Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Häiritseekö muita 'Hetken tie' biisissä kun puhutaan pikkusiskosta?

Vierailija
11.05.2012 |

siis ihankuin kyseessä olis joku 14v tyttönen. Ja sit vielä sisko. No, moootoritie on kuumassakin puhutaan siskosta.

Ja Laura Närhen laulamana (naisen) pikkusisko vasta hölmöltä kuulostaakin =)

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
21.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2013 klo 14:50"]

Eivätpä julkasis tollasta biisiä enää. Ei oo poliittisesti korrekti kun on ollu näitä kouluampumisia ja muita... Muutoin kyllä ihan naseva biisi.

[/quote]

Oletko ihan varma...? Korrektius kun ei koskaan ollut suoranaisesti Tehiksen tavaramerkki.

Vierailija
22/61 |
21.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan oleeni Himoksella Tehiksen esiintymisen aikaan ja tapasin tytön, jolla oli 3 ihan karmeeta isoa Tehis tatskaa ympäri kehoa. Oli tullut toiselta puolelta maapalloa lomamatkan kesken sen takia Himokselle, että näki Tehiksen viimesiä esiintymisiä ennen ku ne lopetti... Omistautumista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskaa, paskaa, paskaa. Biisi ei edes alunperin pitänyt olla Tehosekoittimen vaan Tapio Liinojan, mutta sitä ei pidetty myyvänä kappaleena.

http://ylex.yle.fi/uutiset/popuutiset/nama-biisit-hylattiin-aluksi-niista-tulikin-hitteja

Se miten biisin haluaa tulkita, on jokaisen oma asia. Itse henkilökohtaisesti pidän biisiä parhaimpana suomenkielisenä kappaleena, vaikka se kertoisikin joidenkin mielestä panopuuhista.

Vierailija
24/61 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkusisko = hyvin nuori sielunsisko. Tai niin kappaleen kirjoittaja ainakin halusi "pikkusiskoja" (= nuoria faneja) imarrella.

t. ko bändiläiselle 15-vuotiaana neitsyytensä menettänyt ;)

Vierailija
25/61 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

tossa biisissä pikkusisko on yhtä kuin teinipano. Ihme jos se on jäänyt jollekkin vielä epäselväks

Vierailija
26/61 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 18:59"]

tossa biisissä pikkusisko on yhtä kuin teinipano. Ihme jos se on jäänyt jollekkin vielä epäselväks

[/quote]

"ei etäisyys, ei vuodetkaan, ei mikään meitä erota"

:|

Vierailija
27/61 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2013 klo 14:29"]

Entäs sitten se "sisko sisko sisko, sä olet kyllä minun makuuni"?

[/quote]

Ai mä aattelin, et se Aki Sirkesalon tyypin työkaverin nimi on Sisko. 

Kaikkien aikojen rakkauslaulu teinitytölle -biisi on Kauko Röyhkän Pikku Enkeli: "Tytön nään iltapäivisin menevän. Vihellän, sekin voi hymyillä. Se on kai viidentoista vain, koulumatkalla." Tänä päivänä tuon tyyppinen biisi lynkattaisiin tuontantoyhtiössä samantien pervo setämies ja pikkutyttö -vivahteen vuoksi. 

Vierailija
28/61 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 19:17"]

[quote author="Vierailija" time="21.08.2013 klo 14:29"]

Entäs sitten se "sisko sisko sisko, sä olet kyllä minun makuuni"?

[/quote]

Ai mä aattelin, et se Aki Sirkesalon tyypin työkaverin nimi on Sisko. 

Kaikkien aikojen rakkauslaulu teinitytölle -biisi on Kauko Röyhkän Pikku Enkeli: "Tytön nään iltapäivisin menevän. Vihellän, sekin voi hymyillä. Se on kai viidentoista vain, koulumatkalla." Tänä päivänä tuon tyyppinen biisi lynkattaisiin tuontantoyhtiössä samantien pervo setämies ja pikkutyttö -vivahteen vuoksi. 

[/quote]

Röyhkällä nyt on muitakin biisejä, joissa viitataan hyvin nuoriin tyttöihin. Ei hän juuri aikuisista naisista ole laulanut. Hieno sanoittaja, mutta tämä on se yksittäinen juttu, mikä Röyhkässä on aina hieman tökkinyt.

Esim. Kolme asetelmaa on hvtin hieno sanoitus (ja sävellyskin), oivallisesti saatu napattua hetken tunnelma jostain kesäiseltä terassilta, mutta pikkutyttöä siinäkin jahdataan. Mut Röyhkä on aina halunnut ärsyttää.

Vierailija
29/61 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin kuin 24, olen (iso)veljeni seksuaalisen hyväksikäytön uhri. Eivät tunnu hyvältä nuo sanat.

Vierailija
30/61 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee mieleen yksi tositarina siskosta ja veljestä, jotka kohtasivat uudelleen 9 vuoden erossaolon jälkeen, ja heistä tuli rakastavaiset loppuelämäkseen. Tapahtui oliko se nyt 40-luvun Englannnissa, sisarusten nimet oli Frank ja Peggy.

Vierailija
31/61 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ihme, miten omituisesti jotkut ymmärtävät biisien sanat. Tässähän "pikkusisko" tarkotittaa ihan naista yleensä, ei siis kirjaimellisesti siskoa. Ja sekin on totta, että biisin tekijät Otto ja Matti tekivät sen ensin Tapio Liinojan soololevyä varten. Onneksi biisi kuitenkin päätyi Tehiksen esitettäväksi. Laur Närhin versio vaan ärsyttää, samoin mua ärsyttää Jipun ja Samul Edelmanin "omima" rashin Sugared-biisi. Yleensä aina elkuperäinen esittäjä vaan on parempi kuin se uusi. Enkä nyt halua mitenkään väheksyä nääiden joidenkin kirjoittajien kamalia kokemuksia, totean vaan, että siitä asiasta ei puhuta Tehiksen Oton ja Matin tekemässä sanoituksessa. Se "sisko" on niinkuin kielikuva.

Vierailija
32/61 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasi kyllä tosiaan mennä kahvit väärään kurkkuun, kun ekan kerran kuulin Laura Närhen laulavan tuota teinityttöjen nussimisesta kertovaa biisiä.

Vierailija
33/61 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Biisi kertoo jälleensyntymisestä. Elämän kiertokulusta. Ovat tunteneet toisena jo monien elämien ajan ja mikään ei heitä erota. Ääliöt.

Vierailija
34/61 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Biisithän on runoja. Ja runon saa jokainen tulkita kuten itse haluaa!

Vierailija
35/61 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI tässä oo mitään tulkinnanvaraista, ääliöt!! Teinipanosta kyse.

t.runoilija

Vierailija
36/61 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee vain oma kuollut pikkusisko mieleen siitä laulusta. Haluan kuulla sen niin <3

Vierailija
37/61 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Kappale häiritsee. Samalla muistuttaa miehen henkisestä suhteesta toiseen naiseen.

Vierailija
38/61 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 20:59"]

t.runoilija

[/quote]

Runoilijana tietäisit, että lyriikka on (lähes) aina tulkinnanvaraista ja sisältää monia eri merkityksiä ja tasoja.

Vierailija
39/61 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä niin kaunis biisi, tulee aina mieleen yö jona tavattiin mieheni kanssa ja maattiin sängyssä aamuun asti jutellen. Sillon tunsin että oon löytänyt jotain, mitä oon etsinyt koko nuoruuteni. Sielunkumppanin <3

Vierailija
40/61 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 21:50"]

[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 20:59"]

t.runoilija

[/quote]

Runoilijana tietäisit, että lyriikka on (lähes) aina tulkinnanvaraista ja sisältää monia eri merkityksiä ja tasoja.

[/quote]

Tulee mieleen yksi toinen keskustelu täällä, jossa jonkun mielestä "Tuli kirkkoon mies ja lapsi"- laulussa lauletaan vain ja ainoastaan kuolemasta. Mielipidettä ei saatu muutettua, vaikka osoitettiin runoilijan innoituksena olleen pienen Pekka Puskan kirkkoreissu ja ihmeteltiin, miksi hautavärssy olisi niin suosittu rippikouluissa. :D