitten vain nautitaan yhdessäolosta koko perhe.
Haluaako joku vielä jakaa ajatuksiaan? ap
oli sitten omaa perhettä jo tai ei. Tänä vuonna en lähde mukaan, jään kotiin. En minä halua joka vuosi juosta muiden luona kylässä muistelemassa millaista on ollut silloin ja silloin. En tänä vuonna käy edes omalla äidilläni, soitan vain.
Eukko 30v
Aikanaan kielsin herättämästä minua ja laulamasta jne., koska se teinien tekemänä oli teennäistä. Olen itsenäinen äiti, en riippuvainen lapsistani, joten kun lapset ovat muuttaneet pois kotoa, katson tehneeni tehtäväni ja voivani siirtyä seuraavaan, itsenäiseen vaiheeseen elämässä. KIva, jos lapset käyvät tai soittavat, mutta en odota sitä.
mitään lahjoja tai kukkia en odota, mutta kukat olis kiva ylläri.