Olisko ihan typerää? Liittyen äitienpäivään..
Niin olisko ihan typerää juhlia jo nyt ensimmäistä äitienpäivää, kun mulla on laskettu aika vajaan kahden kuukauden päästä? Voiko siis jo sanoa, että olisin äiti? Vai juhlitaanko vasta ens vuonna?
Kommentit (10)
kyllä mua ainakin jo neuvolassa puhuteltiin äidiksi, kun odotin esikoista. Eiköhän se äidiksi kasvaminen ala jo kun lapsi saa alkuunsa.
Voithan sä viettää ns. odottavan äidin, pian tulevan äidin päivää. Oothan sä kumminkin melkein äiti :)
Mutta voin luvata, että todelliselta se tuntuu sitten kun se lapsi on sun rinnalla viettämässä sitä äitienpäivää :)
Mutta en mä muille mainostais, että vietän äitienpäivää, vaikka vauva ei ole vielä syntynyt.
ja jättää juhlimatta jos ei huvita.
Mun puolestani ihan kaikki saa juhlia myös äitienpäivää. Vaikka sitten sillä perusteella, että mullakin on joskus ollut äiti.
Ajattele, jos lapsesi syntyisi etuajassa ja menehtyisi, eikö hänelle pidettäisi hautajaiset ja sinä olisit sureva äiti.
Lapsi on lapsi, oli se kohdussa tai sen ulkopuolella. Vain äiti voi kantaa lastaan siellä.
Suomessa on synti juhlia. Kaikki on kärsimystä ja ikävän asian ajatellaan satuttavan vähemmän, mikäli ollaan jo valmistauduttu siihen, että huonosti tässä käy joka tapauksessa. Jotkut höpsöt jopa kuvittelevat siitä seuraavan huonoa onnea, että juhlii jotain etukäteen - kel onni on, se onnen kätkeköön ja sitä rataa..
Mikset saisi juhlistaa äitiyttäsi? Onhan se erilaista, kuin jo juhlimassa olevien lasten kanssa, mutta en kyllä sanoisi loppuraskaudessa juhlistettavaa äitienpäivää mitenkään sen vajavaisemmaksi kuin sylivauvan kanssa juhlistettavaa äitienpäivää. Kumpikin on tilaisuuksia joissa äiti juhlii äitiyttään, ilman että lapsi tiedostaa tapahtumaa tai sen syytä.
olet odottaja et äiti.